• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 13.06.14, 11:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Holsmer praamihankest: keegi pole kedagi survestanud

Tallinna Sadama nõukogu liige Remo Holmser ei kinnita kahtlust, et majandus- ja taristuministrit Urve Palot survestati praamihanke osas meelt muutma.
Reformierakondlasest riigikogulase Holsmeri sõnul pole keegi kedagi veennud, pigem olevat tegu konstruktiivse aruteluga, kus lisaks eelnimetatule osalesid peaminister Taavi Rõivas, Tallinna Sadama nõukogu liikmed ja mõned sotsiaaldemokraadid.
Päevalehe andmetel kohtusid eelmisel neljapäeval peaministri juures Palo, Rõivase majandusnõunik Aare Järvan, sotsiaaldemokraadid Sven Mikser ja Indrek Saar ning Tallinna Sadamast nõukogu esimees Neinar Seli ja nõukogu liige Holsmer.
Operaatoril peab olema 4 laeva. Väidetavalt muudeti kohtumisel Urve Palo meelt, mille järgi pidanuks riik ehitama praamid 2016. aasta sügiseks. Eile otsustas valitsus kabinetiistungil, et majandusministeerium kuulutab tänavu juunis välja Rohuküla-Heltermaa ja Virtsu-Kuivastu liinide kümneaastase opereerimise hanke tingimusel, et hankel osaleval vedajal peavad olema liinide teenindamiseks sobivad parvlaevad (vähemalt neli laeva).
Hanke võitnud operaatoriga sõlmitavasse lepingusse lisatakse õigus riigi või riigi äriühingu poolt laevad pärast lepinguperioodi lõppu välja osta. Uus lepinguperiood algab 2016. aasta 1. oktoobril.
Ühtlasi peeti kabinetinõupidamisel vajalikuks, et konkurentsi tagamise eesmärgil osaleb riigihankel Tallinna Sadam ja teeb toimingud hankel osalemiseks vajalike parvlaevade soetamiseks.
Kümneid kohtumisi. Holsmeri sõnul on praamihanke-teemalisi kohtumisi olnud viimase poole aasta jooksul kümneid. Ta ei pidanud neljapäevast kohtumist erilisemaks, millele peaks ülemäära keskenduma. "Neid optsioone, kuidas hankega edasi minna, on ju arutatud koalitsiooni kehtimise ajal kui ka järgselt," ütles Holsmer.
Küsimuse peale, kas Holsmer osales neljapäevasel kohtumisel eesmärgiga muuta Palo meelt, vastas riigikogulane omakorda küsimusega: "Mismoodi saan mina tema meelt muuta?". Holsmer lisas, et osales kohtumisel ainult Tallinna Sadama nõukogu liikmena, mitte kellegi teisena.
"Tallinna Sadam on aktsiaselts ja kuulub riigile. Kui omanik teeb mingid otsused, mis puudutavad Tallinna Sadamat, siis on meie roll seda täita juhul, kui ka kõik on nõukogu liikmete hinnangul korrektne ja loogiline ning vastab ka Tallinna Sadama kui äriettevõtte eesmärgile ja strateegiale," ütles Holsmer.
Nõukogu liige lausus, et esmaspäeval koguneb Tallinna Sadama nõukogu, kus arutatakse ka ühe teemana ettevõtte osalemist praamihankes.
Küsimusele, kas peale olemasoleva operaatori Väinamere Liinid ja potentsiaalse osaleja Tallinna Sadama võiks olla ka teisi võimalikke kandidaate hankes osalemiseks, vastas Holsmer, et temal puudub selle kohta informatsioon.
Ebakindel Palo. Majandusminister Palo ütles "Terevisioonile" antud telefoniintervjuus, et pidi eelmise valitsuse eelmise sügise otsusega võrreldes minema muutuse teele, sest kaotatud on palju aega, teatas ERR. Minister märkis, et tal puudub igasugune kindlustunne, et kui täna läheks riik praame ostma, siis 2016. aasta sügisel ka laevaliiklus mandri ja saarte vahel käiks.
Palo sõnul on Tallinna Sadam valitsuse ettepanekul juba otsustanud, et osaleb opereerimise hankes ühe pakkujana. "Olen Tallinna Sadama nõukoguga sellest ka rääkinud ja mul on nende nõusolek," lisas ta ERRile antud intervjuus.

Seotud lood

Uudised
  • 25.07.17, 11:18
Jüri Ratas: Saaremaale suurem lennuk
Lisaks äsja käiku läinud uutele praamidele vajab Saaremaa ka suuremat lennukit, leiab peaminister Jüri Ratas.
Uudised
  • 16.06.14, 18:01
Tallinna Sadam osaleb hankel
 Tallinna Sadam nõukogu kinnitas täna saarte ja mandri vahelise parvlaevaliikluse riigihankel osalemise, andis juhatusele ülesande soetada või ehitada vajalikud
Uudised
  • 12.06.14, 22:22
Palo teeb hanke parvlaevade operaatori leidmiseks
Valitsus otsustas tänasel kabinetiistungil, et majandusministeerium kuulutab välja parvlaevade opereerimise hanke mandri ja saarte vahel.
Arvamused
  • 16.06.14, 08:16
Palolt praamidele vale suund
Valitsus on teinud vale pöörde. Mandri ja saarte vaheliste liinide opereerimise hange tuleks välja kuulutada alles pärast seda, kui riik on otsustanud endale laevad osta.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele