Lahkuva valitsuse majandusminister Juhan Parts ütles, et täna alustavad uuel valitsusel tuleb kindlasti jätkata raske ülesandega, milleks on Estonian Airi pikaajaline jätkusuutlikkus.
Riigikogu infotunnis Estonian Airi tänast olukorda kirjeldades ütles Isamaa ja Res Publica Liitu esindav minister Parts, et Euroopa lennundusturg on pidevas muutuses, kus odavlennufirmad saavad tavapärasemateks lennuettevõteteks ja tavapärasemad lennuettevõtted rohkem odavlennufirmadeks.
Partsi sõnul on Eesti positsioon mõneti erinev Euroopa tsentrist. "Me teame, et meil on vähe elanikke, seetõttu on meil väike koduturg. Oleme lähtunud valitsuses sellest, et kvaliteetseid lennuühendusi ilma koduturult lähtuva lennuettevõtteta on üsna keeruline saavutada. Me teame, et kvaliteetsed lennuühendused on oluline osa meie riigi konkurentsivõimest ja ma loodan, et uus valitsus kindlasti jätkab seda, et saavutada ettevõtte pikaajaline jätkusuutlikkus. See on esimene eeltingimus, et ka Euroopa Komisjon aktsepteeriks selles riigiabiloa menetluses valitsuse antud päästelaenu," ütles ta.
Sotsiaaldemokraadist riigikogu liikme Jaan Õunapuu küsimustele, kas Parts julgeb tunnistada juhtkonna kardinaalseid vigu ja kas tulenevalt äriseadustikust peaks vastutust kandma ka nõukogu liikmed, ütles majandusminister, et nõukogu liikmed vastutavad nii, nagu äriseadustik ette näeb.
"Kui on tehtud otsuseid, mille tõttu on ettevõttele tekitatud kahju ja neid on tehtud ebapiisava hoolsusega, siis nad vastutavad selle kahju eest," ütles Parts.
Majandusministri sõnul oli Estonian Airi võtmeotsuse koht valitsusele 2009. aasta, kui riigile kuulus vähemusosalus ja riik praktiliselt ei juhtinud ettevõtet.
"2009. aastal tekkis olukord, kus tolleaegsed eraaktsionärid, muide, kokku 67%, olid valinud uued lennukid, nad olid teinud ettemaksu ja nad ei suutnud sealt enam edasi minna. Ja valik oli meie jaoks siis, kas me ei päästa seda ettevõtet, läheme niiöelda Leedu teed või näeme tegelikult sellel lennuettevõttel seost Eesti konkurentsivõime ja olulise infrastruktuuriga. Me läksime seda teist teed," ütles Parts, pidades otsust põhimõtteliselt õigeks.
Seotud lood
Majandus- ja taristuministrina tööle asuva Urve Palo ütluse peale, et Estonian Airi ootab ilmselt pankrot, vähenes lennufirma piletimüük päevaga pea 65 000 euro võrra, kirjutas Eesti Päevaleht.
"Me peame jumalat paluma, et Estonian Air töötaks," lausus riigikogulane Aivar Riisalu kommentaariks Urve Palo väljaöeldule riikliku lennufirma aadressil.
Eile mitmele väljaandele Estonian Airi pankrotiohust rääkinud majandusministri kandidaat Urve Palo palus täna oma sõnade pärast vabandust.
Euroopa Komisjon algatas põhjaliku uurimise, kas Estonian Airile antud 41 mln eurot riigiabi on ELi eeskirjadega kooskõlas.
USA presidendivalimiste tagajärjel võivad käesoleva aasta viimased kuud osutudaaktsiaturgudel investoritele muutlikuks. Freedom24 analüütikud hindavad, kuidas võiksKamala Harrise võit ja tema administratsiooni otsused puhta energia-, regulatiivsejärelevalve-, eluasemetoetuste- ja kanepitööstuse osas mõjutada aktsiaturge.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele