• OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • 08.10.14, 11:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: Rõivas on kõigest käsutäitja

Kolmapäeval ilmunud Äripäeva sõsarlehele Delovõje Vedomosti antud intervjuus kritiseeris Juhan Parts teravalt valitsuskoalitsiooni otsust praamiehitust pidurdada.
Juhan Parts
  • Juhan Parts Foto: Eiko Kink, Äripäev
Partsi sõnul on praamlaevade hanke ettevalmistusega pikalt tegeldud ning sellega oleks pidanud edasi minema, mitte pidurit tõmbama.Kas Teie meelest on mingi seos selle vahel, et Saaremaa maavanem oli 1994. aastal ja on tänini mõjukas poliitik Jüri Saar, kelle poeg Indrek Saar kuulub Sotsiaaldemokraatliku Erakonna juhatusse? SDE loovutab ilmselt ühel või teisel moel praamiliikluse Saaremaa Laevakompaniile veel 10 aastaks. Kui asi pole neis kahes persoonis, siis kelle kaudu huvitatud osapooled võisid hüpoteetiliselt valitsust mõjutada? Mul on tekkinud oletus, et just ebakõlad praamiliikluse korraldamises lõid naela IRLi ja Reformierakonna koalitsiooni kirstu. On see nii?Muidugi, 2004. ja 2006. aasta konkursi asjaolud tunnistavad seda, et mingit konkurentsi pole, kui tellida teenus operaatorilt koos talle kuuluvate praamidega. Eraldised maksumaksja taskust ainult kasvavad. Eksperdid arvutasid võimalikuks kokkuhoiuks [kui riik omaks praame - toim.] 6-8 miljonit eurot.Küsimused sellest, miks uus koalitsioon muutis tegevusplaani, on õigustatud. Ütleme nii, selle ettepaneku [praamid riigile osta - toim.], „ostis välja“ Indrek Saar, kes blokeeris Urve Palole [majandusminister, SDE – toim.]  eelmise plaaniga edasi liikumise. Ja ka Rõivas pole üldse Andrus Ansip: temalt ei küsita, ta on täideviija. Aga „raudne“ Ligi osutus ootamatult „paindlikuks“.Kui uus koalitsioon poleks midagi teinud ja oleks lasknud sadamal viia hange lõpuni, oleks riigil tänaseks kolm ostetud parvlaeva ja neljas ehitamisel. Pärast seda oleks saanud korraldada läbipaistva hanke laevade operaatori leidmiseks.

Seotud lood

Uudised
  • 25.07.17, 11:18
Jüri Ratas: Saaremaale suurem lennuk
Lisaks äsja käiku läinud uutele praamidele vajab Saaremaa ka suuremat lennukit, leiab peaminister Jüri Ratas.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele