Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomaht vähenes mais mullu sama ajaga võrreldes 11% 986 000 tonnini, esimese viie kuu kogumaht 5,4 miljonit tonni jääb möödunud aasta sama perioodi veomahule alla 22%.
- EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul vähenes maikuus veomahtude languse ulatus eelmiste kuudega võrreldes mõnevõrra. Foto: Erik Prozes
EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul vähenes maikuus veomahtude languse ulatus eelmiste kuudega võrreldes mõnevõrra, samas on viie kuu lõikes mahajäämus mullusest tulemusest endiselt üle viiendiku. “Ka maikuu veomaht jäi paraku alla miljoni tonni ning lähikuud ei näita olulist paranemist,” märkis Altjõe. “Suurimad tagasilöögid on esinenud konteinervedudes ning lahtisel veeremil veetava tehnika osas, kus langusprotsendid ulatuvad viiekümneni, kuid rõõmustav on väetiste kaubaveo suurenemine peale korralist katkestust klientide tehastes,” lisas Altjõe.
Mais oli EVR Cargole olulisimaks kaubavahetuspartneriks Venemaa 551 000 tonniga, kasvades aastaga kaks protsenti. Valgevene suuna veomahud kasvasid 156% 112 000 tonnini, Läti mahud vähenesid 61% 37 000 tonnini ning Kasahstani mahud 95% seitsme tuhande tonnini. Kaubavahetus Leeduga kasvas 63% 63 000 tonnini.
Transiitvedude maht ulatus mais 658 000 tonnini, moodustades 67% kogumahust ning vähenedes möödunud aasta maikuuga võrreldes 6 protsenti.
Viie kuuga ulatub EVR Cargo kaubaveomaht kokku 5,4 miljoni tonnini, vähenedes möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 22%.
Eesti Raudteest eraldunud tütarettevõtte EVR Cargo ülesandeks on raudteeveo-ettevõtjana kaubavedude teostamine klientidele ning vagunite ja vedurite rentimine. Ettevõtte koosseisu kuulub ka veeremi remondi ja hooldusega tegelev Tapa Depoo ning mitmed veeremi tehnohooldepunktid üle Eesti.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”