Rahandusminister Jürgen Ligi rääkis täna riigikogu infotunnis kütuseaktsiisi puudutatavatele küsimustele vastates, et pole vastutustundlik siduda ühte aktsiisi kindla kuluga.
"Kui te veidike analoogia peale mõtleksite, siis kas te oleksite nõus alkoholiaktsiisi siduma näiteks joodikutega või tubakaaktsiisi tubaka tarbijatega," küsis Ligi. Tema sõnul on aktsiisil muu mõte.
"Esiteks on see neid kahjulike kõrvalmõjudega tarbimisi piirata ja teiseks, võib-olla isegi esimeseks, koguda eelarvesse õiglast maksutulu," selgitas rahandusminister. Autokütuse aktsiis ei ole tema sõnul selles mõttes erand.
"Me ei pea kulutama autoaktsiisi ainult asfaldipanekuks, vaid peame olema selles kulutamises paindlikud, sealhulgas ka teedele kulutamises paindlikud. See, et me oleme pidanud 75% aktsiisist toppima aastas teedesse, on tekitanud väga selgeid probleeme," kinnitas ta.
"See ärakulutamise ülesanne ei ole kooskõlas teede vajadusega ega ka projektide ettevalmistamisega ning selline jäikus eelarves on tekitanud ilmselt ka neid superprojekte, mis on üle dimensioneeritud," rääkis Ligi.
Seotud lood
Praeguse 75 protsendi kütuseaktsiisi asemel tuleks toimetuse hinnangul suunata Eestis teehoiule kogu aktsiisisumma.
Reformierakonna ja sotsiaaldemokraatide moodustatav võimuliit ei plaani tõsta kütuseaktsiisi või kehtestada automaksu, kinnitas rahandusminister Jürgen Ligi.
Kui valitsus vähendab teehoiuks mõeldud raha, tuleb järgmistel aastatel teedesse tagantjärgi investeerida palju suurem summa, märkis maanteeameti peadirektor Aivo Adamson.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.