Maksuamet saatis arendajaile tutvumiseks 1. novembrist rakenduva käibemaksudeklaratsiooni lisa vormi tehnilised spetsifikatsioonid.
Tehnilised nõuded on üleval ka maksuameti kodulehel. Raamatupidamistarkvara arendajatega toimub esmaspäeval sel teemal arutelupäev, kus tahetakse välja selgitada nõuete sobivus enamikule arendajatele.
Selle aasta 1. novembrist jõustub käibemaksuseaduse muutmise seadus, millega kehtestatakse käibedeklaratsiooni lisa esitamise kohustus. See tähendab, et käibemaksukohustuslane peab hakkama esitama koos käibedeklaratsiooniga (vorm KMD) ka käibedeklaratsiooni lisa (vorm KMD INF). KMD INF koosneb kahest osast: A osal kajastatakse väljastatud arvete ja B osal saadud arvete andmed.
Lisal kajastatakse väljastatud ja saadud arvete andmed, millele kauba võõrandaja või teenuse osutaja on märkinud 20% ja 9% käibemaksumääraga maksustatava käibe, kui arve või arvete kogusumma ilma käibemaksuta on maksustamisperioodil ühe tehingupartneri kohta vähemalt 1000 eurot.
Kui maksustamisperioodil on ühele ettevõtjale esitatud näiteks kolm 300eurost arvet ilma käibemaksuta, siis arvete andmeid lisal täitma ei pea. Kui aga arvete kogusumma ühe tehingupartneri kohta on ilma käibemaksuta 1000 eurot või rohkem, siis tuleb andmed esitada. Tehingupartneri põhist piirmäära arvestatakse väljastatud ja saadud arvete osas eraldi.
Käibedeklaratsiooni lisal võib kajastada ka nende arvete andmed, mille kogusumma ilma käibemaksuta on väiksem kui 1000 eurot tehingupartneri kohta.
Seotud lood
Arvete deklareerimise uue nõudega ei kaasne ettevõtjale palju lisatööd, sest tegelikkuses lahendab selle programmimuudatus, teatas majandustarkvara tootja.
Rahandusministeerium saatis ettevõtlusorganisatsioonidele tutvumiseks lisa vormi, mis paneb paika nn 1000euroste arvete esitamise korra maksuametile.
Maksuamet selgitas, mismoodi hakkab ettevõtete jaoks alates novembrist välja nägema 1000euroste ja suuremate tehingute deklareerimine.
1000euroste arvete seaduse väljakuulutamise tõttu kannavad kahju kõige rohkem need ettevõtjad, kes ei peta, leiab kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mait Palts.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele