Tallinna linnavalitsus nõuab kriminaalasjade algatamist kümne juhtumi kohta, kus nende hinnangul on erakonnad kasutanud riigi raha oma valimiskampaanias. Üks süüdistatavaist on rahandusminister Jürgen Ligi.
Tallinn nõuab prokuratuurilt kriminaalasjade algatamist riigi raha kasutamise osas parteipropagandaks. Viidatakse järgmisele kümnele asjaolule, kus võib olla tegu maksumaksja raha ebaseadusliku kasutamisega:
1. Ajaleht Koduomanik avaldas 2013. aasta sügisel 2. leheküljel portreepildiga Urmas Mardi artikli, kusjuures Mardi kandideeris kohalikel valimistel IRLi nimekirjas. Ajalehe Koduomanik maksab kinni majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, minister sel ajal IRList Juhan Parts.
2. Koduomanik avaldas 2013. aasta sügisel 6. leheküljel portreepildi Priidu Pärnast, kes kandideeris samuti IRLi nimekirjas. Tegu oli deklareerimata toetusega, mis kandidaadil tuleks tagasi maksta.
3. Euro kasutuselevõtu kampaanias levitati rahandusminister Jürgen Ligi pöördumist, millega kasutati lisaks Eesti maksumaksjate rahale Ligi reklaamimiseks ELi maksumaksja raha.
4. 2010. aasta novembris, enne 2011. aasta riigikogu valimisi toimus rahandusministeeriumi tellimusel postitus kõigi eraisikute postkastidesse, kus propageeriti rahandusminister Jürgen Ligi, ja millele oli lisatud tema kaaskiri. Postisaadetise koosseisus olid euroinfo brošüür, eurokalkulaator ning rahandusministri pöördumine, kus kirjeldati tema head tööd euro Eestisse toomisel. Valitsus eraldas rahandusministeeriumile euro teavitustegevuseks reservfondist 11 660 000 krooni ehk 745 210 eurot, millele lisandusid Eesti Panga ja mitmete teiste riigiasutuste ning kommertspankade kommunikatsioonikulutused. Lisaks rahastati tegevusi ka Euroopa Keskpanga eelarvest. Eurokampaaniale järgnesid vahetult 6. märtsil 2011 riigikogu valimised, kus Ligi kandideeris ja sai 5043 häält, mis ületab kordades tema varasemaid ja hilisemaid valimistulemusi.
5. Viis Reformierakonna liiget saatsid 2010. aastal Tallinnas täpselt samal ajal koos rahandusministeeriumi poolt tellitud europostitusega oma euroteemalised isikureklaamid. Eurokampaania tellis rahandusministeerium, minister reformierakondlane Jürgen Ligi ning postituse teostas Eesti Post, mille nõukogu esimees oli reformierakondlane Meelis Atonen. Sellega kasutasid reformierakondlased administratiivset ressurssi oma isikureklaami võimendamiseks.
6. Rohkesti kasutati avalikku raha Res Publica poolt, kes tõid kaasa masspostituse, majasuurused Juhan Partsi plakatid ja riigi poolt rahastatavate MTÜde raha kasutamise poliitilistel eesmärkidel. Res Publica peasekretär Kaur Hanson kasutas lastevanemate liidule eraldatud rahasid, Ken-Marti Vaher ja Urmas Reinsalu postitasid valimiste eel oma valimisringkondadesse kirju, mille eest tasus koduomanike liit. Parts aga tegi viimaste valimiste eel valimisreklaami Kredexi raha eest, saates oma valimisringkonda Tallinnas kesklinnas, Pirital ja Lasnamäel laiali masspostituse, mis pidanuks sisaldama infot korterelamute rekonstrueerimistoetuste kohta, aga sisaldas ka minister Partsi pilti ja pöördumist ning ei maksnud kandidaadile endale midagi.
7. 2009. aasta Töömessi eel kasutas sotsiaalminister enda valitsemisalas olevat ressurssi oma erakonna reklaamimiseks. Pärast seda kandideeris ta järjekordsetel valimistel nimetatud reklaami eest maksmata.
8. Integratsiooni ja Migratsiooni Sihtasutuse poolt tehti ja anti välja isikufilmid Reformierakonna liikmetest. Isikufilmid loodi Tiina Lokk-Trambergist, Andrei Korobeinikust, Mati Raidmast, Keit Pentus-Rosimannusest ja Kristiina Ojulandist. Integratsiooniks mõeldud raha kasutati Reformierakonna parteipropagandaks, selle uurimiseks loodi küll komisjon, kuid sinna see uurimine sumbuski.
9. Riigi raha eest antakse välja kodanikuühiskonna sihtasutuse ajalehte Kalamajakas. Sihtasutuse juhataja on IRLi liige Agu Laius, ajalehe peatoimetajaks Riigikogu IRLi fraktsiooni liige Liisa-Ly Pakosta. Ajalehe tiraaž on 8000 eksemplari ning lehte levitatakse peamiselt peatoimetaja valimisringkonnas. Jääb mulje, et valitsus on loonud kaunilt kõlava sihtkapitali, et riigieelarveliste vahendite abil ning ebaausate võtetega teha valimispropagandat ühe suurima kohaliku omavalitsuse elanike hulgas. Palume teha selgeks, kui palju maksumaksja vahendeid on kulutatud siseministeeriumi vahendusel riikliku ajalehe Kalamajakas välja andmiseks viimase kolme aasta jooksul.
10. Tartu endine linnapea Urmas Kruuse kutsus linnaeelarvest toetatud triatloni reklaamplakatitel valima, kuigi linnapea ise triatlonil ei osalenudki. Kindlasti on võimalik ka seda käsitleda linna rahade kasutamisena poliitiliseks reklaamiks, mis tuleks karmilt hukka mõista.
Tallinna linna teatel jätavad nad nimekirja avatuks, et ka "teised omavalitsused, institutsioonid ja lihtsalt ausad inimesed saaksid seda oma avaldustega prokuratuurile iseseisvalt täiendada".
Tartu Ülikooli semiootikaosakonna ekspertiis tunnistas suure osa kohalike valimiste eel Tallinna linna reklaamidena esitatud plakateid ja videoid Keskerakonna valimispropagandaks.
Seetõttu tegi ERJK eile nendel plakatitel ja videotes domineerinud Keskerakonna esimehele ja Tallinna linnapeale Edgar Savisaarele kokku üle 100 000 eurose ettekirjutuse. Nii palju kulus linna raha plakatitele ja videotele, mis sisuliselt olid Savisaare valimisreklaam.
Ühtlasi palus ERJK alustada prokuratuuril kriminaalmenetlust seoses Tallinna linna eelarvest rahastatud Keskerakonna valimiskampaaniaga.
Seotud lood
Tallinna kesklinna vanem Mihhail Korb nimetas linnapea Edgar Savisaare reklaame kodanike teavitamiseks.
Erakondade rahastamise järelevalve komisjon tegi täna ettekirjutuse Edgar Savisaarele, kes peab tagastama rohkem kui 100 000 euro eest ebaseaduslikke annetusi.
Erakondade rahastamise järelevalve komisjon otsustab, kas pöörduda kohalikel valimistel maksumaksja raha kasutanud kandidaatidele tehtud ettekirjutustega prokuratuuri.
Tartu Ülikooli semiootikaosakonna ekspertiis tunnistas suure osa kohalike valimiste eel Tallinna linna reklaamidena esitatud plakateid ja videoid Keskerakonna valimispropagandaks.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.