Eesti ühe rikkama ettevõtja Priit Piilmanni lennufirmat Aviesi pankrotti nõuavad rootsi äripartnerid. Harju Maakohus määras kohtuistungi 16. juunile.
- Lennufirma Aviesi üks omanik, VKG suuromanik Priit Piilmann lennufirma pankrotiohtu kommenteerida ei tahtnud. Foto: Raul Mee
Rootsis sekeldustesse sattunud Eesti lennufirma, VKG suuromanikule Priit Piilmannile ja ettevõtja Allan Sollile kuuluva lennufirma Avies kohta alustati pankrotimenetlust. Pankrotti nõuavad kohtu kaudu Rootsi ettevõtted Swedewings AB ja Bromma Air Maintenance AB.
Aviesi omanikfirmal Avies Holdingul on maksevõlg 145 582 eurot. Teisel tütarfirmal, Avies Maintenancel on hetkel maksuvõlg 126 284 eurot. Veebruaris oli võlg ka lennufirmal Aviesel, ent märtsi kuuks 18 847 euro suurune võlg tasuti.
Harju Maakohus määras kohtuistungi 16. juunile. Pankrotihalduriks nimetati Veli Kraavi advokaadibüroost Kraavi & Partnerid. Kraavi sõnul on Aviesi menetlus algusfaasis ja alustati alles ettevõtte seisundi hindamist. Hetkel lennud toimivad ja eesmärk on ettevõtte olukorra stabiliseerumine ja tegevuse tagasi rööpasse saamine.
Aviesi üks omanik Priit Piilmann, kes on Äripäeva Rikaste Topis kolmandal kohal vara väärtusega 183,5 miljonit eurot, Aviesi pankrotimenetlust kommenteerida ei tahtnud. „Mul pole aega selleks, käed ja jalad on tööd täis,“ ütles ta vaid.
Rootslastele pinnuks silmas
Märtsi alguses peatas Rootsi lennuamet Aviesiga päeva pealt lepingu.
Ärileht kirjutas tol ajal, et lennundusameti teatel oli Aviesi töös tugevaid puudujääke ning lennufirma ei suutnud tagada kvaliteetset ja ohutut teenust. Rootsi lennufirma Svenska Direktflyg lõpetas Aviesiga koostöö mullu novembris, tuues samuti põhjuseks mitmeid puudujääke töös.
Rootslaste kriitikaga nõustus Euroopa pilootide ühendus ECA. Rootsi pilootide ühenduse esimees Martin Lindgren juhtis oma järsus kirjas tähelepanu tõsistele puudujääkidele lennufirma ohutuses ja kinnitas, et on näinud meilivahetust, kus pilootidel on palutud tehnilisi rikkeid eirata.
Avies teenindas Rootsis kolme lennuliini: Pajala-Luleå, Sveg-Arlanda ja Torsby/Hagfors-Arlanda Pankrotimenetluse väljakuulutamise tõttu ei sõlmi Rootsi lennuamet Aviesiga uusi lepinguid kahel hankel, mida Avies hiljuti võitis. Võidetud hanked nägid Aviesile ette lennuliinide Östersund-Umeå ja Sveg-Arlanda teenindamist alates tänavu oktoobrist kuni 2019. oktoobrini.
Ettevõtjad Priit Piilmann ja Allan Soll võtsid lennufirma üle 2009. aastal. Ettevõtte ostmise ajal kuulus Avies Holdingsi omanikeringi ka piimatööstur Oliver Kruuda. Ettevõte pakub tšarterlende ka Kärdla, Tallinna ja Kuressaare vahel.
Ärileht kirjutas märtsis, et Aviesi tegevus on Eesti lennuameti täiendava tähelepanu all juba alates 2013. aasta oktoobrist. Lennutegevuse osakonna juhataja Kaupo Toodu sõnul on sellest ajast alates välja vahetatud kogu vastutavate juhtide koosseis, samuti on tõhustatud nii kvaliteedisüsteemi kui ohutussüsteemi elemente. Ettevõtte tegevus auditeeritakse.
Seotud lood
Viru Keemia Grupi juhtkond otsustas konserveerida Kiviter-tehnoloogial töötavad põlevkiviõlivabrikud nafta märkimisväärse hinnalanguse tõttu ning koondada 500 inimest.
Lennuamet tuvastas, et AS Avies ei ole suutnud osaliselt täita regulatsioonides kehtestatud lennuohutusnõudeid ning seepärast on tänasest lennuettevõtja sertifikaat (AOC) peatatud kuueks kuuks või kuni puuduste kõrvaldamiseni.
Kui majandusnäitajad langevad, tõuseb vajadus turvateenuste järele, sest kuritegevus hoogustub. G4Si juhatuse esimees Priit Sarapuu ütles, et enim toimub kuritegusid just mehitamata valvega väliobjektidel, kus pimeda aja saabudes on kurjategijatel mugav tegutseda.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele