Horvaatia elektriautode tootja Rimac Automobili juht Mate Rimac ütles, et võrreldes eelmise aastaga on firma teinud suure arengu ning ettevõte on kasumis.
- Rimac Concept One. Foto: Rimac Automobili
Järgneb intervjuu Mate Rimaciga.
Soomes loodi Toroidion, Liechtensteinis Quant e-Sportlimousine ning nüüd töötavad eestlased välja 800hobujõulist elektriautot. Kas näeme elektriautode buumi?
Elektriautod on palju enam kui lihtsalt üks trend. Suured autotootjad on hakanud valmistama üha rohkem elektriautosid, kuid uusi elektriautode firmasid on juurde tulnud vähe. Elektri superautode turg kasvab kindlasti ja mul on hea meel näha uusi ideid ja uusi inimesi. Raamidest väljaspool mõtlemine viib suurte saavutusteni, kuid sellised asjad ei juhtu üleöö.
Mitu autot olete müünud?
Oleme müünud kuus Concept One’i kaheksast, mida plaanime toota. Lisaks oleme osalenud kolmes projektis, millest üks oli auto välja töötamine Nobuhiro “Monster” Tajimale Pikes Peaki võistlusel.
Mis on olnud teie suurimad õnnestumised?
Neid on mitu. Eelmisel aastal töötas meil 80 inimest, nüüd 105 inimest. Sel aastal nimetati meid
Horvaatia parimaks tööandjaks. Oleme kolinud suurematesse tootmisruumidesse, viinud lõpuni kolm suurt äriprojekti, disainisime ja töötasime välja 1500hobujõulise elektriauto, mis võistles Pikes Peaki mäkketõusu võistlusel. Lisaks töötasime välja akusüsteemi kõige võimsamale autole maailmas – Koenigsegg Regera. Tutvustasime avalikkusele ka uut elektriratast Greyp Bike G12S ning töötame mitme suure projektiga, millest praegu veel rääkida ei saa.
Olete finantstulemustega rahul?
Oleme idufirma, mis arendab äärmiselt keerulisi tooteid ning tegutseme sektoris, kus domineerivad suured firmad. Kuna vaatame olukorda pikaajalise pilguga, siis praegu pole finantstulemused meile kõige tähtsamad. Mulle valmistab ülimalt head meelt nõudlus meie toodete ja teenuste järele. Oleme üks väheseid elektriautode tootjaid maailmas, kes on kasumis. Juba see on suur saavutus.
Mis on mis
Rimac Concept One
Sai alguse 2009. aastal Mate Rimaci garaažist.
Mate Rimac on juba lapsest saati olnud suur Nikola Tesla fänn. Paljusid Tesla leiutisi on kasutatud ka Concept One’i väljatöötamisel.
Auto omadused: neli mootorit, võimsus 1088 hobujõudu, kiirendus 0–100 km/h 2,8 sekundiga, tippkiirus 305 km/h, sõiduulatus 600 km.
Hind 980 000 dollarit.
Kellega olete koostööd teinud?
Oleme teinud koostööd mõne suurtootjaga, lisaks veel nimed nagu Koenigsegg Automotive, Qoros, Monster Sport ja härra Nobuhiro Tajima. Meie Concept One autoga sõitis Formula E esimese hooaja rajajuht. Kahjuks ei saa ma rääkida meie praegustest projektidest. Üle 50% meie töötajatest on insenerid ja meie projektid on salastatud.
Kas Teie arvates jätkab Tesla ka tulevikus elektriautode turu domineerimist?
Tesla muudab kindlasti kogu sektorit. Ma arvan, et teised suured autofirmad pidid elektriautode turule sisenema just Tesla edu tõttu. Tesla on õigel teel, jätmaks elektriautode turule suurt jälge.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.