Tasulised äpid on surnud, ütles mobiilimakseid pakkuva Eesti tarkvarafirma Fortumo müügijuht Tarvo Topolev Äripäeva konverentsil.
Tasulised äpid töötavad tema sõnul enim hariduse, produktiivsuse ja navigeerimise vallas. Ainukesed mängud, kus tasulised versioonid töötavad, on suunatud lastele, kus vanemad ei soovi näha mitmetuhandelisi arveid. Nad ostavad mängu ära ja rohkem seal sees raha ei küsita, märkis ta.
"Ma ei soovita teil hakata arendama tasulist äppi, sest keegi ei taha osta põrsast kotis," sõnas ta. Tehke kindlasti selline, mille sees saab hiljem raha küsida (freemium), lisas Topolev. Sel juhul on tema sõnul potentsiaalselt suurem teenimisvõimalus kui fikseeritud hinnaga rakendustega.
Miinusena on seal kõige keerulisem toimivat lahendust välja mõelda, lisaks vajab see pidevat analüüsi ja parendamist.
"Mängu peab saama mängida ka ilma makseteta, samas peab olema võimalus hardcore-mängijatel maksta nii palju kui võimalik," lisas ta. 50% freemium-mängude käibest tuleb 0,15% kasutajailt.
Maksed ei tohi Topolevi sõnul mängu segada – kui kogu fookus on raha teenimisel, siis kasutajad kaovad ära.
Tema sõnul tuleb äppi luues arvestada, et kõik ei räägi inglise keelt. "Kindlasti tuleks rakendus tõlkida hiina, hispaania, hindi, araabia, portugali keelde – see katab ära enamiku Ladina-Ameerikast, Lähis-Idast ja Aasiast. Muudes maailma piirkondades on inglise keele oskus parem," selgitas Topolev.
Kui teil on mingi rakendus, mida kasutab väga palju inimesi, siis vaadake, et see oleks lihtne ega võtaks väga palju ressurssi. "Arenevates riikides on inimestel väga nõrgad telefonid ja ligipääs internetile piiratud. Mängu edukust mõjutab selle suurus ja mängitavus madalama otsa seadmetel," selgitas ta.
Oluline on ka hinnastamine, näiteks USAs pole Topolevi sõnul inimestel vahet, kas teenus või toode maksab kümme senti või dollari, sellel on sisuliselt sama väärtus. Teisalt näiteks Hiinas ei saa müüa äppi kahe dollariga, sest sellel summal on oluliselt teine tähendus.
Tere tulemast maailma, kus üks mobiilirakendus on rohkem väärt kui kaks Eesti riigieelarvet, viitas ta sõnumsideäpi Whatsapp 19 miljardi dollarini ulatunud mullusele müügitehingule.
2007. aastal loodud Fortumo alustas 2007. aastal ning pakub mobiilimakseid 80 riigis. Topolev töötab enda sõnul paar kuud Eestis ja paar kuud ettevõtte San Francisco kontoris. Lisaks on firmal esindus ka Pekingis ja New Delhis.
Äripäeva teemaveebi ituudised.ee korraldatud tänane üritus "APP-konverents: mobiilse äri parimad praktikad" vaatleb mobiilse äri trende. Konverentsil esinevad Fraktali juht Tõnu Runnel, Taxify juht Markus Villig, Swedbanki e-kanalite juht Arno Pae, Net Group tarkvaralahenduste arhitekt Mait Poska, Mobi Labi juht Veiko Raime, Trinidad Consultingu juhatuse liige Hegle Sarapuu, Fortumo müügijuht Tarvo Topolev, Fleepi juht Henn Ruukel, Applaudi juht Joonas Trussmann.
Seotud lood
Mobiilimakselahendusi pakkuva eestlaste eduloo Fortumoga liitus endine Google'i makselahenduste juht, kes hakkab vedama Fortumo äriarendust.
Mobiilimakselahendustega tegelev Eesti ettevõte Fortumo avab kontori Singapuris, teatas ettevõte.
Swedbanki teatel tehakse viiendik pangas käimistest neil nutitelefoni vahendusel.
Digitaalses maailmas pole võimalik end kaitsta, ütles mobiiliäppe loova firma Applaud juht Joonas Trussmann Äripäeva äpikonverentsil.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.