Eesti majanduse seisaku põhjuseks on Skandinaavia riikide kehv käekäik, ütles NS Investeeringud OÜ juhatuse esimees Jüri Käo.
Statistikaameti andmeil kasvas Eesti majandus varasema aastaga võrreldes 0,7%, möödunud aasta IV kvartali SKP muutus oli 2012. aasta viimase kvartaliga võrreldes 0%.
Käo sõnul ei ole sellised tulemused üllatuseks, sest ettevõtjad ei jaganud juba eelmise aasta alguses rahandusministeeriumi prognoosi optimismi. "Üllatus oleks hoopiski olnud, kui tulemused oleksid positiivsemad olnud," märkis ta.
Käo ütlust mööda on Eesti majandus suuresti seotud Skandinaavia riikidega, kus viimasel ajal on majandusega raskustes oldud. "Nüüd jõudis see mõju ka meile kohale," märkis ta. "Skandinaavia majandus on omakorda seotud Euroopa omaga ja on selge, et Euroopa majanduskriis jätkub."
Tema sõnul on Euroopa majanduses näha vaid õhkõrnasid tervenemise märke, kuid selget kasvule pöördumist ei ole veel toimunud. Samuti lisas Käo, et Eesti majandust on senimaani vedanud sisemajanduse tarbimine, mis ei ole eriti jätkusuutlik. "Majandust peaks vedama siiski eksport," selgitas ta.
Käo andmeil ootavad Skandinaavia riigis majanduskasvu paranemist alates 2015. aastast. Näiteks on sellist lootust avaldanud Soome ettevõtjad, kes on Eestile oluline ekspordi partner.
"Selleks aastaks on Eestile siiski väikest kasvu oodata," ütles Käo. "Kahtlen, et see tuleb nii suur kui on praegu loodetud, kuid plussi poole peal peaksime kindlasti olema."
Seotud lood
Eesti majanduskasvu hoiavad tagasi nõrk eksporditurg ja vähenevad ehitusmahud, ütles rahandusministeeriumi fiskaalpoliitika osakonna analüütik Madis Aben.
Eesti sisemajanduse koguprodukt (SKP) jäi esialgsetel andmetel eelmise aasta IV kvartalis 2012. aasta IV kvartaliga võrreldes samale tasemele.
Kiiremaks majanduskasvuks on tarbimise kõrval vaja enam investeeringuid, ütles Eesti Panga ökonomist Kaspar Oja.
Eesti majandus jääb ühe koha peale tiksuma, kui ei muudeta tootmispõhimõtteid, arvab majandusanalüütik Maris Lauri.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.