Euroopa Komisjon avalikustas eile otsuse, et lennufirma SAS jaoks loodud tugilaenu võimalus 400 miljoni euro suuruses summas ei kujutanud endast lubamatut riigiabi.
Poole sellest summast panid välja Rootsi, Taani ja Norra valitsus, mis ajendas komisjoni 2013. aastal lähemat uurimist alustama. Teine pool summast tuli pankadelt.
EL leidis, et tehinguid on tehtud turu tingimustel, millega SAS pole saanud lubamatut eelist.
SAS seda tugilaenu võimalust ei kasutanud ning tänavu märtsis see lõpetati.
Seotud lood
Lennufirmadele kindlustust pakkuvad ettevõtted on hiljutiste sündmuste tõttu oma teenuste hinnad tõstnud kõrgeimale tasemele pärast 2001. aasta 11. septembril toimunud katastroofi.
Air Balticu ja SASi pääsemine riigiabi süüdistustest annab lootust ka Estonian Airile, ütles lennufirma juht Jan Olof Palmér.
Põhjamaade suuremaid lennufirmasid SAS otsib lisaraha. Nädalavahetusel soostusid suuremad laenuandjad laene pikendama.
Rootsi võis rikkuda riigiabi reegleid, kui valitsus läinud aasta sügisel SASi pangalaenudele soodsatel tingimustel garantii andis – asja uurimiseks võtab Euroopa Komisjon juhtunu põhjalikuma uurimise alla.
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.