Äripäeva Gaselli TOPi kõige kiirem kasumikasvataja soovitab hoida fookus kitsas ja teha tööd konkurentidest paremini, siis panevad ka kliendid seda tähele. Nende majanduslik edu on selle tõestuseks.
Kes vähegi mõnes büroos töötanud, teab, kui oluline on töölaud- ja tool. Kui ikka õhtuks selg valutab, pole efektiivsusest ja motivatsioonist juttugi. Just sel tööpõllul tegutseb ka Basic Kontorimööbel, mis kasvatas eelmisel aastal gasellfirmadest kõige kiiremini käivet - 5499 korda.
Ettevõtte koduks on Tartu, kuid nende mööblit näeb näiteks isegi Tallinna võimukeskmes ehk linnakantseleis. 2012. aastal kasvas Basicu kasum aasta varasemaga võrreldes üle kahe korra. Langusemärke ei paista ka praegu, nende tootesari kasvanud üheks enimmüüdumaks Eestis. Ettevõtte poolt rõhutatakse, et nad on suutnud vältida Eesti majandust iseloomustanud üleüldise hinnatõusu mõjusid.
Küsimustele vastab ettevõtte omanik Timo Teder.
Kirjeldage Basicu ärimudelit.Meie äriidee on kvaliteetne kontorimööbel taskukohase hinnaga. Boonusena vürtsitab Basic Kontorimööbli pakkumist asjaolu, et kogu kontorimööbel on meil reaalselt kohapeal olemas. Transpordikulude optimeerimiseks on meil isegi kaks ladu: suur ladu Tallinnas ja väiksem Tartus. Sisustame ka suured objektid kiirelt, 1-2 tööpäevaga mistahes Eesti punktis.
Üle ega ümber ei saa majanduskriisist. Kuidas mõjutas see kontorimööbli müüjaid? Kontorimööbli äri on väga selgelt tsükliline äri. 2009. aastal kukkusid kõigi kontorimööbli müüjate käibed sisuliselt nulli.
Sellest langusest välja tulemine võttis kindlasti palju aega?Nõudlus on taastunud tasapisi ja arvatavasti on kõigil ellujäänutel iga majanduskriisi järgse aasta kohta ette näidata soliidne käibe kasv. Analoogia võib tuua rehvitöökodadega, lihtsalt kontorimööbli valdkonnas on nii-öelda hooaja tsüklid oluliselt pikemad, mõõdetavad aastates.
2012. aasta oli teile väga edukas. Kuidas läks eelmine aasta? Mis on ootused alanud aastaks?2013. aasta käibeks kujunes ca. 343 000 eurot. Konkreetsetest ettevõtmistest on hetkel veel vara rääkida, aga meil on töös mitu arendust nii toodete kui turunduse valdkonnas. Kõigi eelduste kohaselt kasvab käive ka käesoleval aastal.
Ettevõtted on ikka oma klientide nägu. Kes on tüüpiline Basicust mööbli ostja?Basic Kontorimööbel on klassikaline näide sellest, et kui hoida fookus kitsas ja teha oma tööd paremini kui konkurendid, panevad seda ka kliendid tähele. Üle 50 protsendi meie tehingutest moodustab müük olemasolevatele klientidele. Enamik meie kliente on väikese ja keskmise suurusega ettevõtted ja riigiasutused.
Kuidas leiate uusi kliente?Suur osa uutest klientidest leiab meid tänu rahuloleva kliendi soovitusele. Uute klientide hankimisel on firmal suur kasu olnud minu internetiturunduse alasest taustast. Nimelt tegutsesin ma varasemalt, peaaegu 10 aastat, internetiturunduse ja tarkvaraarenduse äris. Olen juhtinud sadu internetiturunduse projekte, peamiselt kodulehtede arendusi ja erinevate internetiturunduse kampaaniate teostusi. See on kompetents, mis tuleb tänapäeval kasuks mistahes äri ajades.
TASUB TEADATee väikselt, aga tee äraNipid, mis aidanud Basicul tippu tõustaTimo Teder sõnab, et Basic on turu üldist kasvu ületanud paindlikkuse tõttu.- Firma töö on korraldatud nii, et kliendil on mugav ja lihtne oma asju ajada- Ollakse huvitatud ka väikestest tellimustest- Hinnapäringutele lähenetakse sisuliselt ja klient saab koos hinnapakkumisega 3D vaated oma uuest kontorist. - Kokkulepped on vettpidavad, sealhulgas ka reklaamitav tarneaeg 1-2 tööpäeva- Ka eritellimusel toodetav kontorimööbel on hinnastatud mõistlikult ja tarnitav operatiivselt, 1-2 nädalaga.Teder lisab, et kõik see on iseenesest mõistetav, aga tänasel turul pigem erandlik.
CVBasic Kontorimööbel OÜValdkond: kontorimööbli müükAsutatud: 2001Omanik: Teder Invest (Timo Teder) Töötajaid (täistööajaga): 2
Müügitulu eurot2013. 343 0002012. 274 0002011. 186 100
Kasum eurot2012. 71 5002011. 31 000
------
Sel nädalal selgusid Eesti kõige kiiremini kasvavad ettevõtted, kirjutas Äripäev uudises
Need firmad kasvavad kõige kiiremini.
Järjekorras 14. edetabelisse jõudmiseks pidid firmad kasvatama aastail 2010-2012 käivet ja kasumit vähemalt 50% võrra. Kõige kiiremad kasvajad aga paisutasid majandusnäitajaid kordades.
Kokku jõudis tänavusse edetabelisse 1115 kiiresti arenevat ettevõtet. Suures osas sektoritest kaubandus, ehitus, transport, aga jõuliselt on esindatud ka põllumajandus ja erinevad tööstusharud.
Seotud lood
Te olete surnud ja peate tegema midagi tõeliselt eepilist, et ellu ärgata, oli TransferWise'i ühe asutaja Kristo Käärmanni soovitus tänasel Äripäeva Gaselli kongressil.
Kui ettevõtja Jüri Mõis pidas Äripäeva gasellikongressil kõneldes parimaks ettevõttest väljumise viisiks IPOt, siis gasellid hindasid pigem traditsioone ja ettevõtte pärandamist.
Äripäev avalikustab kiiresti kasvavate firmade ehk Gasellide TOPi, kuhu jõudis tänavu 1115 firmat.
Igast maakonnast kandideerib järgmises kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPis parima tiitlile mitu firmat. Enam kui sada ettevõtet kandideerib kahes maakonnas.
USA presidendivalimiste tagajärjel võivad käesoleva aasta viimased kuud osutudaaktsiaturgudel investoritele muutlikuks. Freedom24 analüütikud hindavad, kuidas võiksKamala Harrise võit ja tema administratsiooni otsused puhta energia-, regulatiivsejärelevalve-, eluasemetoetuste- ja kanepitööstuse osas mõjutada aktsiaturge.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele