• OMX Baltic−0,16%302,05
  • OMX Riga0,07%877,36
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,53%1 174,66
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,03%8 656,39
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • OMX Baltic−0,16%302,05
  • OMX Riga0,07%877,36
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,53%1 174,66
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,03%8 656,39
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • 16.04.14, 16:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ligi: aktsiisi ei tohi siduda kindla kuluga

Rahandusminister Jürgen Ligi rääkis täna riigikogu infotunnis kütuseaktsiisi puudutatavatele küsimustele vastates, et pole vastutustundlik siduda ühte aktsiisi kindla kuluga.
"Kui te veidike analoogia peale mõtleksite, siis kas te oleksite nõus alkoholiaktsiisi siduma näiteks joodikutega või tubakaaktsiisi tubaka tarbijatega," küsis Ligi. Tema sõnul on aktsiisil muu mõte.
"Esiteks on see neid kahjulike kõrvalmõjudega tarbimisi piirata ja teiseks, võib-olla isegi esimeseks, koguda eelarvesse õiglast maksutulu," selgitas rahandusminister.  Autokütuse aktsiis ei ole tema sõnul selles mõttes erand.
"Me ei pea kulutama autoaktsiisi ainult asfaldipanekuks, vaid peame olema selles kulutamises paindlikud, sealhulgas ka teedele kulutamises paindlikud. See, et me oleme pidanud 75% aktsiisist toppima aastas teedesse, on tekitanud väga selgeid probleeme," kinnitas ta.
"See ärakulutamise ülesanne ei ole kooskõlas teede vajadusega ega ka projektide ettevalmistamisega ning selline jäikus eelarves on tekitanud ilmselt ka neid superprojekte, mis on üle dimensioneeritud," rääkis Ligi.

Seotud lood

Arvamused
  • 03.04.14, 08:36
Kütuseaktsiis mingu teedele
Praeguse 75 protsendi kütuseaktsiisi asemel tuleks toimetuse hinnangul suunata Eestis teehoiule kogu aktsiisisumma.
Uudised
  • 18.03.14, 13:23
Ligi aasta tagasi: automaksu või kütuseaktsiisi tõusu ei tule
Reformierakonna ja sotsiaaldemokraatide moodustatav võimuliit ei plaani tõsta kütuseaktsiisi või kehtestada automaksu, kinnitas rahandusminister Jürgen Ligi.
Uudised
  • 01.04.14, 14:25
Säilitusremont tee-ehitusest kallim
Kui valitsus vähendab teehoiuks mõeldud raha, tuleb järgmistel aastatel teedesse tagantjärgi investeerida palju suurem summa, märkis maanteeameti peadirektor Aivo Adamson.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.02.25, 11:58
Mihkel Nestor: Eesti energeetikas konkurentsieelist pole ja on küsitav, kas see kunagi tuleb
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele