Euroopa Komisjon algatas põhjaliku uurimise, kas Estonian Airile antud 41 mln eurot riigiabi on ELi eeskirjadega kooskõlas.
Komisjon hindab eelkõige, kas lennufirma ümberkorraldamisplaan sobib ettevõtte elujõulisuse taastamiseks ja aitab hüvitada riigiabi andmisega tekitatud konkurentsimoonutusi. Euroopa Komisjonil on kahtlus, kas riigiabi tagab lennufirmalae pikkaajalise elujõulisuse.
Lisaks Estonian Airile uurib Eurooa Komisjon ka Cyprus Airwaysi, LOT Polish Airlines, airBaltic, Adria Airways ja SAS Scandinavian Airlines.
2013. aasta juunis teavitas Eesti Euroopa Komisjoni Estonian Airi 40,7 miljoni euro suurusest rekapitaliseerimisest, et restruktureerida ettevõte, mis on mitu aastat olnud rahalistes raskustes.
Restruktureerimisplaan hõlmab viieaastast ümberkorraldamisperioodi aastatel 2013 kuni 2017.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Peaminister Andrus Ansip ütles, et tema hinnangul oli Estonian Airi jäähoki MMi toetuseks kulutatud 200 000 eurot ebamõistlikult suur summa. Lennufirma selgitusel olid kulutused poole väiksemad.
Valitsus otsustas vähendada lennufirmale Estonian Air antud laenu intressimäära tagasiulatuvalt alates tänavu 1. juulist 15 protsendilt 7,06 protsendini.
Estonian Air andis lennufirmale Air Lituanica teada, et lõpetab tänasest nende lendude teenindamise ja kommertsteenuseid puudutava koostöölepingu.
Air Balticu ja SASi pääsemine riigiabi süüdistustest annab lootust ka Estonian Airile, ütles lennufirma juht Jan Olof Palmér.
Rahvusvahelise veebipõhise maaklerfirma Freedom24 analüütikud on välja selgitanud kümme ettevõtet, mille börsile minek (IPO) saab olema alanud aastal finantsmaastiku keskmes. Nende seas on nii tehisintellekti uuendajaid, digitaalse turvalisuse liidreid kui ka kiirmoehiiglasi, lisaks ettevõtteid, mis püüavad positsioneerida ennast mõnedes võtmekategooriates ja meelitada ligi kõige tähelepanelikumaid investoreid.