Eesti hulgikaubandusturule lisandub uus tegija – homme avab Peterburi teel viimaks uksed PROMO Cash&Carry.
- PROMO Cash&Carry Tallinnas Peterburi teel Foto: Andras Kralla
Sanitex Estonia avab homme pärastlõunal Tallinnas Peterburi teel uue hulgikaubanduspoe PROMO Cash&Carry, mida peekase Baltimaade suurima hulgilaotüüpi iseteenindusega kaubandusketiks.
Jutte PROMO Cash&Carry poe avamisest Eestis on olnud kuulda juba mõnda aega. Eelmine poe avamise tähtaeg oli selle aasta juuni. Sanitex Estonia OÜ kommertsosakonna juhi Eigo Siimu sõnul lükkus avamine edasi, sest kauplus ehitati ümber endisest K-Rauta hoonest ja oodatust kauem võtsid aega nii vajalike lubade hankimine kui ka ehitustööd ise.
Siimu hinnangul on nende hulgikaupluse eelis konkurentide ees lai ja mitmekesine sortiment, samuti on tooteid saadaval lisaks jaepakenditele ka suurtes hulgipakendites ja suuremates kogustes. „Hinnasildil on esitatud kaks hinda - jaehind ja veelgi soodsam hulgihind, mis kehtib fikseeritud hulgikogusest alates,“ kirjeldas Siimu avatavat poodi. Sanitex kavatseb Eestis avada veel teisigi kauplusi. Selleks otsitakse Siimu sõnul juba praegu sobivaid krunte.
Eesti turul peab PROMO Cash&Carry oma suurimaks konkurendiks üle 20 aasta tegutsenud Kaupmees & Ko ASi, ent Siimu sõnul on ka nende kauplusketil pikaajaline kogemus – esimene PROMO Cash&Carry pood avati Leedus Kaunases juba 1997. aastal. Keti peamised kliendid Eestis on toitlustusasutused ja väikepoodnikud.
Tasub teada
Sanitex ja PROMO Cash&Carry
Ettevõte asutati 1992. aastal Leedus ja laienes 2005. aastal Lätti. Eestis tegutseb ettevõte 2010. aastast.
Sanitex on Baltimaade juhtiv toidu- ja esmatarbekaupade hulgimüügi-, distributsiooni- ja logistikakontsern.
Baltimaade juhtiv toidu- ja esmatarbekaupade hulgimüügi Sanitex asutati 1992. aastal Leedus ning laienes 2005. aastal Lätti. Eestis tegutseb ettevõte 2010. aastast.
Sanitexi hulgimüügikett PROMO Cash&Carry on Baltikumi suurim hulgilaotüüpi iseteenindusega kaubanduskett,
Tallinna kaupluslaos on 3700 m² kaubanduspinda ja 90 parkimiskohta. Poe avamisega loodi Eestisse 50 uut töökohta.
Konkurendid ei karda
Hulgikaupluse Kaupmees & Ko juhatuse esimees Mart Relve ütles, et PROMO kauplus on „kohe-kohe turule sisenemas“ juba viimased paar aastat. „Ka sel aastal on nad erinevaid avamiskuupäevi välja käinud,“ ütles ta. „Eks paistab, kuidas kliendid nende poolt pakutava vastu võtavad,“ lisas Relve.
Relve märkis, et Kaupmees & Ko on Eesti turul tegutsenud 1992. aastast ja kõik need aastad on suudetud olla kasumlikud. Ta rääkis, et Eesti toidukaupade hulgimüügi turu võib jagada laias laastus kaheks: cash&carry ja toimetusmüük. Esimesel turul on aegade jooksul olnud Kaupmehe kõrval teisigi tegijaid, sealhulgas ka suurtele rahvusvahelistele kontsernidele nagu Kesko ja Rimi kuuluvaid. „Erinevatel põhjustel on nende tegevus Eestis lõpetatud. Kaupmees jätkab,“ ütles Relve. Toimetusmüügis on tema sõnul tegijaid palju ja tuleb pidevalt juurde. „Turg on väga konkurentsitihe ja kliendil on palju valikuid,“ ütles ta.
Relve märkis, et EMORi tehtud uuringute põhjal on Kaupmees eelistatuim ostukoht nii toimetusmüügi kui ka cash&carry segmendis. „Kliendid on meie poolt pakutava teenusega üldjoontes rahul. Meie plaanime oma liidripositsiooni hoida ning teha jätkuvalt kõik meie klientide parema teenindamise nimel,“ lisas ta.
Hulgikauplejate elu pole roosiline
Toidu- ja tööstuskaupadega tegelev Ekton Hulgikaubandus OÜ juhatuse liikme Daimar Elpi sõnul pole aga hulgikaubandusesektoris sugugi roosiline seis. „Eks ka PROMO avamine mõjutab meie ettevõtet nii, et kui mõni klient otsustab uude poodi šokolaadi ostma minna, siis meile ta enam ostlema ei tule,“ ütles ta. Uue hulgikaubandusketi Eestisse tulek on Elpi sõnul siiski tervitatav, sest see rikastab Eesti kaupluste kaubavalikut ja hoiab ära monopoli tekkimist. Ta selgitas, et välismaistel messidel käies on näha, kui suurt kaubavalikut tegelikult maailmas leidub ja milline osa sellest Eesti kaubalettidele jõuab.
Elp märkis, et Ektoni Hulgikaubandusel on suurte rahvusvaheliste kettide seltsis raske toime tulla. Selle aasta ettevõtte majandustulemused vastavad tema sõnul enam-vähem ootustele.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.