Reklaamijad kaotavad aastas 895 miljonit dollarit, sest äppides on peidus kasutajale nähtamatud reklaamid, kirjutab Bloomberg.
- Äppides peituvad reklaamid petavad välja miljoneid dollareid. Foto: epa
Äppides võib olla rohkem reklaame kui esialgu näib. Veebireklaamide petuskeeme uuriva raporti järgi peidavad tuhanded äpid endas reklaame, mida kasutajad ei näe. Lisaks sellele, et peidetud reklaamid petavad välja turundajate raha, aeglustavad need ka nutitelefoni.
Ettevõtte Forensiq uuringust selgus, et 2-3 protsenti kõikidest nutiseadmetest Euroopas ja Aasias on seotud peituvate äppide pettusega. USAs on sama probleemiga seotud ligi üks protsent nutiseadmetest. Forensiq tuvastas üle 5000 äpi, mis kuvavad nähtamatuid reklaame nii Apple kui ja Android seadmetel. Sellised äpid suudavad kasutada ühes nutiseadmes kuni kaks giabaiti andmeid päevas.
Võltsreklaamide kasutatud suur andmemaht oligi see, mille abil Forensiq pettusele jälile sai. Forensiq pani tähele, et mõned äpid näitavad reklaami nii suure sagedusega, et inimesed ei suuda neid jälgida. Iga nähtava reklaami kohta oli omakorda peidus viis reklaami ning mõned äpid jätkasid reklaamide kerimist ka pärast seda, kui äpp oli suletud.
Erinevalt teistest pahavaraga seotud äppidest, võivad need täita täiesti seaduslikke eesmärke. Paljud neist äppidest on lihtsad mängud või rakendused. „See pole Angry Birds või Candy Crush, aga need on äpid, mida inimesed naudivad ja mille arendamisse on tõeliselt panustatud,“ ütles Forensiq´i asutaja ja tegevdirektor David Sendroff.
Foresiq´i raport ei nimeta konkreetseid äppe, mis reklaame peitsid. Ettevõte avaldas aga, et nähtamatute reklaamide seas oli nii Olive Gardeni, Amazoni kui ka IBMi reklaame.
Reklaam äpis - dollar 1000 näitamise kohta.
Salamisi reklaamide kuvamine on vastuolus äppide võimalustega, kuid toimuvat on keeruline tuvastada. „Parim viis oleks jälgida andmesidemahu kasutamist aja jooksul – miski, mida Google ja Apple ei pruugi aga teha,“ ütles Sendroff.
Sellist tüüpi reklaamipettust võib aga piirata majanduslik faktor. Keskmiselt maksavad reklaamiandjad mobiiliäppides reklaamimise eest umbes ühe dollari tuhande näitamise kohta.
Väikese tulu kõrval on reklaamipetturitel aga ka üsna väike risk jääda vahele. Pettus on püsiv nähtus veebireklaamis ja ohvrid – ettevõtted, kes maksavad reklaami eest – kaotavad sageli jälje, kuhu nende reklaamid välja jõuavad. Kui isegi ohver ei tea, et teda petuskeemis kasutatakse, on vähe võimalust kellegi vahele jääda.
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.