• OMX Baltic0,09%301,58
  • OMX Riga−0,33%876,97
  • OMX Tallinn−0,68%1 916,93
  • OMX Vilnius0,58%1 177,84
  • S&P 500−0,5%5 983,25
  • DOW 300,08%43 461,21
  • Nasdaq −1,21%19 286,93
  • FTSE 100−0,01%8 657,95
  • Nikkei 225−1,39%38 237,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%90,86
  • OMX Baltic0,09%301,58
  • OMX Riga−0,33%876,97
  • OMX Tallinn−0,68%1 916,93
  • OMX Vilnius0,58%1 177,84
  • S&P 500−0,5%5 983,25
  • DOW 300,08%43 461,21
  • Nasdaq −1,21%19 286,93
  • FTSE 100−0,01%8 657,95
  • Nikkei 225−1,39%38 237,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%90,86
  • 17.06.14, 08:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaamiturg kasvab kuni kümnendiku

ASi Äripäev reklaamidirektori Asso Laido hinnangul võib reklaamiturg tänavu aasta teises pooles kasvada kuni kümnendiku.
"Ennustamine on tänamatu töö, aga palgad kasvavad jõudsalt ja ettevõtete kasuminumbrid on tipus, reklaamivajadus peaks kasvama teisel poolaastal kindlasti. Minu nägemusel 8-9% turukasvu on reaalne," sõnas Laido.
Meediaanalüütik Toomas Leito hinnangul kasvas mais viie suurema lehe reklaamimaht mullusega võrreldes 3%, sealjuures Äripäevas kõige kiiremini ehk 21%. Samas lehtede reklaamikäive vähenes 32 000 eurot ehk 2%, moodustades 1,5 miljonit eurot.
Laido selgitas, et ettevõtte põhilised B2B väljaanded Äripäev ja Delovõje Vedomosti ning Meditsiiniuudised koos veebidega on kindlalt kahe jalaga maas. Teemaveebide reklaamimüük ja lugejate leidmine näitab kasvu. Uus naisteajakiri Sensa startis väga hästi ja ajakirjad Imeline ajalugu ja Imeline teadus on saanud loetuimaks Eestis.
"Turukasvu ootus oli muidugi suurem, hea meelega oleks näinud ka kogu reklaamiturukasvu 8-9%, aga seda ei juhtunud. Esimene poolaasta reklaamituru kasv tuleb ilmselt 3% kanti," rääkis Laido.
Tema selgitusel on kasvu näidanud vaid ajakirjad, raadio ja internet. Interneti osakaalu määramine on keeruline ja täpseid numbreid ei ole ilmselt kellelgi, aga tõenäoliselt saabub järgmisel aastal moment, kus ajalehed, tele ja internet on võrdse osakaaluga turul.
"Mingisugust ühest paigalseisu põhjust näha ei ole, pigem erinevad põhjused. Peamine vast see, et klient on kindlasti teadlikum ja valivam ning reklaami ostetakse väljaannetesse, mis on varasemalt toiminud. Kliendi usalduse võitmiseks tuleb teha kordades rohkem tööd kui varem. Reklaamimüüja seisukohast vaadates kett lühemaks ja kauss kaugemale," selgitas Laido.
Tema sõnul ei ole esimese kvartali majandustulemused oodatud tasemel, samas pole ka ettevõtete müügikäibed siiski langust näidanud.
Autor: 1321-aripaev

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele