Andrus Ansip rääkis tänase Vikerraadios, et juba tsaariajal loodi raudteevõrgustikud selleks, et liita perifeeria metropoliga ning sellest sõltuvusest on vabanema hakatud, nii ühendab ka Rail Baltic Eesti Euroopaga.
Ansip märkis, et Rail Baltic projekti puhul on veendumus, et kui saadakse Euroopa Liidu kaasrahastus 85 protsendi ulatuses on projekt äratasuv.
„Rail Baltic on nii majanduslikult mõttekas kuid ka poliitiline projekt,“ ütles Ansip. Ta lisas, et Rail Balticu eesmärk on siduda Eesti Euroopaga ning selgitas, et kui 20 aastat tagasi oli välispoliitika peamine eesmärk eemalduda nõukogude liidust ja saada integreeritud, oleks ülim aeg pöörata tähelepanu füüsilistele ühendustele, elektrivõrkudele, gaasitorudele, maanteedele, raudteedele.
„Juba tsaariajal oli raudteevõrgustik selleks, et liita perifeeriat Moskavaga, Peterburiga. Igalt poolt on hakatud sellest sõltuvusest, kunagisest metropolist vabanema. Me peaksime Eesti, Läti, Leedus ühendama rohkem Lääne-Euroopa taristuga,“ ütles ta.
Ansip rõhutas, et Rail Baltiku puhul on tegemist reaalse vajadusega, mis parendab Eesti kaubavahetust ning ühendaks Eesti Euroopaga.
Seotud lood
Peaminister Andrus Ansip ütles täna Vikerraadios, et Reformierakonnast väljavisatud Kristiina Ojulandil on raske jälle tõsiseltvõetavaks poliitikuks saada.
Rail Balticu ehitamiseks on Euroopa Liidult raha taotlemisega kiire, sest muidu võib projekt magada maha terve seitsmeaastase eelarveperioodi, ütles peaminister Andrus Ansip, kelle sõnul peaksid leedulased kiiresti linna suhtes otsusele jõudma, et mitte pidurdada projekti arendamist.
Kui kapitali tootlikkus on laevu omavas firmas 30 protsenti, siis on selge, et maksumaksja raha läheb valesse kohta ja riik ei peaks sellega leppima, lausus peaminister Andrus Ansip täna Vikerraadios.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.