• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,73%5 974,07
  • DOW 300,16%42 906,95
  • Nasdaq 0,98%19 764,88
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,35
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,73%5 974,07
  • DOW 300,16%42 906,95
  • Nasdaq 0,98%19 764,88
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,35
  • 04.03.14, 10:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Äripäev reklaamituru suurim tõusja

Meedianalüütik Toomas Leito toob välja, et aasta esimese kahe kuuga mullusega võrreldes juhtivate lehtede reklaamikäive veidi vähenes, ainsana suutis paberkandjal nii mahtu kui käivet kasvatada Äripäev.
Järgneb Toomas Leito analüüs:
Võrreldes 2013. aasta veebruariga vähenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 12 külge ehk 2%, moodustades 726 külge. Reklaamikäive vähenes 33 tuh. eurot ehk 3%, moodustades 1,08 milj. eurot. Lehtede veebikäive suurenes 14%. Veebireklaamifirmade (Delfi, SmartAd, Neti, Adnet) käive suurenes 20%, mille tagas eelkõige Delfi järjekordne megatulemus.
Jaanuaris algas reklaamiaasta jõuliselt, veebruaris tuli tagasilöök. Kahe kuu kokkuvõttes oli kasv mullusega võrreldes siiski 3%, mis mahub minu prognoosi sisse. Selgelt oli näha interaktiivse reklaami kiirendus paberkandjate ees.
Paberkandjal suutis ainukesena nii mahtu kui käivet kasvatada vaid Äripäev. Postimehel kasvas maht küll jõudsalt, kuid käive jäi väikesesse miinusesse. Suurimad probleemid on Eesti Päevalehel.
Kuu lõpus vajus reklaamiturg ära. Turuliider on Postimees ja suurim tõusja Äripäev.Natuke aitasid turgu stabiliseerida olümpiamängude ja vabariigi aastapäevaga seotud reklaam. Tähtsamatest segmentidest oli oluline kasv tervisereklaamis (+48%), väike kasv ehituses (+13%) ja reisireklaamis (+9%). Vähikäiku tegid auto- ja sidereklaam. (vastavalt -8% ja           -15%).
Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Äripäevas +40% ja Postimehes +11%, teistes lehtedes vähenes: Eesti Ekspress -10%, Õhtulehes -13% ja Eesti Päevaleht -33%.Käive: Postimees 480 tuh. eurot (mullusega võrreldes -2%), Äripäev 234 (+9%), Õhtuleht 150 (+7%), Eesti Ekspress 130 (-13%) ja Eesti Päevaleht 83 (-27%).Käive paberkandjal: Postimees 300 tuh. eurot (mullusega võrreldes -7%), Äripäev 144 (+7), Eesti Ekspress 130 (-13%), Õhtuleht 95 (-9%), Eesti Päevaleht 83 (-27%).
Võrreldes eelmise aasta kahe kuuga suurenes reklaamimaht 115 külge ehk 9 %, moodustades 1400 külge. Käive suurenes 51 tuh. eurot ehk 3%, moodustades 2 mln eurot.
Reklaamimaht suurenes Äripäevas +50% ja Postimehes +28%, teistes lehtedes vähenes: Eesti Ekspress -6%, Õhtuleht -9% ja Eesti Päevaleht -25%.
Käive: Postimees 860 tuh. eurot (mullusega võrreldes +5%), Äripäev 454 (+16%), Õhtuleht 275 (+8%), Eesti Ekspress 230 (-12%) ja Eesti Päevaleht 153 (-19%).
Prognoosid märtsiks on vastuolulised, kuid tõenäoliselt jääb lehtede reklaamiturg eelmise aasta tasemele või kasvab pisut.

Seotud lood

Uudised
  • 31.03.14, 09:46
Lehtedel suur reklaamimaht
Eelmisel nädalal suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht mullu sama ajaga võrreldes 11 külge ehk 5%, moodustades 212 külge.
  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 16:39
Hea eeskuju: kaitsevägi hävitas eelmise digikoristuse käigus ca 40 terabaiti digiprügi
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele