Märtsis mõjutas tarbijahinnaindeksit eelmise aasta sama kuuga võrreldes enim kodudesse 7,2% odavamalt jõudnud elekter, 5% odavam mootorikütus ning 4,7% odavam soojusenergia.
Tarbijahinnaindeksi muutus oli märtsis võrreldes veebruariga 0,3% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 0,2%, teatas statistikaamet.
Kaubad olid eelmise aasta märtsiga võrreldes 0,6% kallimad ja teenused 0,7% odavamad.
Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta märtsiga võrreldes langenud 1,1% ja mittereguleeritavad hinnad tõusnud 0,6%.
Toit on aastataguse ajaga võrreldes kallinenud 2,4%, millest ligi poole andis 6,3% kallinenud piim ja piimatooted. Eelmise aasta märtsiga võrreldes oli indeksile suurem mõju veel 14% odavnenud mobiilsideteenustel ning alkohoolsetel jookidel ja tubakal, mis kallinesid aastaga vastavalt 3,1% ja 6%. Mullu sama ajaga võrreldes on toidukaupadest enim ehk 7,1% kallinenud juust ning odavnenud suhkur (16%) ja kohv (15%).
Veebruariga võrreldes olid märtsis tarbijahinnaindeksi peamisteks mõjutajateks 45% kallimad lennukipiletid ning rõivaste ja jalatsite soodusmüükide lõppemine. Suuremat mõju avaldasid veel 3,2% kallinenud tubakatooted, 1,3% odavnenud mootorikütus, 4,8% kallinenud köögivili ja 1,2% odavamalt kodudesse jõudnud elekter.
Seotud lood
Märtsis jätkus tarbijahindade kasvu aeglustumine juba üheksandat kuud järjest ja tänavu aasta kokkuvõttes on oodata hinnatõusu märgatavat pidurdumist, leiab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Ka juunis maksid börsipaketi elektritarbijad ligi 19% soodsama arve kui fikseeritud hinnaga paketi kasutajad, selgus elektrilepingute portaali analüüsist.
Kuigi madal inflatsioon tõmbab hinnatõusule pidurit, ütlevad toiduainetöösturid, et tooraine kallinemine tõstab nende hindu niisamagi üpris palju ning nullilähedane tarbijahinnaindeks neid suurt ei mõjuta.
Märtsikuine 0,2protsendine inflatsioon peaks jääma selle aasta madalaimaks, järgnevatel kuudel inflatsioon veidi kiireneb, prognoosib rahandusministeeriumi fiskaalpoliitika osakonna analüütik Kristjan Pungas.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.