Lennuamet tuvastas, et AS Avies ei ole suutnud osaliselt täita regulatsioonides kehtestatud lennuohutusnõudeid ning seepärast on tänasest lennuettevõtja sertifikaat (AOC) peatatud kuueks kuuks või kuni puuduste kõrvaldamiseni.
- Aviesi lennuk. Foto: Andres Haabu
Sertifikaadi peatumise ajal ei tohi
Avies tegutseda lennuettevõtjana (pakkuda lennuteenust). Peatumise perioodil on Aviesil võimalus restruktureerida ja parendada tegevust ning kõrvaldada tuvastatud puudused.
Lennundusettevõtted peavad vastama regulatsioonides kehtestatud nõuetele, mille täitmist lennuamet kontrollib (näiteks ohutusjuhtimissüsteemid, vastavusseiresüsteemid, maapealne teenindus, lennutegevus).
Pileti ostnud reisijatel soovitab amet Aviesiga ühendust võtta, vaidluste lahendamisel võib pöörduda abi saamiseks ka tarbijakaitseameti poole.
ASi Avies omanik on Avies Holding, mis kuulub võrdsetes osades ettevõtetele Baltum Consult (omanik Allan Soll) ja Tristen Trade (omanik Priit Piilmann).
Millised on lennureisijate õigused seoses Aviesi lendude tühistamisega?
Ennekõike tuleb lennufirmal pakkuda reisijale valikut alternatiivse teekonna või piletiraha tagastuse vahel. Arvestades, et mitmetel lennuliinidel on Avies ainuke lennuteenuse pakkuja, siis alternatiivse teekonna pakkumine on piiratud.
Samas võib reisijaile pakkuda alternatiivi muu transpordivahendiga, näiteks praami ja bussiga, kui see on ajaliselt ja majanduslikult mõistlik ning reisija on sellega nõus. Kui alternatiivset teekonda ei pakuta või reisija sellega ei nõustu, on tal õigus piletiraha tagasi saada.
Kui reisija ostis lennupiletid Aviesilt otse, tuleb piletiraha tagastamise nõue esitada lennufirmale. Kui reisija ostis lennupileti reisibüroo vahendusel, tuleb piletiraha tagastamise nõue (kuid mitte hüvitise nõue) esitada reisibüroole.
Kui pileti eest tasuti krediitkaardiga, siis võib pöörduda kaardi väljastanud panga poole.
Lisaks võib reisijatel olla õigus hüvitisele summas 250 eurot juhul, kui lennu tühistamisest on teavitatud vähem kui 14 päeva enne kavandatud väljumisaega ning kui alternatiivse teekonna (kui pakuti) saabumis- ja väljumisajad ei ole sarnased algselt planeeritud lennu saabumis- ja väljumisajale. Hüvitise nõudega tuleb pöörduda otse lennuvedaja poole.
Kui tarbija esitab Aviesele avalduse raha tagasi saamiseks ja ettevõtja sellele ei reageeri, soovitab tarbijakaitseamet avalduse ajakriitilisust arvestades reisijal esitada maksekäsu kiirmenetluse avaldus või pöörduda hagiavaldusega kohtusse.
Seotud lood
Tundlikke kliendiandmeid omavad advokaadibürood on küberkurjategijate pidevas huviorbiidis, mistõttu nõuab advokatuur, et küberturvalisus oleks tagatud kõrgeimal tasemel. Et nõuded saaksid täidetud ka päriselt ning ka töötajate teadlikkus tõstetud, on mõistlik kaasata oma ala spetsialistid, usub advokaadibüroo TARK juhtivpartner Tanel Tark.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele