Et firmaüritusele tähelepanu tõmmata, olgu selleks siis uute toodete tutvustus, parimate autasustamine või mõni võistlus, on parim ikka inimeselt inimesele turundus.
- Inimestele meeldib jäädvustada ja jagada sõpradega põnevaid hetki ja emotsioone. Ettevõtluse Auhind 2014 auhinnagalal Telliskivi Loomelinnakus Vaba Lava saalis selfie jaoks naeratamas peaminister Taavi Rõivas ja ABB Eesti juht Bo Henriksson. Foto: Raul Mee
Tasub teada
Kuidas panna külalised üritusest sotsiaalmeedias rääkima?
Loo üritusel mänguline olukord. Lavasta näiteks voolukatkestus ning vaata, kuidas inimesed reageerivad. Enamik hakkab mingi hetk pilte tegema ja mobiiltelefoniga ruumi valgustama. Tekib üllatav olukord, mida jagatakse sotsiaalmeedias – “Aidake, meil ei ole voolu!”. Anna inimestele ülesanne, kuidas elekter tagasi saada. Nad hakkavad koostööd tegema ja ülesannet lahendama.
Kommenteeri Facebooki postitust. Korralda üritusel mäng, kus kõik kommenteerivad Facebooki postitust. Postitajate vahel loositakse välja auhind.
Loo üritusel uusi Facebooki sõpru. Palu üritusel osalejatel luua uusi Facebooki sõpru. Tehke koos grupi-selfie, postitage ja tag´ige.
Koosta Facebookis hääletus. Kutsu üritusel osalejaid Facebooki abil hääletama, millist esinejat soovitatakse järgmisena näha. Inimestele meeldib valida ja vaadata, mida valiti.
Keela piltide postitamine Facebooki. Tagurpidi psühholoogia: anna teada, et üritusel tehtud fotosid on keelatud postitada Facebooki. Rahva seas liigub ringi “No Facebook” politsei, kes keelab postitusi. Vaata, mida rahvas teeb ja kuidas reageerib.
Tee üritusest video. Tee üritusest põnev video, mida osalejad jagaksid oma sõpradele. Avaliku ürituse puhul kasuta tasulisi postitusi ning tee põnev videokutse. Palu külalistel leida enda video ettevõtte Facebooki lehelt.
Postita otse ürituselt. Postita midagi toredat üritust korraldava ettevõtte seinale otse ürituselt.
Postita üritusel äge selfie. Palu ürituse päeva- või õhtujuhil külalistel postitada endast selfie ja tag’i pilt ettevõte Facebooki lehel.
Allikas: Olavi Andla, Emilia Abel
Turundusfirmade esindajad jagavad 16. aprillil ilmuvas Firmapeo erilehes lihtsaid nippe, mida võiksid sündmuste korraldajad kasutada selleks, et panna külalisi ise sündmusest näiteks sotsiaalmeediakanalites rääkima.
Inimestele meeldib jagada hetki ja emotsioone
Creative 4 partneri Emilia Abeli sõnul meeldib inimestele jagada hetki ja emotsioone enda elust. “Kui üritust korraldav ettevõte suudab nendesse hetkedesse siduda enda brändingut ja sõnumit, on see tervitatav. Muidugi tuleb seda teha taktitundeliselt ja maitsekalt,” oli Abel kindel.
Blue Drumi tegevjuht Olavi Andla on samuti veendunud, et šokeerimine, üllatamine, ebatavalisus ja edvistamine on need märksõnad, mis panevad inimesi infot jagama. Ei tohi raisata külaliste aega vana ja väsinud kõned-kõhutäis-kontsert-tüüpi sündmusele, vaid tuleb luua elamus, kus külalised võivad kogeda midagi täiesti uut ja ainulaadset, lisas Royal Service'i tegevjuht Sass Henno.
Planeeri ja sea paika eesmärgid
Emotsioonide loomist tuleb hoolikalt ette valmistada ja anda osalejatele võimalus nendele ise reageerida. Andla selgitas, et tähtsaim on mõsta, milline on turundussõnum. Ka Abeli sõnutsi tuleb kõigepealt läbi mõelda eesmärgid, mida kampaania ja üritusega saavutada tahetakse.
“Kui seada eesmärgiks like'ide arvu suurendamine Facebookis, kulutakse asjatult raha, sest like'id ei konverteeru mitte kunagi reaalseteks ostudeks ega päringuteks,” täheldas Abel. Henno täiendas, et pidu peab kandma olulist sõnumit külaliste jaoks. “Pidu, mis ei kanna unikaalset sõnumit, ei ole mõtet pidada. See on aja ja raha raiskamine,” märkis ta.
Fotod ja videod edastavad emotsiooni
Emotsioonide parimaks edastamise vormiks on fotod ja videod. Näiteks pakuvad kõneainet selfie'd kuulsustega või ebatavaline tort. Üldiselt on inimesed üritusele tulles ülevas meeleolus, nad tunnevad ennast erilisena ja on pööranud rõhku ka välimusele – see on parim hetk nende jäädvustamiseks. Samas saab pakkuda võimalust sellest ka oma sõpradele ja lähedastele teada anda.
Proovi põnevaid lahendusi
Korraldajad võiksid kasutada mitmeid lahendusi, et pidu saaks võimalikult palju kajastust enne ja ka pärast toimumist. Abeli sõnul on visiitkaardisuurune meeldetuletuskaart, kust inimene enda pildi leiab, väga hea võimalus neid selleks innustada koos soovitusega pilte jagada ja tag'ida. Lisaväärtusena saab pakkuda välja, et kõige põnevama pildi tegija võib võita eriauhinna.
Vahel võivad ka väiksemad üllatused motiveerida põnevaid asju tegema. Näiteks võib kutsel olla märgitud auhind parimale kostüümile või kõige huvitavamale pildile. Henno on kindel, et inimesed teevad rõõmuga kõike, mida palutakse siis, kui soov on siiras, palve paeluv ja neilt ei nõuta järsku mugavustsoonist väljumist.
Interaktiivsed tehnoloogilised lahendused
Ürituse reklaamimisel on tänapäeval palju võimalusi. Tehnoloogiliste vahendite puhul peab lähtuma kasutusmugavusest ja ürituse sõnumist. Tavapäraseks lahenduseks on Facebookis ürituse info, piltide ja videote jagamine, tag'imine, like'imine, tänu millele saab üritus palju kajastust. Henno aga arvas, et sõltuvalt olukorrast võib nalja pärast kasutada ka Tinderit või muid suhtlusportaale.
Taust
Levinumad sotsiaalmeediakanalid, mis aitavad ürituse infot jagada
Facebook www.facebook.comFlickr www.flickr.comGoogle + www.plus.google.comInstagram www.instagram.comLinkedIn www.linkedin.comPinterest www.pinterest.comTinder www.gotinder.comTumblr www.tumblr.comTwitter www.twitter.comYoutube www.youtube.com
Taustasein paneb pildistama
Logosein on oluline pressiürituste puhul, kus fotod aitavad üritust identifitseerida ja seeläbi tuntust kinnistada. Samas arvas Andla, et pidudel hakkab selline firma logosein aeguma ja on mõnevõrra igav lahendus.
Populaarseks on saamas hoopis rohelisel taustal tehtud pildid. Siis saab osaleja valida ise taustapildi ning jätta mulje hoopis teistsugusest keskkonnast. Selline lahendus on väga atraktiivne ja mänguline. Muidugi on olemas erinevaid videol põhinevaid lahendusi: treileris osalemine, videotervituse saatmine või ürituse kokkuvõttevideos kaasalöömine.
Hoia tegevused lihtsana ja pane rõhku kvaliteedile
Üritusi ja mänge ei tohiks liiga keeruliseks teha. Inimesed ei pea põnevaks pidevalt sotsiaalmeedias säutsuda. Abel rõhutas, et iga projekt peab olema algusest lõpuni läbimõeldud – alustades ürituse kutsest kuni tänumeilini. Iga külalise samm peab olema nauditav ning ettevõttele kasutoov.
Henno sõnul ei tohi külalisi panna nõmedasse olukorda, ka on oluline, et üritust jäädvustav fotograaf oleks väga hea. “Kõige suurem viga on see, kui teed üritusel pilte ilusatest inimestest, kes hiljem galeriid vaadates endale ei meeldi,” nentis ta.
Hästi korraldatud üritus on kingitus külalisele
Õnnestunud üritus on külalisele või töötajale ühtaegu kingitus ja puhkus. Seetõttu tuleks seda hoolega planeerida. Henno sõnutsi tasub turundusjuhi pilgu läbi arvestada ürituse hinda ja kvaliteeti, ehk kulu ühe külalise või osavõtja kohta. Ta soovitab ürituse korraldajalt küsida kindlasti, kas ja milliste juhtumite vastu on tal ka üritus kindlustatud, vältimaks ootamatuid kulusid. Üldiselt sõltuvad plaanitavate põnevate tegevuste hinnad ideest, kontseptsioonist ja ürituse formaadist. Abeli sõnutsi on väga ägedaid plaane võimalik toota nii 1500 kui ka 175 000 euroga.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.