Saksamaa autotootja Volkswageni äri ei edene Venemaal Ukraina kriisi valguses nii hästi, kui oodati, sõnas ettevõtte tegevjuht CNBCle.
Raportid nädalavahetusel toimunud surmavatest relvarünnakutest Ida-Ukrainas on taaselustanud mured kahe riigi vaheliste pingete üle ning see omakorda mõjutab regioonis tegutsevaid ettevõtteid.
Juhul, kui Euroopa Liit rakendab edasisi sanktsioone Venemaa suhtes, võib see suhted ettevõtete nagu Volkswagen, mis on riiki palju investeerinud, jaoks keeruliseks muuta.
Ettevõtte tegevjuht Martin Winterkorn sõnas CNBCle, et tema ei näe ettevõtte äritegevusele Venemaal otsest ohtu.
„Me oleme Venemaal ehitamas uut mootoritehast, me ehitame seal veoautosid ja praeguse seisuga ma probleemi ei näe, kuid me hoiame ettevaatuse mõttes silma asjade arengul peal,“ sõnas Winterkorn.
Volkswagen müüs eelmisel aastal Venemaal 300 000 sõidukit, selgub Volkswageni Venemaa haru kodulehelt.
Peale Kalugas tehase avamist on suurem osa Venemaal müüdud sõidukitest kohapeal toodetud.
Ettevõte on oma müügitulemuste sihiks sellel aastal seadnud pool miljonit sõidukit ning plaanib 2018. aastaks investeerida 1,8 miljonit eurot, vahendab autotööstuse ajakiri Automobilwoche.
Eelmisel kuul teatas Volkswageni finantsjuht Hans-Dieter Poetsch, et ettevõte maadleb Ukraina kriisi mõjudega, mis on Venemaa ärile tuntava pitseri vajutanud.
Peavalu on valmistanud ka rubla ebastabiilsus, mis sellel aastal on dollari suhtes 8,5% languse teinud.
„Praegusel hetkel oleme me oma müügitulemustes ootustest natuke maas; meie müügitulemused kukkusid pisut, kuid mitte tasemeni, mida me peaksime kartma. Ukraina on küll teine juhtum, kuid Venemaal läheb siiski hästi,“ sõnas Winterkorn.
Seotud lood
Euroopa suurima autotootja Volkswageni esimese kvartali tegevuskasum kasvas 22 protsenti ja seda tänu Porsche ja Audi rekordmüügile.
Eesti investorid on oodatud mitme põneva riigi kinnisvaraturule – ka Dubaisse. Kiirelt kasvav linn ja lisandunud elanikkond annavad arendajatele põhjust rõõmustamiseks.