Eelmisel nädalal suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht mullu sama ajaga võrreldes 11 külge ehk 5%, moodustades 212 külge.
Järgneb analüütik Toomas Leito kommentaar:
13. ärinädal oli suurima reklaamimahuga nädal sel aastal. Nagu viimasel ajal iseloomulik, vedasid turgu Äripäev ja Postimees. Teised lehed jäid miinusesse. Äripäev tõusis ka kindlalt turuliidriks (lõviosa reklaamist tuli lisadest).
Uute reklaamikampaaniatega oli kitsas. Teist nädalat tegi jõuliselt reklaami Luxexpress. Valimisreklaami veel lehtedes ei olnud, küll aga on seda näha välireklaamis ja veebis.
Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Äripäevas 40% ja Postimehes 27%, teistes lehtedes vähenes: Õhtuleht -13%, Eesti Ekspress -15% ja Eesti Päevaleht -18%. Maalehes oli 16,7 külge reklaami (mullusega võrreldes -21%).
Reklaamikampaaniad:
Luxexpress (ÕL 4, EPL 4, PM 6, EE 1)Tamrex (ÕL 1, EPL 1, ÄP 1, PM 0,5)Volvo (ÕL 0,5, EPL 0,8, EE 0,3, ÄP 0,3, PM 0,3)Nissan (PM 0,6, ÄP 0,5)Maamess (ÄP 2)AJ (ÄP 1,5)Rannamõisa (ÕL 1, ÄP 1)Masku (EE 1, ÕL 1)Mündipood (ÕL 1, EPL 0,5)Mati kullaäri (EPL 0,5, PM 1)Tartu Ülikool (PM 2).
(Kujundatud reklaam: ÄP 61 külge, PM 28,9, ÕL 23,6, EPL 21,6, EE 10,1.)
Tamrexi kommunikatsiooni- ja personalispetsialisti Diana Karmo sõnul ei plaani Tamrex lähiajal reklaamimahtu vähendada ega suurendada, jätkates viimaste aastate senist trendi.
„Me ei tahaks seda väga kommenteerida ega oma strateegiat avada, et miks ja millal teeme. See oleks magus info teistele,“ ütles Karmo.
Seotud lood
Traditsioonilise meedia populaarsus jätkas eelmisel aastal langust ning kulutused Internetireklaamidele kasvasid, selgub hiljuti avaldatud uuringust.
Meedianalüütik Toomas Leito toob välja, et aasta esimese kahe kuuga mullusega võrreldes juhtivate lehtede reklaamikäive veidi vähenes, ainsana suutis paberkandjal nii mahtu kui käivet kasvatada Äripäev.
Mullune ajalehtede kesine reklaamikäive jäi konkureerivate kanalite edu, reklaamiandjate ettevaatlikkuse ning väljaannete imidžimuutuse taha, kuid tänavu on oodata väikest tõusu, leiab meediaanalüütik Toomas Leito.
Mullu suurenes reklaamimaht 2012. aastaga võrreldes ühe protsendi võrra eelkõige tänu veebile, kuid kasvanud tootmiskulud on ajalehtede majanduslikku olukorda pigem halvendanud.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.