• OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5000,73%5 754,45
  • DOW 300,65%42 065,25
  • Nasdaq 0,85%18 334,63
  • FTSE 100−0,1%8 176,37
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,35
  • OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5000,73%5 754,45
  • DOW 300,65%42 065,25
  • Nasdaq 0,85%18 334,63
  • FTSE 100−0,1%8 176,37
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,35
  • 21.03.14, 13:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: teedevõrk on alarahastatud

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts peab ebaadekvaatseks uue valitsusliidu poliitikat, et Eesti teede hooldus ja areng on ülerahastatud.
Isamaa ja Res Publica Liitu kuuluv Parts hindab tänast olukorda vastupidiseks, nähes vajadust olemasoleva teedevõrgu rahastamise suurendamiseks. Tema sõnul puudutab see nii kohalikke teid kui ka suuremaid arendusi.
"Põhjus on ilmselge, rahaliselt katteta lubadused soovitakse Excelis "balanssi" ajada. Soovitan koalitsioonil see nn salajane "Excel" avalikustada ja ajakirjanikud võiks seda asjaosalistelt nõuda. Usun, et sealt leiab veel suurtes kogustes negatiivseid üllatusi," teatas Parts.
Rahandusminister Jürgen Ligi ütles eilsel valitsuse pressikonverentsil, et on väga pikki aastaid kritiseerinud ja valitsus on olnud hädas täpselt 75%ga kütuseaktsiisist laekuva raha suunamisega teedesse. Ministri sõnul on projektikaupa ehitatavate teede summad vahel väiksemad, vahel suuremad, mistõttu näeb ta selles kohta säästmiseks.
Partsi sõnul on 75% kütuseaktsiisilt vägagi loogiline teede pikaajalist rahastamist tagav süsteem - inimesed ostavad kütust just selleks, et autoga teedel sõita. seega on selline rahastamismudel loogilises seoses avalike hüve kasutamisega ja põhimõttega, et tarbija maksab.
"Järelikult kui tahetakse 75% printsiipi muuta, peaks olema asemele pakutav pikaajalist teede korrashoidu ja arendamist tagav rahastamise süsteem. Mingit uut paremat süsteemi asemele aga ei pakuta," ütles Parts. "Selline lühiajaline populism toob kaasa kogu Eesti teede muutumise Tallinna tänavate sarnasteks," lisas ta.

Seotud lood

Uudised
  • 21.03.14, 10:30
Mölder: Ligi idee võib muuta ehitushindu
Kui hakata tugevalt kõigutama kütuseaktsiisist teedeehituse jaoks kulutatava raha osakaalu, siis võib see kindlasti mõjutada ka ehituse hinnataset, ütles TREV-2 Grupi juht Erki Mölder.
Uudised
  • 21.03.14, 12:31
Sven Pertens: riigi reaalne investeering jääb alla piiri
Riigi reaalne investeering kütuseaktsiisist teehoidu on alati jäänud alla ettenähtud piiri, isegi koos eurorahadega, ütles Lemminkäinen Eesti ASi juht Sven Pertens.
Uudised
  • 26.03.14, 14:35
Lahkuv Parts tunneb rõõmu majanduse heast aluspõhjast
Majandus- ja kommunikatsiooniministri ametist lahkuv Juhan Parts tunneb heameelt, et valitsus suutis Eesti viia majanduskriisist välja paremas seisus, kui ta oli kriisi sisenemisel.
Uudised
  • 20.03.14, 16:23
Osa uue valitsuse lubadusi tasutakse kütuseaktsiisiga
Üks uue valitsuskoalitsiooni lubaduste katteallikaid saab olema kütuseaktsiis.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 13:28
Profitus laieneb Eestisse: uus lootus innovatiivseks rahastamiseks skeptitsismi keskel
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele