Meedianalüütik Toomas Leito toob välja, et aasta esimese kahe kuuga mullusega võrreldes juhtivate lehtede reklaamikäive veidi vähenes, ainsana suutis paberkandjal nii mahtu kui käivet kasvatada Äripäev.
Järgneb Toomas Leito analüüs:
Võrreldes 2013. aasta veebruariga vähenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 12 külge ehk 2%, moodustades 726 külge. Reklaamikäive vähenes 33 tuh. eurot ehk 3%, moodustades 1,08 milj. eurot. Lehtede veebikäive suurenes 14%. Veebireklaamifirmade (Delfi, SmartAd, Neti, Adnet) käive suurenes 20%, mille tagas eelkõige Delfi järjekordne megatulemus.
Jaanuaris algas reklaamiaasta jõuliselt, veebruaris tuli tagasilöök. Kahe kuu kokkuvõttes oli kasv mullusega võrreldes siiski 3%, mis mahub minu prognoosi sisse. Selgelt oli näha interaktiivse reklaami kiirendus paberkandjate ees.
Paberkandjal suutis ainukesena nii mahtu kui käivet kasvatada vaid Äripäev. Postimehel kasvas maht küll jõudsalt, kuid käive jäi väikesesse miinusesse. Suurimad probleemid on Eesti Päevalehel.
Kuu lõpus vajus reklaamiturg ära. Turuliider on Postimees ja suurim tõusja Äripäev.Natuke aitasid turgu stabiliseerida olümpiamängude ja vabariigi aastapäevaga seotud reklaam. Tähtsamatest segmentidest oli oluline kasv tervisereklaamis (+48%), väike kasv ehituses (+13%) ja reisireklaamis (+9%). Vähikäiku tegid auto- ja sidereklaam. (vastavalt -8% ja -15%).
Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Äripäevas +40% ja Postimehes +11%, teistes lehtedes vähenes: Eesti Ekspress -10%, Õhtulehes -13% ja Eesti Päevaleht -33%.Käive: Postimees 480 tuh. eurot (mullusega võrreldes -2%), Äripäev 234 (+9%), Õhtuleht 150 (+7%), Eesti Ekspress 130 (-13%) ja Eesti Päevaleht 83 (-27%).Käive paberkandjal: Postimees 300 tuh. eurot (mullusega võrreldes -7%), Äripäev 144 (+7), Eesti Ekspress 130 (-13%), Õhtuleht 95 (-9%), Eesti Päevaleht 83 (-27%).
Võrreldes eelmise aasta kahe kuuga suurenes reklaamimaht 115 külge ehk 9 %, moodustades 1400 külge. Käive suurenes 51 tuh. eurot ehk 3%, moodustades 2 mln eurot.
Reklaamimaht suurenes Äripäevas +50% ja Postimehes +28%, teistes lehtedes vähenes: Eesti Ekspress -6%, Õhtuleht -9% ja Eesti Päevaleht -25%.
Käive: Postimees 860 tuh. eurot (mullusega võrreldes +5%), Äripäev 454 (+16%), Õhtuleht 275 (+8%), Eesti Ekspress 230 (-12%) ja Eesti Päevaleht 153 (-19%).
Prognoosid märtsiks on vastuolulised, kuid tõenäoliselt jääb lehtede reklaamiturg eelmise aasta tasemele või kasvab pisut.
Seotud lood
Eelmisel nädalal suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht mullu sama ajaga võrreldes 11 külge ehk 5%, moodustades 212 külge.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.