Ka juunis maksid börsipaketi elektritarbijad ligi 19% soodsama arve kui fikseeritud hinnaga paketi kasutajad, selgus elektrilepingute portaali analüüsist.
Kogu avatud turu perioodil on avalike hinnakirjade järgi kõige rohkem pidanud maksma fikseeritud paketi kasutajad.
Elektrilepingute portaali Energiaturg.ee tegevjuhi Pirmin Tamme sõnul on börsihinnad madalad püsinud tänu väiksematele tarbimismahtudele ja hüdroreservuaaride jõudsale täitumisele.
Populaarsema börsi- ja fikseeritud paketi võrdlus näitab, et juunis oli näiteks 1750 kWh aastatarbimisega korteril börsihinnaga pakett koos käibemaksuga 1,61 eurot odavam kui enimvalitud fikseeritud hinnaga leping. Elektriküttega eramu, mille aastane tarbimine on 22 500 kWh, pakettide hinnavahe oli juunis tervelt 20,74 eurot. Hinnad sisaldavad käibemaksu, kuid tegemist on üksnes elektrihinnaga, ilma võrgutasude ja aktsiisideta.
Tamme sõnul on poole aasta kokkuvõttes olnud börsipakett soodsaim valik ja võrreldes möödunud aasta sama perioodiga on hinnad langenud 19%. "Kogu avatud turu perioodil on avalike hinnakirjade järgi kõige rohkem pidanud maksma fikseeritud paketi kasutajad, majaomanikule on hinnakaotus soodsaimale valikule ehk börsipaketile olnud lausa 87,72 eurot, sellest lõviosa just tänu selle aasta madalatele börsihindadele,“ ütles Tamm.
Tamme teatel oli möödunud aastal veel kallim valik üldteenus, kuid tänu viimaste kuude soodsale börsihinnale on kõige kallimaks osutunud fikseeritud pakett. „Tarbijad on muutunud julgemaks ja järjepidevalt on tõusnud ka börsipakettide kasutajate osakaal,“ lisas ta.
Tamm rõhutab, et elektripakettide hindu tasub jälgida ka suveajal, kuna soojemal perioodil on elektrimüüjate pakkumised soodsamad kui talve hakul.
Autor: 1321-aripaev
Seotud lood
Märtsis mõjutas tarbijahinnaindeksit eelmise aasta sama kuuga võrreldes enim kodudesse 7,2% odavamalt jõudnud elekter, 5% odavam mootorikütus ning 4,7% odavam soojusenergia.
Tarbijahinnaindeks tõusis eelmisel aastal 2012. aasta keskmisega võrreldes 2,8%, teatab statistikaamet.
Oktoobris kallines enim elekter, mis maksis kolmandiku võrra enam kui aasta tagasi, selgub statistikaameti tarbijahinnaindeksist.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.