Majutusettevõtete teenuseid kasutas tänavu märtsis 194 000 turisti, mis on samal tasemel nagu mullu samal ajal, teatas statistikaamet.
Märtsis peatus majutusettevõtetes 116 000 välisturisti ehk sama palju kui 2013. aasta märtsis. Kolm neljandikku välisturistidest saabus naaberriikidest Lätist, Soomest ja Venemaalt. Läti ja Soome turiste peatus majutusettevõtetes rohkem kui eelmise aasta märtsis, Venemaa turiste aga 5% vähem.
Ka mitmetest teistest Euroopa riikidest saabus vähem turiste kui mullu samal kuul. Jätkuvalt suureneb Aasia riikidest saabunud turistide arv, märtsis oli neid 30% rohkem kui aasta tagasi samal ajal.
77% majutusteenuseid kasutanud välisturistidest peatus Tallinnas. Populaarsuselt järgmised sihtkohad olid Pärnu, kus peatus 6% välisturistidest, ning Tartu linn ja Ida-Virumaa, kus peatus kummaski 4% välisturistidest.
Siseturiste peatus majutusettevõtetes 78 000, mida oli ligi 1000 siseturisti vähem kui eelmise aasta märtsis. 55% siseturistidest oli puhkusereisil ja 27% tööreisil. Harjumaal peatus 30%, Pärnumaal 16%, Tartumaal 11% ja Ida-Virumaal 9% majutusteenuseid kasutanud siseturistidest.
Märtsis pakkus külastajatele teenust 858 majutusettevõtet. Täidetud oli 36% tubadest ja 30% voodikohtadest. Ööpäev majutusettevõttes maksis keskmiselt 31 eurot ning oli 2013. aasta märtsiga võrreldes ühe euro võrra kallim. Ööpäeva maksumus oli Eesti keskmisest kõrgem vaid Harju maakonnas. Ida-Viru maakonnas maksis ööpäev majutusettevõttes keskmiselt 29 eurot, Pärnu ja Tartu maakonnas vastavalt 24 ja 26 eurot.
Seotud lood
Rakveres asuva Aqva Spa OÜ juhatuse liikme Roman Kusma sõnul kasvas nende ettevõttes Vene turistide arv märtsis 10%.
Meie hotellimajandus on palju panustanud Venemaa suunale, kuid samas ei ole unustatud teisi lähiturge. See aitab toime tulla ka vene turistide arvu kahanedes, kirjutab hotellide London ja Pallas juht ning Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu (EHRL) juhatuse esimees Verni Loodmaa.
Ukraina kriisi tugev meediakajastus paneb Ameerika turistid Eestisse reisimisest loobuma, ütles Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu juht Raigo Triik.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.