Turundajaile pole rahvus mitte etniline, vaid kultuuriline mõiste, rõhutas ajaloolane David Vseviov täna konverentsil Password.
- Kultuuriajaloolane David Vseviov. Foto: Andres Haabu
Ta rõhutas aasta turundussündmusel oma esinemises korduvalt, et ettevõtjad ei peaks venelastele või ka eestlastele turundades lähtuma mitte inimese päritolust, sünnimaast ja rahvusest, vaid inimesest. Pole olemas klienti kui sellist, vaid iga klient on individuaalne, kommenteeris ta vastuseks küsimusele, kas venelasele peaks Eestis turundama tema emakeeles. „Asi pole keeles, vaid inimese silmades. Nendest peaks lugema, kas ta eelistab eesti, inglise või vene keelt. Ühtmoodi seda võtta ei saa,“ kommenteeris ta.
Kirjanik ja semiootik ning bestselleri „Lingvistiline mets“ autor Valdur Mikita kõneles samas teemaplokis eestlastele turundamisest ning tõi välja kaks märksõna, millega arvestada tasub – eestlased on introvertsed ning eneseiroonilised.
„Eestlaste hulgas on introverte rohkem kui normaalsete rahvaste hulgas. Introverdi südant on raske võita, aga seda tehes ei jäta ta sind kunagi maha,“ kommenteeris ta. „Ükskõik, kuidas eluolu siin läheb, introverdid ei kao siit kunagi ja pigem siia tõmbab neid rohkem. Tulevik algab introverdist.“
Äripäeva turundusveebi Best Marketing turunduskonverents Password 2015 toimub 25.-26. märtsil Saku Suurhallis. 30.märtsil ilmub Äripäeva eriväljaanne Password, mis annab muu hulgas soovitusi paremaks turundamiseks ja müümiseks ning turunduse abil kasumlikkuse parandamiseks nii Eesti kui edukate välisfirmade näitel.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.