Koos Siim Roode omanduses olnud Autorolloga ettevõtte AutoHills asutanud Valjo Liivamägi andis täna Autorollo kohtuistungil ütlusi, kuid paljusid asju ta ei mäletanud või ei osanud selgitada.
Liivamägi ütles, et AutoHills asutati selleks, et Autorollos luhtunud veoäri uuesti käima saada. Liivamägi tundis advokaat Siim Roodet varasemast, kuna oli Roode teenuseid kasutanud. Roode ja Liivamägi kuuluvad mõlemad IRLi. Roode pakkuski Liivamäe sõnul talle võimalust AutoHillsi asutamiseks ja Liivamäe tingimus oli, et ta saab 50protsendilise osaluse. Väino Pentust tundis Liivamägi enda sõnul nägupidi. Samas ütles Liivamägi, et soovis Pentust aidata.
Liivamägi ei mäletanud, kuidas tekkis vara nimekiri, mis Autorollost AutoHillsi tõsteti ja kes seda vara hindas. Vara väärtus oli Liivamäe sõnul subjektiivne.
Liivamägi ei mäletanud, millal ja kuidas toimus suhtlus erinevate Autorollo saagaga seotud isikutega, näiteks Martin Sillandi ja Argo Holloga, kes samas Liivamäe sõnul pakkusid talle vahepeal Renaldo Investi kätte liikunud teist 50% AutoHillsist. Samuti ei mäletanud Liivamägi, kas ta on kohtunud Rain Rosimannusega või kes kellele helistas, aga ta mäletas, et on paar korda Rosimannusega suhelnud AutoHillsi ja Väino Pentuse käekäigu teemal.
AutoHills tegi Liivamäe sõnul koostööd Saku AB ASga, kellelt osteti sisse erinevaid teenuseid, sh autojuhte. AutoHillsi äri olevat toiminud umbes aasta aega, kuid siis tekkisid turuolukorra ja masinate remondikulu tõttu raskused. Liivamägi ei mäletanud, millal ja kellele müüdi aja jooksul erinev AutoHillsi vara, välja arvatud neli autot, mis müüdi Skuba Eesti OÜle. Kõik vara müügid kooskõlastati Liivamäe sõnul pangaga.
Liivamägi jäi hätta selgitamisega, mis asjaoludel kandis AutoHills 49 000 eurot Läti ettevõttele selgitusega "kahjunõue". Tegemist olevat olnud nõudega, mis tekkis seetõttu, et AutoHills ei suutnud täita kohustust Läti ettevõtte ees. Läti ettevõte olevat tellinud veoteenust.
Seotud lood
Autorollo kohtuasja üks hagejatest, Port One OÜ juhatuse liige Teet Järvekülg rääkis kohtus, kuidas Rain Rosimannus ja seejärel Siim Roode Autorollo raskustesse sattudes asju ajasid.
Autorollo endine autojuht, praegune juhatuse liige Janos Sillamaa ütles täna kohtus, et 2010. aasta aprillis ja mais juhtisid Autorollot Keit Pentus-Rosimannus ja Rain Rosimannus.
Autorollo endine raamatupidaja Maris Metsis ütles täna kohtus, et võltsimiskahtlusega Autorollo sularaha laenulepingud toodi talle 2010 südasuvel ja kuigi tegemist oli koopiatega ja lepingute päritolu polnud talle teada, sisestas ta need 2009. aasta raamatupidamisse, kuna talle öeldi, et ta seda teeks.
"Ei vasta tõele," ütles Reformierakonna tipp-poliitik, praeguse koalitsioonilepingu üks autoreid Rain Rosimannus möödunud pühapäeval, kui talle Autorollo tegevuses osalemist omistasin. Tunnistajate ütlused ja muud tõendid räägivad aga Rosimannuse resoluutsuse vastu.
5. novembri USA presidendivalimiste tagajärjel võivad käesoleva aasta viimased kuud osutuda investoritele muutlikuks. Freedom24 analüütikud hindavad, kuidas võiks Donaldi Trumpi võit mõjutada aktsiaturge kaubandus-, energia-, kaitse- ja tehnoloogiasektorites.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele