99,99% äppidest on finantsiliselt ebaedukad, ütles digiagentuuri Fraktal juht Tõnu Runnel Äripäeva konverentsil.
Äpimaailmas kiputakse rohkem kuluefektiivust vaatama, sest numbrid on äppide puhul lihtsasti kättesaadavad, märkis ta. Androidil on see protsent drastilisem kui näiteks Apple'i iOSil, lisas Runnel. "Eelkõige tuleb vaadata peeglisse neil, kes äppe loovad, mitte platvormide tegijail," märkis ta.
Ükskõik, mida te teete äppidega - lükake seda edasi, tehke hiljem või siis kellegi teise rahaga, rääkis Runnel.
"Äppide tootmine on jätkuvalt metsikult kulukas, metsikult vaevaline," märkis ta. Äpp on Runneli sõnul viis korda kallim kui hea paindlik veeb. "Valmis äpp vajab püsivat edasiarendust," kinnitas ta. Äpid degradeeruvad ja vananevad veebist rohkem, sest mobiiliseadmed ja platvorm arenevad kiirelt.
Võrreldes veebiga, mille eluiga on kolm aastat, vajab äpp tema sõnul püsivat tööd. See pole ühekordne kulu, viska sõiduauto aknast välja aasta-paari tagant, näitlikustas ta. "Meeletu kogus raha on ära põletatud, ilma et kullapalavikus jooksjad saaksid aru, mis on nende tegelikud väljavaated," lisas Runnel. "Oma rahaga ahju küttes saaksid sa vähemalt sooja," märkis ta.
Runneli sõnul võib äpp olla pea kõigil tavaettevõtteil vaid toetav meede turunduses, puhtalt kuluallikas. Samas äppides veedetava aja osakaal kasvab.
Sageli vaadatakse mobiili kui väikest desktopi - arvuti, mis on sinu taskus. "See on palju enamat, see on tehnoloogiliselt ja tarbijakäitumiselt palju avaram nähtus. See pole eelmise jätk, vaid uus asi," lisas Runnel.
Fraktali juht kinnitas, et tavameedia ehk lehed ja televisioon surevad välja vaikselt, sest seal pole enam lugejaid. Reklaamitulu koondub väikese hulga pindade vahendajate kätte nagu Facebook, Google, Twitter. Tipus toimuvad väikesed vahetused, Google pole enam suveräänne liider, selgitas ta.
"Olen täiesti veendunud, et paberlehed jäävad sellisesse nišši nagu müürilehed," sõnas ta. Vaadates, kui palju on reklaamimahud kokku kuivad - 80% USAs võrreldes ajaga kümme aastat tagasi - seal ei ole seda mahla, lisas Runnel. New York Times jääb võib-olla alles kümneks aastaks, arvas ta.
TVga on samamoodi, sa ei pane tähelegi, et TVst on saanud arvuti. Järel- või ettevaatamine on tõusev trend, lisas Runnel.
Tõnu Runnel on digiagentuuri Fraktal juht, lisaks on ta loonud veebiehituse idufirma Edicy.
Äripäeva teemaveebi ituudised.ee korraldatud tänane üritus "APP-konverents: mobiilse äri parimad praktikad" vaatleb mobiilse äri trende. Konverentsil esinevad lisaks Runnelile Taxify tegevjuht Markus Villig, Swedbanki e-kanalite juht Arno Pae, Net Group tarkvaralahenduste arhitekt Mait Poska, Mobi Labi juht Veiko Raime, Trinidad Consultingu juhatuse liige Hegle Sarapuu, Fortumo müügijuht Tarvo Topolev, Fleepi juht Henn Ruukel, Applaudi juht Joonas Trussmann.
TAUST0,01% äppidest on uuringufirma Gartner andmeil 2018. aastal finantsiliselt edukad.60% tasulistest äppidest toob kuus sisse vähem kui 500 dollarit kuus.61% äppidest laetakse alla vähem kui tuhat korda. 25% kasutajaist avavad äpi vaid üks kord.47% on Google'i osakaal reklaamikäibest mobiilidel.71% interneti reklaamikäibest läheb 10 turguvalitseva ettevõtte kätte.64% Facebooki tuludest tuleb juba mobiilsetelt seadmetelt.46% külastajatest ei naase saidile, kui see avanes mobiilil esimene kord vigaselt.60% külastajatest ootab veebi avanemist mobiilil maksimaalselt kolme sekundi jooksul.20% netiostudest USAs tänaseks mobiilit ja tahvlitelt.65% rohkem on maailmas nutitelefone (1,7 miljardit) kui krediitkaarte (1,1 mld).
Seotud lood
Swedbanki teatel tehakse viiendik pangas käimistest neil nutitelefoni vahendusel.
IT-firma Trinidad Consulting juhatuse liige Hegle Sarapuu andis Äripäeva konverentsil nõu, millal on vaja ettevõttel luua enda mobiilirakendus ehk äpp.
Meeskondliku suhtlusrakenduse loonud idufirma Fleep loodab korrata Skype'i edulugu, ütles firma kaasasutaja ja juht Henn Ruukel Äripäeva äpikonverentsil.
Tasulised äpid on surnud, ütles mobiilimakseid pakkuva Eesti tarkvarafirma Fortumo müügijuht Tarvo Topolev Äripäeva konverentsil.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.