• OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,86
  • OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,86
  • 15.04.14, 08:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Üksikkandidaadid tühjendavad kukrut

Kui erakondade europarlamendi kandidaadid salatsevad rahast rääkides, siis üksikkandidaadid on veidi avatumad.
Üksikkandidaat Silver Meikar kavatseb europarlamendi valimistel kasutada peamiselt toetajate annetusi. Kandidatuuri ülesseadmiseks algatas Meikar möödunud nädalal annetuste kogumise, mille eesmärgiks oli saada ööpäeva jooksul valimistel osalemiseks vajamineva 1775 euro suuruse kautsjoni summa. Kokku kogus Meikar üle poolesaja toetaja abiga 4578.97 eurot.
Meikar annab kulutustest kampaania käigus jooksvalt teada. "Inimesed annetasid kampaaniale oma isiklikku raha ja ma ei kavatse seda erakondade kombel põletada," märkis ta. "Minu rahaline panus saab olema 300 spartalikku eurot."
"Tõestan, et poliitikat on võimalik teha professionaalse reklaamitööstuse orjuseta ja sellega kaasneva arutu raiskamiseta," märkis ta. Oma kampaanias panustab Meikar otsesuhtlusele valijatega ja toetajate vahetu kaasamisele. "Kavatseme olla keskkonnasäästlikud ja läikepaberile trükitud propagandamaterjalidega me inimeste postkaste ei risusta," märkis ta.
Meikari sõnul on suurte plakatite, klantspiltide ja teadvustamata hirmudele ja lootustele rõhuvate videote aeg möödas. "Intelligentne valija ei tee oma otsust umbisikulise meediasse paisatud demagoogilise propaganda põhjal," ütles Meikar. Ta lisas, et valimised ei peaks olema missivõistlused, nagu Euroopa Parlamendi valimised sageli väheste osaliste, tuntud nimede ja tuntud nägude esinumbriteks seadmise tõttu olema kipuvad.  Nii jäetakse Meikari sõnul sisu sageli tagaplaanile.
Ka riigikogulasest üksikkandidaat Olga Sõtnik juhib oma kampaaniat ise, kasutades mõne vabatahtliku abi. Tema ütlust mööda on ta osalenud kokku kaheksal valimisel nii kandidaadi, meeskonnaliikme kui ka kampaaniajuhina.
"Tegin kampaaniat endale, Jüri Ratasele ja Edgar Savisaarele, nii et teatud kogemus on mul selles valdkonnas olemas," märkis ta. Sõtnik rahastab kampaaniat peamiselt isiklikest vahenditest ja annetustest. Sõltuvalt sellest, palju annetusi koguneb, otsustab Sõtnik, kas teeb otsepostituse või tellib tele-ja raadioreklaami. Praeguseks pole Sõtnik sõlminud ühtegi kampaanialepingut. "Olen paindlik ja kujundan oma eelarvet kampaania käigus," ütles ta.
Autor: Eliisa Matsalu, Harry Tuul

Seotud lood

Uudised
  • 14.04.14, 17:53
Salatsevad valimiste rahast rääkides
Erakonnad ei soovi avaldada europarlamendi valimiskampaania eelarvet. Ainsana riigikogu parteidest ei tee kampaania maksumusest saladust sotsiaaldemokraadid.
Uudised
  • 15.04.14, 11:41
Rohelised: sisutuid plakateid me ei kleebi
Eestimaa Rohelised kavatsevad europarlamendi valimiskampaanias keskenduda sisulistele selgitustele, plakatikleepimine jäetakse ära, teatas erakonna esimees Aleksander Laane.
Uudised
  • 15.04.14, 10:05
Keskerakond tõmbas kampaaniakulud koomale
Keskerakonna tänavune europarlamendi kampaania tuleb oluliselt odavam kui 2009. aastal, mil valimistele kulutati üle 600 000 euro, teatas erakonna peasekretär Priit Toobal.
  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.24, 07:30
Selveri “Kuldne Kolmapäev” jõudis e-poodi ja laienes pensionipäevadele
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele