• OMX Baltic0,56%298,59
  • OMX Riga0,37%858,32
  • OMX Tallinn0,33%1 949,45
  • OMX Vilnius0,58%1 153,98
  • S&P 5000,79%5 405,97
  • DOW 300,78%40 524,79
  • Nasdaq 0,64%16 831,48
  • FTSE 1002,14%8 134,34
  • Nikkei 2251,18%33 982,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,42
  • OMX Baltic0,56%298,59
  • OMX Riga0,37%858,32
  • OMX Tallinn0,33%1 949,45
  • OMX Vilnius0,58%1 153,98
  • S&P 5000,79%5 405,97
  • DOW 300,78%40 524,79
  • Nasdaq 0,64%16 831,48
  • FTSE 1002,14%8 134,34
  • Nikkei 2251,18%33 982,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,42
  • 21.03.14, 13:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: teedevõrk on alarahastatud

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts peab ebaadekvaatseks uue valitsusliidu poliitikat, et Eesti teede hooldus ja areng on ülerahastatud.
Isamaa ja Res Publica Liitu kuuluv Parts hindab tänast olukorda vastupidiseks, nähes vajadust olemasoleva teedevõrgu rahastamise suurendamiseks. Tema sõnul puudutab see nii kohalikke teid kui ka suuremaid arendusi.
"Põhjus on ilmselge, rahaliselt katteta lubadused soovitakse Excelis "balanssi" ajada. Soovitan koalitsioonil see nn salajane "Excel" avalikustada ja ajakirjanikud võiks seda asjaosalistelt nõuda. Usun, et sealt leiab veel suurtes kogustes negatiivseid üllatusi," teatas Parts.
Rahandusminister Jürgen Ligi ütles eilsel valitsuse pressikonverentsil, et on väga pikki aastaid kritiseerinud ja valitsus on olnud hädas täpselt 75%ga kütuseaktsiisist laekuva raha suunamisega teedesse. Ministri sõnul on projektikaupa ehitatavate teede summad vahel väiksemad, vahel suuremad, mistõttu näeb ta selles kohta säästmiseks.
Partsi sõnul on 75% kütuseaktsiisilt vägagi loogiline teede pikaajalist rahastamist tagav süsteem - inimesed ostavad kütust just selleks, et autoga teedel sõita. seega on selline rahastamismudel loogilises seoses avalike hüve kasutamisega ja põhimõttega, et tarbija maksab.
"Järelikult kui tahetakse 75% printsiipi muuta, peaks olema asemele pakutav pikaajalist teede korrashoidu ja arendamist tagav rahastamise süsteem. Mingit uut paremat süsteemi asemele aga ei pakuta," ütles Parts. "Selline lühiajaline populism toob kaasa kogu Eesti teede muutumise Tallinna tänavate sarnasteks," lisas ta.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele