Alustav ettevõtja ei tohiks kindlasti leppida enda reklaamimisega ainult sotsiaalmeedias, sest korralik koduleht toetab äri arvatust rohkem.
- Wordpress on üks esimesi ja levinumaid platvorme, kuhu alustav ettevõtja saab oma firmale kodulehe valmistada. Foto: Kuvatõmmis
Enamasti kirjutavad ettevõtted oma kodulehele korralikult, millega nad tegelevad ja mida kliendile pakuvad, ütles WSI Online veebiarenduse juht Magnus Kiisküla. Tema sõnul sellest siiski ei piisa ja mõelda tuleb ka näiteks info paigutusele ja ülesehitusele. Kui nendega ei arvestata, sünnivad veebilehed, mis ei toeta äritegevust,
nentis ta Äripäeva mikroettevõtete rubriigi loos.Vigade vältimiseks pani Äripäev spetsialistide abiga kokku 10 punkti, mis tuleks ettevõttele kodulehe tegemise ajal läbi mõelda.
Eesmärgid. Mõtle selgelt läbi eesmärgid, mida soovid kodulehe abiga saavutada. Otsi eeskujusid. On küllalt neid, kes teevad sama asja Eestis või mujal maailmas, nii et sa ei pea hakkama ise jalgratast leiutama, kui just ei taha.
Sihtrühm. Mõtle välja, kes on veebilehe sihtgrupp, ära tee veebilehte endale, vaid oma sihtgrupile. Samuti mõtle läbi kliendi teekond sinuni - kust ja miks tuleb külastaja ning mida ta lehel tegema hakkab.
Investeering. Mõtle, kui palju oled valmis veebilehte investeerima - tihti sõltub veebilehe võimekus just eelarvest. Ära unusta ka veebilehe turundamise eelarvet - veebileht on (digi)turunduse vundament.
Haldus. Mõtle, kes hakkab kodulehte haldama ja kas tal on selleks piisavad oskused-teadmised ning ka aega.
Arendus. Konsulteeri spetsialistidega. Kodulehe loomise teenust sisse ostes uuri firma tausta ja usaldusväärsust. Pea meeles, et disaini ja tehnilist arendust ning tuge võivad pakkuda erinevad ettevõtted, see võimaldab kasutada näiteks disaini loomisel mõnda head Eesti vabakutselist disainerit. Arendus ja tehniline tugi usalda oma ala spetsialistidele.
Teenusepakkuja. Veendu, et tellitud veebilahendus on jätkusuutlik - sisuhaldustarkvara uuendatakse piisava kiirusega ning leidub ka alternatiivseid teenusepakkujaid, kes on valmis loodud süsteemi vajadusel edasi arendama. Vastasel juhul oled valitud arendaja juures lõksus ega saa teda hiljem vajadusel kiirelt välja vahetada.
Hooldus. Lepi teenusepakkujaga kokku, kuidas toimub kodulehe hooldus ja kasutajatugi.
Aeg. Varu veebilehe loomiseks ja testimiseks aega - viimase hetke lahendused on kõige kallimad.
Sisu. Kui koduleht on valmis, loo kasutajale kasulikku sisu - õpetusi, juhendeid, nõuandeid jne. Erilist rõhku pööra kodulehele üles minevatele tootekirjeldustele ja tootefotodele - need peavad olema head ja professionaalsed. Pea meeles, et veebileht ei saa kunagi valmis.
Tulemused. Ära aja asja keeruliseks, aga mõõda põhiasju - kui palju turundusse investeerid, mis vastu saad, millisest reklaamikanalist tehinguid tuleb jne. Kui tulemused ei ole ootuspärased, siis mõtle, miks, ja ära anna alla. Õige mudeli leidmine võtab aega.
Allikad: Raimond Kaljulaid, siseturundusagentuuri PRB juht; Tanel Põld, Brightside OÜ tegevjuht; Priit Elbe, Web Tarkvara OÜ juht; Kaarel Aus, Web Systems OÜ tegevjuht; Magnus Kiisküla, WSI Online veebiarenduse juht
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.