Praamihanke enampakkumisele kutsutud kaheksast Eesti ettevõttest on kinnitanud osalemist praegune käitleja Väinamere Liinid, plaanides lähiaastatel hankida ka vähemalt ühe uue laeva.
"Osaleme kindlasti," ütles Äripäevale Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel. "Kellega koos ja mis vormis osaleme, seda ei ole veel otsustanud."
Treiel hindab teiste potentsiaalsete osalejatega võrreldes Väinamere Liinide eelisena oma meeskonda ning pikaajalise käitlemise kogemust. "Miinuseks on see, et ettevõttest ja laevaliiklusest on üritatud teha tonti." ütles Treiel. Tema sõnul jääb kohati mulje, et käitlejaks soovitakse ükskõik keda peale tänase liinioperaatori.
Väinamere Liinide juhi sõnul on majandusminister Urve Palo otsus praamide hankimise ja käitleja leidmiseks väga erinev võrreldes kahe aasta taguse olukorraga, kui endine minister Juhan Parts soovis parvlaevu hankida otse riigile. "Mingil põhjusel otsustas MKM (majandus- ja kommunikatsiooniministeerium - toim) poolteist aastat tagasi laevu siiski mitte osta, kuigi lepingud olid allakirjutamiseks laual," selgitas Treiel.
Saarte Hääle teatel plaanib Treieli juhitav ettevõte lisaks olemasolevatele praamidele lähiaastatel võtta kasutusele veel vähemalt ühe laeva, kui mitte isegi kaks. Tema sõnul peavad uued laevad vastama samadele reisijate ja sõidukite mahutavuse tingimustele nagu praegu Muhumaa, Saaremaa ja Hiiumaa, kuid täpsem lahendus on veel väljamõtlemisel.
Konkurendid kaarte ei ava. Erinevalt Väinamere Liinidest on Viking Line Eesti praamihankes osalemisest kindlameelselt loobunud. Ettevõtte tegevjuhi Inno Borodenko sõnul on Viking Line'i seitse laeva Läänemerel hõivatud, mistõttu nad ministeeriumi konkursil ei osale.
Borodenko lisas, et Saaremaa Laevakompanii on teinud aastatega tõsise töö ja väga kiiresti arenenud arvestatavale rahvusvahelisele tasemele. "Uutel tulijatel on konkurentsi pakkumine väga keerukas," märkis Viking Line'i juht. Samas kiidab Borodenko Palot avaliku konkursi korraldamise eest, jäädes huviga ootama tulemusi.
Hankele kutse saanud Kihnu Veeteed teatas, et ei soovi sel nädalal kindlasti oma plaane avalikkusele edastada. Kommentaaridest keeldusid esialgu ka Tallink Grupp ja laevaehitusfirma Baltic Workboatsi juht Margus Vanaselja.
MKM on kutsunud praamihankel osalema 20 ettevõtet, kellest kaheksa on Eesti päritolu, kaks Rootsist, kaks Saksamaalt, kolm Soomest, kaks Norrast, üks Hollandist, üks Poolast ja üks Taanist.
Seotud lood
Lisaks äsja käiku läinud uutele praamidele vajab Saaremaa ka suuremat lennukit, leiab peaminister Jüri Ratas.
Majandusminister Urve Palo peab avalikkusele detailselt seletama, kuidas kulutatakse praamiliiklusele riigieelarvest eraldatav 16 miljonit eurot, ütles Keskerakonna Saaremaa piirkonna esimees Jaanus Karilaid.
Tallinna Sadam nõukogu kinnitas täna saarte ja mandri vahelise parvlaevaliikluse riigihankel osalemise, andis juhatusele ülesande soetada või ehitada vajalikud
IRLi fraktsioon andis tänasel riigikogu istungi riigikontrolör Alar Karisele üle arupärimise seoses valitsuse otsusega loobuda praamide ostmisest ning selle asemel korraldada avalik konkurss operaatori leidmiseks koos laevadega.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.