Majandus- ja taristuminister Urve Palo sõnul turg pangakontorite sulgemise probleemi ei lahenda, mistõttu ootab ta pangateenuste ümarlaualt sügiseks konkreetseid ettepanekuid.
"Pangateenuse vähenemise trend maapiirkondades on jätkuv ja jõudnud juba piirkonnakeskustesse. Selge, et turg ja konkurentsisituatsioon seda probleemi ära ei lahenda. Seetõttu on riigil kohustus sekkuda," ütles Palo pressiteates.
Pangateenuste kokkutõmbamine ei ole ainult tarbijate probleem, vaid puudutab valusalt ka kohalikke ettevõtjaid. "Ühest küljest saan aru panga soovist oma kulusid optimeerida, kuid teisest küljest ei saa kõike rahas mõõta. Kahel suuremal pangal on enam kui 2/3 turuosast, mis tähendab, et nad on saavutanud suure osa Eesti inimeste usalduse. Kuid see tähendab ka vastutust," lausus minister.
"Soovin jõuda kokkuleppele, mis kõiki osapooli rahuldab. Mul on hea meel, et ümarlauas osalejad on valmis konstruktiivselt lahendusi otsima ja ootan loodud töögrupilt sügisel konkreetseid ettepanekuid."
2013. aasta lõpu seisuga oli Eestis 140 kontorit, millest 96% asub linnades. See on 35% vähem kui 2009. aastal. Sularahaautomaatide arv on võrreldes 2007. aastaga vähenenud 12% ja makseautomaatide arv 40% võrra.
Palo kutsel täna kogunenud pangateenuste kättesaadavuse üle arutlenud ümarlaud otsustas moodustada töögrupi, mis pakub septembri lõpuks välja konkreetsed ettepanekud. Ümarlaual osalesid pangaliidu, Swedbanki, SEB, Eesti Panga, tarbijakaitseameti, konkurentsiameti, maaomavalitsuste liidu, linnade liidu, Eesti Posti ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi esindajad.
Seotud lood
Äripäev tunnustab Swedbanki efektiivsusele suunatuse eest – seda peab taotlema iga ettevõte.
Vabandame vale mulje pärast, mis seoses sularahateenuste muutusega Haapsalu kontoris avalikkusele on jäänud, ütles Swedbanki jeapanganduse tegevdirektor Ulla Ilisson.
Swedbank hakkab asulates, kus alates 1. juulist oli kavas pangakontorid sulgeda, pakkuma pangateenuseid omavalitsuste ruumides.
Swedbanki otsus sulgeda Orissaare kontor on kokku toonud kolme Ida-Saaremaa valla juhid, et arutada võimalikku loobumist Swedbanki teenustest.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.