Müürivahe tänava Ancho tutvustab ennast ainult inglise keeles: Mexican food & Drink bar. Eesti keeles siis Mehhiko toiduga napsikoht? Või hoopiski Mehhiko gastrobaar?
- Sama kirev ja värviline kui Tallinna vanalinnas asuva Mehhiko söögikoha Ancho sisekujundus on ka nende joogimenüü – sealt leiab kümmekond erinevat Margaritat. Toidumenüü on tagasihoidlikum, aga häid maitseid pakkuv. Foto: Julia-Maria Linna
Maitseelamus
Ancho
21Toit: 7Teenindus: 7Interjöör: 7
Aadress: Müürivahe 17, TallinnTelefon: 660 0498Avatud: P-N 12-23, R-L 12-02Põhiroogade hinnad: 8-14,9 eurot
Menüü annaks väiksema restorani mõõdu välja küll, aga jooke pakutakse hoogsamalt, kui restoranis kombeks on. Nii pole seinatahvlil kirjas mitte toidud, nagu söögikohas tavaks, vaid joogid, täpsemalt kõikvõimalikud tequila-kokteilid – kümmekond või isegi rohkem erinevat Margaritat. Võimsaim neist, pooleteistliitrine hinnaga 27 eurot – restorani kohta liig mis liig, napsikohas aga lihtsalt tavaline XXL.
Vürtsi pimedasse talve
Lopsakamaid taldrikutäisi ehk pearoogasid on kolm: chilli con carne, grillitud searibid ja grillitud kanavardad. Suupistete ja taco'de-burritode-tortiljade valik on aga märksa rikkalikum. Sissejuhatavaks suupisteks valisin chilaquiles rojos ehk tulised juustu ja chipotle'i kastmega kaetud tortilja-tšipsid, mis koos klaasi lihtsa punaveiniga oma vürtsikuses ja krõbeduses mõjusid lausa teraapiliselt. Muidugi meeldib mulle Eesti kohalik ja hooajaline toit, aga pimedal ja märjal talvehakul kulub ära ka natuke tšillit ja jalapeno't.
Olen juba mõnda aega märganud, et viimaks ometi, natuke rohkem kui viissada aastat pärast Ameerika avastamist, on sealse mandri põlisasukas mais lõpuks ka Eestisse jõudnud. Suuremates kauplustes leiab juba tükk aega lisaks nisuimitatsioonidele ka tõelisi maisitortiljasid, Ancho aga laseb lausa valida: kellele meeldib nisu, saab pehmeid nisu-taco'sid, kellele mais, see krõbedaid ja kõvasid maisi-taco'sid. Täidised on ühesuguselt lopsakad mõlemal. Minu rammusalt mahlakas veiseliha-taco oleks vajanud suuremat nälga kui see, mis mind Anchosse tõi, jagasin seda lauakaaslasega. Ka salati mõõt oli pigem kahe- kui ühe sööja järgi seatud ja läks jagamisele.
Õige asi õiges kohas
Tõelise turistilõksuna on Ancho end üles seadnud ühele Tallinna kitsaimale tänavale. Turistilõksu nimetust kasutatakse enamasti halvustavas kontekstis, aga tegelikult pole turistidel ju osa lõksude, lõksuparemiku vastu midagi: turistielu pole lihtne, päevade kaupa tuleb kodutuna võõras linnas ringi käia ja see on väga väsitav, eriti külmal ajal.
Ikka on aeg-ajalt vaja kuhugi maha istuda ja ennast turgutada. Ancho asub selleks just õiges kohas, on õige suuruse ja kiiret kosutust pakkuva sisuga. Kuigi uustulnuk, oskab ta jätta mulje, nagu oleks ta kogu aeg olemas olnud. Tundub, et tegijatel-otsustajatel pole see esimene söögi-joogikoht sisse seada, nii menüüs kui ka atmosfääri loomisel on tunda kogenud kätt ja läbimõeldud tegutsemist.
Sama hästi kui turistilõksuks sobib Ancho ka kontoritöötajalõksuks. Sügavaid elamusi ei paku, aga särtsakaid maitseid ja lihtsaid jooke küllaga. Tuba on soe ja värviline, söök-jook lihtne ja maitsev ning lisaks pole ka kallis – mida veel pimedal ja külmal ajal tahta?
Seotud lood
Täna kuulutati välja Eesti 50 parimat söögikohta aastal 2015, 14 nendest on parimate hulgas uustulnukatena.
Kalamajaka kohvik Pärnu turul on tõenäoselt Eesti kõige demokraatlikum söögikoht, kus nooblid pealinnadaamid istuvad sõbralikult kõrvuti kohalike topsisõpradega ja kõik paistavad rahul olevat.
Samal ajal kui Kreeka hääletas kasinusele “ei”, nautisin mina restoranis hõrgutisi, seega kaudses mõttes ja omal moel, kahvli ja noaga, hääletasin minagi: “ei” kokkuhoiule, “jah” naudingutele.
Võta paras annus Tallinna ajalugu, näiteks tsaaririigi sõjanduslukku kuuluvat muldkindlustust ehk bastioni, lisa sellele ohtralt Itaaliat – pastat ja pitsat, oliiviõli ja tiramisut – ning serveeri koos veini ja muusikaga. Just selline võiks olla Viru tänaval asuva Al Bastione, söögi- ja veinipoe, kohviku, restorani ja suveaia retsept.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.