Kaubandusettevõtted müüvad üksluiseid tooteid, kuigi tarbija ootab uut ja huvitavat, räägivad firmajuhid.
- Kaubandusettevõtted ei too müügile uut ja huvitavat, mis ostjaid tegelikult huvitab. Foto: Erik Prozes
“Juhul, kui majanduskliimas olulisi muudatusi ei tule, on kaubandusturg samal tasemel või mõne protsendi võrra väiksem kui sel aastal,” prognoosis järgmise aasta turuolukorda Comarketi kaupluseid koondava ABC Supermarketsi juhatuse liige Andrus Põld.
Eile toimus tippettevõtjate järgmise aasta plaane avav konverents
Äriplaan 2016, millega seoses küsisime kommentaare
kaubandusettevõtetelt.
Tasub teada
ABC Supermarkets
ABC Supermarkets AS opereerib 21 toidukauplust. Müügitulu 2014. aastal oli 59 miljonit eurot, mis on 16,67 % võrra suurem kui 2013. aastal. Aruandeaasta puhaskasum oli 949 090 eurot. Ettevõtte turuosa toidu-ja esmatarbekaupade turuloli 2014. aastal 2,66 %.
Mullu lisandus Comarketi brändi alla kaks kauplust ja uue brändi Delice all avasid ühe kaupluse. Pärnus suleti üks kauplus.
Bauhof
Bauhofi käive oli 2014. aastal 80,9 miljonit eurot, kasvades aastaga 6,25%. Ehitusmaterjalide ja aiakaupade turg arenes Eestis kasvutempos, näitas mullune aasta.
Bauhofi kaubamärgi all tegutseb 13 kauplust, dividende ei plaani firma lähiaastatel maksta.
2013. aastal oli Bauhof Äripäeva koostatud Eesti Edukamate Ettevõtete edetabelis 157. kohal ja Jaekaubanduse TOPis 19. kohal.
Kolm vedurit
Põld ütles, et kaubandusturu peamisteks veduriteks on praegu siseturg ja eratarbimine, mis on ajendatud sissetulekute kasvust, heast tööhõivest ja inimeste paranenud kindlustundest. Lisaks annab hoogu tihe konkurents, mis toob kaasa aktiivset pakkumist ja hinnalangust. Kitsaskohaks Eesti kaubandusturul võiks Põllu sõnul nimetada sortimendi üksluisust, kõik müüvad sarnaseid tooteid, kuid tarbija ootab uut ja huvitavat kaupa.
“Eesti suurusel turul võidab see, kes suudab oma sortimendi koostamisel alati sisse tuua mõne värske suuna või uudistoote,” toonitas sarnaselt Andrus Põllule ka
Bauhofi tegevjuht Mart Vau.
Jaekaubandusvaldkonnas on puudus töötajatest, seega ootaks Põld riigi abi demograafilise olukorra parandamisel. Muus osas on oluliselt suurenenud aruandluskohustus, kaubandussektoris tegutseva ettevõtja elu on Põllu hinnangul teinud veidi kergemaks ettevõtlusega seotud e-keskkonnad.
Põld rääkis, et tiheda
konkurentsi tõttu on järgmisel aastal võtmesõnaks endiselt hea hind ja hinnakuvand ning
kvaliteedi ja hinna suhe. “Planeerime turu üldisest kasvust veidi suuremat käibekasvu ja eesmärk on säilitada viimastele aastatele sarnast kasumi osakaalu käibesse. Usun, et palgakulude osakaal müügitulusse jääb uuel aastal samaks nagu ta hetkel on. Palgad küll tõusevad, kuid aeglasemas tempos kui sel aastal.”
Majanduse madalseisu tõttu ei ole
Soomes ilmselt ka kaubandusel parimad päevad. Sama võib Põllu sõnul
Venemaa kohta tõdeda.
Lätil läheb mõnevõrra paremini, kuid mitte nii hästi kui Eestil.
Vau prognoosib selle aasta kasvu jätkumist ka järgmisel aastal, millesse annavad oma panuse tarbijate paranenud kindlustunne ning keskmise
brutopalga stabiilne tõus. Niisamuti ennustab Vau palgasurve jätkumist.
“Jätkame meie äris oluliste valdkondade nagu sortiment, ostukeskkond ja e-kanalid arendamist. Samuti investeerime iga-aastaselt ostukeskkonna arendamisesse ning teeninduse kvaliteeti,” lisas Vau. “Keskendume e-kanalite arendamisele. Üha suurem hulk tarbijaid teeb enne ostu sooritamist vajaliku taustauuringu just veebi teel.”
Seotud lood
Kui väljas sajab lund ja päevavalgus kestab vaid hetke, muutub kodukontor meie igapäevaseks keskpunktiks – kohaks, kus töö, loovus ja ka mugavus peavad koos eksisteerima. Hea valgustus, ergonoomiliselt kujundatud ja rahulik töökeskkond aitavad pimedal hooajal säilitada nii töötahet kui ka meelerahu. Ja just sisemine tasakaal on eriti oluline, sest kodus töötavad lapsevanemad teavad hästi: külmade ilmadega algab ka viiruste hooaeg. Lisaks tööülesannetele tuleb sel ajal hoolitseda ka nohuste ja pisut pahurate laste eest, kes on lasteaiast koju kosuma jäetud.