• OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • 31.01.14, 14:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ansip: Rail Baltic on poliitiline projekt

Andrus Ansip rääkis tänase Vikerraadios, et juba tsaariajal loodi raudteevõrgustikud selleks, et liita perifeeria metropoliga ning sellest sõltuvusest on vabanema hakatud, nii ühendab ka Rail Baltic Eesti Euroopaga.
Ansip märkis, et Rail Baltic projekti puhul on veendumus, et kui saadakse Euroopa Liidu kaasrahastus 85 protsendi ulatuses on projekt äratasuv.
„Rail Baltic on nii majanduslikult mõttekas kuid ka poliitiline projekt,“ ütles Ansip. Ta lisas, et Rail Balticu eesmärk on siduda Eesti Euroopaga ning selgitas, et kui 20 aastat tagasi oli välispoliitika peamine eesmärk eemalduda nõukogude liidust ja saada integreeritud, oleks ülim aeg pöörata tähelepanu füüsilistele ühendustele, elektrivõrkudele, gaasitorudele, maanteedele, raudteedele.
„Juba tsaariajal oli raudteevõrgustik selleks, et liita perifeeriat Moskavaga, Peterburiga.  Igalt poolt on hakatud sellest sõltuvusest, kunagisest metropolist vabanema. Me peaksime Eesti, Läti, Leedus ühendama rohkem Lääne-Euroopa taristuga,“ ütles ta.
Ansip rõhutas, et Rail Baltiku puhul on tegemist reaalse vajadusega, mis parendab Eesti kaubavahetust ning ühendaks Eesti Euroopaga.

Seotud lood

Uudised
  • 31.01.14, 13:30
Ansip: Ojulandi ees hirmu ei tunne
Peaminister Andrus Ansip ütles täna Vikerraadios, et Reformierakonnast väljavisatud Kristiina Ojulandil on raske jälle tõsiseltvõetavaks poliitikuks saada.
Uudised
  • 03.02.14, 17:07
Ansip Rail Balticust: Eesti ei maksa leedulaste pärast rohkem
Rail Balticu ehitamiseks on Euroopa Liidult raha taotlemisega kiire, sest muidu võib projekt magada maha terve seitsmeaastase eelarveperioodi, ütles peaminister Andrus Ansip, kelle sõnul peaksid leedulased kiiresti linna suhtes otsusele jõudma, et mitte pidurdada projekti arendamist.
Uudised
  • 31.01.14, 13:55
Ansip: parvlaevaäri liiga kasumlik
Kui kapitali tootlikkus on laevu omavas firmas 30 protsenti, siis on selge, et maksumaksja raha läheb valesse kohta ja riik ei peaks sellega leppima, lausus peaminister Andrus Ansip täna Vikerraadios.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 09:00
Turvapartner peab alati käima mitu sammu ees: mis tagab ühe sündmuse õnnestustumise?
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele