Rahandusminister Jürgen Ligi rääkis täna riigikogu infotunnis kütuseaktsiisi puudutatavatele küsimustele vastates, et pole vastutustundlik siduda ühte aktsiisi kindla kuluga.
"Kui te veidike analoogia peale mõtleksite, siis kas te oleksite nõus alkoholiaktsiisi siduma näiteks joodikutega või tubakaaktsiisi tubaka tarbijatega," küsis Ligi. Tema sõnul on aktsiisil muu mõte.
"Esiteks on see neid kahjulike kõrvalmõjudega tarbimisi piirata ja teiseks, võib-olla isegi esimeseks, koguda eelarvesse õiglast maksutulu," selgitas rahandusminister. Autokütuse aktsiis ei ole tema sõnul selles mõttes erand.
"Me ei pea kulutama autoaktsiisi ainult asfaldipanekuks, vaid peame olema selles kulutamises paindlikud, sealhulgas ka teedele kulutamises paindlikud. See, et me oleme pidanud 75% aktsiisist toppima aastas teedesse, on tekitanud väga selgeid probleeme," kinnitas ta.
"See ärakulutamise ülesanne ei ole kooskõlas teede vajadusega ega ka projektide ettevalmistamisega ning selline jäikus eelarves on tekitanud ilmselt ka neid superprojekte, mis on üle dimensioneeritud," rääkis Ligi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Praeguse 75 protsendi kütuseaktsiisi asemel tuleks toimetuse hinnangul suunata Eestis teehoiule kogu aktsiisisumma.
Reformierakonna ja sotsiaaldemokraatide moodustatav võimuliit ei plaani tõsta kütuseaktsiisi või kehtestada automaksu, kinnitas rahandusminister Jürgen Ligi.
Kui valitsus vähendab teehoiuks mõeldud raha, tuleb järgmistel aastatel teedesse tagantjärgi investeerida palju suurem summa, märkis maanteeameti peadirektor Aivo Adamson.
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.