Rootsi võis rikkuda riigiabi reegleid, kui valitsus läinud aasta sügisel SASi pangalaenudele soodsatel tingimustel garantii andis – asja uurimiseks võtab Euroopa Komisjon juhtunu põhjalikuma uurimise alla.
Garantiis osalesid ka Taani ja Norra riik ning see oli üks osa SASi päästeplaanist, vahendas agentuur TT.
"Meil on suured kahtlused ja sel põhjusel tuleb meil asja põhjalikumalt uurida," ütles Euroopa Komisjoni konkurentsivolinik Joaquin Almunia.
Läinud sügisel olid SASil tõsised finantsprobleemid. Pangad ei tahtnud enam SASile antud laene pikendada. Lõpuks leppisid pangad koos SASi omanike - Rootsi, Taani ja Norra riigiga ning Rootsi Wallenbergide tööstusperekonna fondidega kokku uue laenu SASile 3,5 miljardi Rootsi krooni ulatuses. Riikide laenud SASile suurenesid, pankade osakaal vähenes. Komisjon tahab uurida, kas tehing toimus ikka turupõhistel tingimustel või klassifitseerub see ebaseaduslikuks riigiabiks.
Komisjoni on ärgitanud SASile antud riigiabi uurima odavlennufirmasid ühendav katusorganisatsioon Elfaa, kelle liikmeteks on ka Norwegian, Sverigeflyg ja Ryanair.
SAS ei ole laenu, mille maht Wideroe Flyveselskap ASi eduka müügi järel kahanes 2 miljardile Rootsi kroonile, seni veel kasutanud, ütles SASi pressiesindaja Malin Selander ELi otsust kommenteerides.
Seotud lood
Euroopa Komisjon avalikustas eile otsuse, et lennufirma SAS jaoks loodud tugilaenu võimalus 400 miljoni euro suuruses summas ei kujutanud endast lubamatut riigiabi.
Skandinaavia lennukompanii SAS, mis alles läinud aasta lõpus hinge vaakus, teatas teisipäeval 3,3 mld euro suurusest tehingust uute Airbus tüüpi lennukite ostmiseks.
Skandinaavia lennufirma SAS teatas, et võib esimest korda 2007. aastast tänavu tänu koondamistele, vara müügile ja uutele palgakokkulepetele aasta arvestuses punasest välja saada.
Ellujäämise eest võitlev Skandinaavia lennukompanii SAS saavutas täna kokkuleppe lõpuks ka Taani salongipersonali ametiühinguga, mis kõige kauem SASi uue säästukava üle kauplema jäi.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.