• OMX Baltic0,15%301,75
  • OMX Riga0,02%880,09
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius0,11%1 172,34
  • S&P 500−0,5%5 983,25
  • DOW 300,08%43 461,21
  • Nasdaq −1,21%19 286,93
  • FTSE 1000,00%8 658,98
  • Nikkei 225−1,27%38 283,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%91,95
  • OMX Baltic0,15%301,75
  • OMX Riga0,02%880,09
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius0,11%1 172,34
  • S&P 500−0,5%5 983,25
  • DOW 300,08%43 461,21
  • Nasdaq −1,21%19 286,93
  • FTSE 1000,00%8 658,98
  • Nikkei 225−1,27%38 283,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%91,95
  • 06.06.14, 15:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Swedbank: tugev kasv üllatas ilmselt ka kaupmehi

Swedbanki kaubandusettevõtete uuringu järgi ootasid kaupmehed tänavu 6% käibe kasvu, sellest tublisti parem tulemus tuli ilmselt ka kaupmeestele üllatusena, ütles Swedbanki kaubanduse sektori juht Maris Peda.
"Jaekaubanduse tugevust aasta alguses võis prognoosida kasvanud reaalpalga ja paranenud tarbijate kindlustunde taustal. Samas, nii suured kasvunumbrid, nagu aprillikuu statistika näitas, on kindlasti mõneti ootusi ületanud.  Rõivaste ja jalanõude müük aprillis oli koguni üle 21% suurem kui eelmise aasta samal perioodil ning  ehitusmaterjalide ja kodumasinate sektoris oli kasv 15,5 protsenti," märkis Peda pressiteates.
"Sellised kasvud on ilmselt ka kaupmeestele endile üllatuseks – Swedbanki veebruaris toimunud kaubandusettevõtete uuring tõi välja ettevõtjate ootuse ligi 6-protsendiliseks käivete kasvuks käesoleval aastal. Ettevõtjad on arvanud, et ilmselt ei ole Eesti elanikel teatud oste enam võimalik edasi lükata – mingil hetkel tuleb planeeritud remont ära teha või uus pesumasin ära osta. Kui jaanuari statistika põhjal võis veel arvata, et ka kasvanud turistide arv andis jaekaubandusse senisest suurema panuse, siis nüüd on selge, et tegelikult ongi Eesti tarbija oluliselt rohkem kulutama hakanud," rääkis Peda.
Tarbimise kasvu toetasid Peda sõnul möödunud talvehooaja väiksemad kulutused energiale ja toasoojale ning rõivaste sektoris avaldas mõju arvatavasti ka uute kaubamärkide lisandumine Eesti turule. "Tundub, et kodumasinate ja ehitusmaterjalide osas on nii mõnedki varem edasilükatud ostuotsused saanud käesoleva aasta esimestel kuudel teoks," ütles Peda.
Tõenäoliselt siiski ei ole II poolaasta kasvunumbrid Peda sõnul enam sama võimsad, kui just ekspordi kasvuväljavaated oluliselt ei parane ning läbi selle sisetarbimine veelgi ei tugevne.
 

Seotud lood

Uudised
  • 02.06.14, 13:47
Jaemüük seljatas kriisieelse taseme
Kui seni jäi jaemüügi maht püsivhindades 2007. või 2008. aasta samale kuule alla, siis aprillikuu müügimaht ületas esmakordselt ka neid aastaid, kommenteeris majandusministeerium statistikaameti andmeid.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.02.25, 11:58
Mihkel Nestor: Eesti energeetikas konkurentsieelist pole ja on küsitav, kas see kunagi tuleb
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele