Meediaanalüütik Toomas Leito sõnul kasvas mais viie suurema lehe reklaamimaht mullusega võrreldes 3%, sealjuures Äripäevas 21%.
Järgneb Leito analüüs:
Võrreldes 2013. a. maiga suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 32 külge ehk 3%, moodustades 964 külge. Reklaamikäive vähenes 32 000 eurot ehk 2%, moodustades 1,5 milj. eurot. Ajalehtede veebikäive suurenes 8%. Veebifirmade (Delfi, Neti, SmartAD, Adnet) käive suurenes 17%, seda tänu eelkõige Delfi müstilisele tulemusele. Maalehe käive vähenes 15% (eelmise aasta mais oli üks number enam). Peab arvestama, et selle aasta mais ilmus üks Eesti Ekspressi number vähem. Seda arvestades oli reklaamikäive täpselt eelmise aasta tasemel, mis on muidugi pettumus. Küllap negatiivse fooni andis teade majanduskasvu asendumine langusega. Reklaamiandjad muutusid kohe palju ettevaatlikumaks.Ka valimisreklaami tuli eeldatust oluliselt vähem – ainult 22 külge. Viies suuremas lehes tegid reklaami vaid Reformierakond, IRL ja SDE.Kuu lõpus hakkas tulema arvestatavas mahus suveürituste reklaamid. Tähtsamatest segmentidest oli jätkuvalt aktiivsed automüüjad. Ka ehituse ja tervise segmentides liikus reklaamiraha märkimisväärselt.Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Äripäevas +21%, Postimehes +13% ja Õhtulehes +5%, vähenes Eesti Ekspressis -15% ja Eesti Päevalehes -14%.Käive: Postimees 650 tuh. eurot (mullusega võrreldes samale tasemele), Äripäev 305 (+5%), Õhtuleht 210 (+8%), Eesti Ekspress 160 (-18%), Eesti Päevaleht 130 (-13%).Käive paberkandjal: Postimees 450 tuh. eurot (mullusega võrreldes +8%), Äripäev 185 (0%), Eesti Ekspress 195 (-18%), Õhtuleht 145 (0%) ja Eesti Päevaleht 130 (-13%).
Võrreldes eelmise aasta viie kuuga suurenes reklaamimaht 241 külge ehk +6%, moodustades 4224 külge. Käive suurenes 63 tuh. eurot ehk +1%, moodustades 6,1 milj. eurot.Reklaamimaht suurenes Äripäevas +38% ja Postimehes +17%, teistes lehtedes vähenes: Õhtuleht -2%, Eesti Ekspress -6% ja Eesti Ekspress -22%.Käive: Postimees 2,7 milj eurot (eelmise aastaga võrreldes +2%), Äripäev 1,4 (+9%), Õhtuleht 0,9 (+10%), Eesti Ekspress 0,7 (-10%), Eesti Päevaleht 0,5 (-17%).Ees seisavad suvekuud, mis ajalehtede reklaamiturul eelmiste aastatega võrreldes vaevalt märgatavaid muutusi kaasa toob.
Võrreldes 2013. a. 24. ärinädalaga suurenes eelmisel nädalal viie juhtiva lehe reklaamimaht 43 külge ehk 22%, moodustades 239 külge. Hämmastav tõus. Trend ei haaku üldse kahe eelmise aasta ajalehtede reklaamituru liikumisega: siis läks reklaamimaht olulisse langusesse.
Reklaami ilmestasid tema sõnul suve meelelahutusürituste promomine, kus suurima tüki „hammustas” Õhtuleht. Päris ära ei vajunud ka muu reklaam (näiteks Tamrex ja Klick jätkasid kevadise hooga). Tuli ka uusi reklaamikampaaniaid (Nordea, Asko/Sotka, Bosch jt.).Turuliidri positsiooni võttis sisse Äripäev, tubli tõus oli Õhtulehel.Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Äripäevas +94%, Õhtulehes +48% ja Postimehes +19%, vähenes Eesti Ekspressis -9% ja Eesti Päevalehes -21%.Maalehes oli 20, 4 külge reklaami (mullusega võrreldes +49%).
Samas juuni esimesel nädalal reklaamimaht veidi vähenes. Võrreldes 2013. a. 23. ärinädalaga vähenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 12 külge ehk 5%, moodustades 2014 külge. Reklaami on küll üle 200 külje, kuid tulemus jääb mullusele alla.
Lehed tegid suvelisasid. Tulid ka mõned uued reklaamikampaaniad (Nissan, Levira, Estonian Air).Turuliidriks tõusis taas Postimees. Hea tulemuse tegi Eesti Ekspress.Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Eesti Ekspressis +27%, teistes lehtedes vähenes: Eesti Päevaleht -2%, Postimees -2%, Äripäev -15% ja Õhtuleht -24%.Maalehes oli 20,7 külge reklaami (mullusega võrreldes -5%).
Autor: 1321-aripaev
Seotud lood
Meediaanalüütik Toomas Leito hinnangul kasvas mais viie suurema lehe reklaamimaht mullusega võrreldes 3%, sealjuures Äripäevas kõige kiiremini ehk 21%.
ASi Äripäev reklaamidirektori Asso Laido hinnangul võib reklaamiturg tänavu aasta teises pooles kasvada kuni kümnendiku.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.