Rongiliikluse laiendamist, sh Haapsalu raudtee taastamist, kaalub ministeerium vastavalt seniste investeeringute mõjule, uute investeeringute tasuvusele ja erinevatele rahastamisvõimalustele, ütles majandus- ja taristuminister Urve Palo.
Sotsiaalvõrgustiku Facebook vahendusel küsimustele vastanud Palo ütles, et riigikogus heaks kiidetud transpordi arengukava järgi arendatakse rongiliiklust põhimõttel, et eelkõige tagatakse teenus olemasoleval raudteel.
Rongiliikluse laiendamist uutel suundadel (näiteks Riisipere-Haapsalu, Valga-Koidula-Pihkva), Lelle-Pärnu lõigu rekonstrueerimist ja Tartu reisirongikiiruse tõstmist 160 km/h-ni kaalub ministeerium edaspidi, analüüsides seni tehtud investeeringute mõju reisirongiliiklusele, uute investeeringute sotsiaal-majanduslikku tasuvust ja erinevaid finantseerimisvõimalusi. Lelle-Pärnu lõigu rekonstrueerimise otsustamine sõltub täiendavalt Rail Balticu arenduse ajakavast.
Palo sõnul on mõistlik oodata, et uued rongid oleks mõne aasta jooksul käigus, misjärel on võimalik nende mõju, kulude jms kohta saada senisest rohkem teadmisi ja kogemusi. "Pärast vastavat analüüsi on tulemusi võimalik kasutada ka potentsiaalse Haapsalu raudtee taastamise otsustamisel," ütles minister.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.