Riigikogu hääletas maha õlleaktsiisi tõusu ettepaneku, mille järgi oleks aktsiis järgmisel aastal võrreldes praeguse määraga tõusnud 20% ja järgmisel kolmel aastal 15%.
Õlleaktsiisi varem planeeritust kiirema tõusu ettepanek sai eelmisel nädalal rahanduskomisjonis toetust Sotsiaaldemokraatliku Erakonna ja Isamaa ja Res Publica Liidu häältega.
Rahanduskomisjoni esimehe, sotsiaaldemokraadi Rannar Vassiljevi sõnul on saadikute poole pöördunud mitmeid terviseedenduse organisatsioone, kelle arvates on eelnõuga kavandatud hinnatõus õlle puhul liiga väike ega piira alkoholi kättesaadavust. Sellest tekkis ettepanek tõsta järgmisest aastast õlleaktsiisi seni kavandatust rohkem.
Täna erakorralisel istungil seaduseelnõu teisel lugemisel hääletas muudatusettepaneku poolt 36 IRLi ja SDE liiget ja vastu 50 Reformierakonna ja Keskerakonna liiget.
Õllekatsiisi tõusu pooldanud Isamaa ja Res Publicu liige Jaak Aaviksoo märkis riigikogus peetud sõnavõtus, et alkoholiaktsiisi peamine eesmärk võiks ja peaks olema tarbimise piiramine, mistõttu oli rahanduskomisjoni muudatusettepanek rõõmustav. Aaviksoo sõnul on IRL seisukohal, et alkoholiaktsiis peaks olema võimalikult ühtlustav, lähtuma eelkõige selle alkoholi sisaldusest ja mitte püüdma alkohole liigitada vähem või rohkem kahjulikeks. „Aktsiisimääradel võiks lähtuda seetõttu ühtsest põhimõttest, et alkoholi hind kasvaks koos elatustaseme kasvuga ehk siis nominaalse SKTga enam-vähem võrdselt ja kindlasti ei peaks seda muutma igal eelarveaastal,“ märkis ta.
Autor: Eliisa Matsalu, Ken Rohelaan
Seotud lood
Saku Õlletehase juht Margus Kastein peab riigikogu rahanduskomisjoni kange alkoholi tarbimise soodustamist vastutustundetuks, rumalaks ja lühinägelikuks.
Eile otsustas riigikogu sotsiaaldemokraatide ettepanekul panna hääletusele õlleaktsiisi tõstmine seni plaanitud 5% asemel 20%. Õlletootjad A. Le Coq ja Saku Õlletehas on hämmingus.
Eilsel riigikogu rahanduskomisjoni istungil otsustati anda tugevam hoop õllele: õlleaktsiis võib järgmisest aastast tõusta seni plaanitud 5% asemel lausa 20%.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele