Üks küsimus
Milline vanasõna iseloomustab teie tegevust?
OÜ MadeMans Service juhataja ja omanik Margus Pärn
Enam saab heaga kui kurjaga. Olen kokku puutunud olukordadega, mil meie ja kliendi suhted olid vägagi nugade peale minemas. Üldjuhul on siin põhjuseks teineteisest möödarääkimine, näiteks remonditöö tegemise ajas. Kohe kindlasti ei tohiks klienti kuu peale saata, seda enam, kui sa oled väikefirma. Samas ei tohi lasta ka enda peal jalgadega trampida. Sellistel kriitilistel puhkudel tahan ma hoopis näidata kliendile, et me oleme võimelised ka võimatut asja tegema. Mul on mõistvad mehed, kes saavad aru, et kui on vaja, siis tuleb töö ära teha, kas või öösel.
Piirivalves peamiselt mehaanikuna tegutsenud ja ABB elektrimasinate tehases tootmisosakonda juhtinud Pärn asutas oma firma 2010. aasta sügisel. „Ma nägin, et tööstusseadmete remonditeenuse järele on nõudlus olemas,“ põhjendab ta. „Samas polnud mul alustades mitte midagi. Ma läksin tööriistapoodi, kus ma olin aastaid klient olnud, ja ütlesin, et mul praegu raha ei ole, aga riistu on vaja. Nad usaldasid mind ja ütlesid, et mine vali välja, mis sul vaja on.“ Pärnal ei ole tööstusseadmete inseneri haridust, ta on hoopis koolitatud metsamees. „Olen iseõppija, läbi kogemuste ja praktika olen kõik omandanud,“ lisab ta.
MadeMans Service tegutses esimesed kaks aastat Pärna kodugaraažis Tartu lähedal Lohkvas. Kuna laienemisvõimalus puudus ja kodus töötamine hakkas segama pereelu, kolis firma 2012. aasta lõpus praegusele rendipinnale Tartus. Siin on suured töökojaruumid ja piisavalt kontoripinda. „Kõiki asju ei saa kliendi juures kohapeal parandada, need toome siia, vaatame üle, mida on vaja taastada, ja paneme uuesti kokku,“ selgitab Pärn. „Praegu talvel külmade ilmadega loomulikult meeldib meestel pigem soojas töökojas nokitseda.“
Ka Pärn ise tõmbab sageli töötunked selga ja sõidab kliendi juurde. „Minuga koos saame välja panna kolm brigaadi,“ räägib ta. „Ohutuse mõttes ei saada ma kunagi meest üksinda objektile, sest kui midagi juhtub, on kolleeg kõrvalt kohe abistamas.“
Pane tähele
Tööstusseadmete remontija kolm soovitust
Tunne valdkonda. Kui sa midagi teed, siis sa peaksid seda ala tundma või olema vähemalt kursis turuga. Meie tegeleme spetsiifilises valdkonnas – monitoorime, diagnoosime ja hooldame pöörlevaid tööstusseadmeid. Kui sa teed pidevalt ühte ja sama asja, siis sa muutud aina paremaks, sest kogemused tulevad praktika käigus.
Ära lükka probleemi edasi. Kui on probleem, siis ei tohi end ära peita. Asu kohe jamaga tegelema, julge probleemi tunnistada ja anna informatsiooni. Suhtlemine on kõige alus. Ei tohi mõelda nii, et äkki laheneb asi iseenesest ära. Ei lahene. Ja kui laheneb, siis negatiivses suunas.
Tee võimatu teoks. Vahel on olukordi, kui tuleb eelkõige endale ja mitte niivõrd kliendile tõestada, et suudad teha võimatuid asju. Näiteks jooksid eelmisel aastal Tartu koostootmisjaamas suure reduktori laagrid kinni. Me tegime reduktori järgmise päeva õhtuks korda, mõni võtab ainuüksi reduktorit lahti terve päeva. Uued laagrid saadeti Tartusse hommikul eralennukiga Soomest, kõik jooksis nagu kellavärk.
Pärn toonitab, et tegelikult on suurte ja väga kallite tööstusseadmete juures kõige olulisem diagnostika. „Meie eesmärk ei ole mitte tule kustutamine ehk remont, vaid ennetav, profülaktiline töö,“ rõhutab ta. „Tootmises on ülitähtis, et seadmed funktsioneeriksid tõrgeteta.“
MadeMans Service'il on spetsiifilised diagnostikariistad, millega käiakse põhiklientide juures regulaarselt tootmisseadmeid kontrollimas. „Ma analüüsin andurite näite ja koostan kliendile põhjaliku raporti, et mis olukorras seadmed on,“ lausub Pärn. „Annan kliendile soovituslikud tegevused ja klient ise otsustab, mis ta ette võtab. Aga mõni ütleb otse, et, kuule, Margus, ma nagunii ei saa neist andmetest aru. Ütle mulle, kas on vaja remonti teha, ja kui on vaja, siis mida on vaja teha.“
Vestluse katkestab telefonikõne, helistatakse Imaveres asuvast puidugraanulitehasest. Tegu on tõsise murega – peaventilaator jupsib. „Ilmselt tuleb teil seal võlli kontrollida ja laagrid välja vahetada,“ resümeerib Pärn ning lubab helistajale, et saadab mehed lähipäevil objektile.
Mis on mis?
OÜ MadeMans Service
Asutatud 13.09.2010.
Tegeleb tööstusseadmete diagnoosimise ja remondiga.
Juhataja ja omanik Margus Pärn (juhatuse liikmeteks abikaasa Svetlana Pärn ja abikaasa poeg Mairo Pärn).
On veebruari keskel avaldatavas Gaselli TOPis.
Töötajaid 8.
Suuremateks klientideks puidugraanulitehased, koostootmisjaamad, terminalid.
On pisteliselt teinud üksikuid hooldus- ja remonditöid Läti ja Soome ettevõtetes.
2010 – alustas tegevust kodugaraažis Lohkvas.
2010 – palkas esimese töölise.
2012 detsember– kolis Tartusse Kastani tänavale üüripinnale.
Kes on kes?
Margus Pärn
Lõpetanud 1998. aastal kaugõppes Luua metsanduskooli metsamajanduse eriala.
Aastatel 1994-1998 töötas Iisaku metskonnas metsnikuna.
Aastatel 1998-2005 töötas piirivalvurina.
Aastatel 2005-2010 töötas Tallinnas ASi ABB elektrimasinate tehase tootmisosakonna juhatajana ja Tartus ABB tööstusseadmete remondijaoskonnas projektijuhina.
On pidanud Peipsi ääres Kauksi lähedal toiduainete poodi.
Allikas: OÜ MadeMans Service, Äripäev
Pärn räägib, et alati tuleb klient hoolega ära kuulata, sest teinekord saab ta abi anda telefoni teel. „On olnud juhuseid, kui klient helistab ja räägib, mis sümptomid seadmetel on, ning mina ütlen, kus kohas mida nad lahti võtma peavad,“ seletab Pärn. „Kui kliendil on oskajad mehed olemas, suudavad nad remondi ise ära teha.“ Pärn lisab muigega, et mõni klient on olnud nõus telefoni teel tehtud remondi eest isegi tasuma.
Ühe lõbusa loo pajatab Pärn lõpetuseks veel. Aastaid tagasi telliti neid mingeid seadmeid parandama Tartu vanglasse. „Enne vanglaväravast sisenemist puistati me tööauto nii põhjalikult läbi, et üles leiti mitu tööriista, mida me olime juba ammu kaotatuks pidanud,“ naerab Pärn. „Ma siis ütlesin, et ma tulen teinekordki teie juurde, kui meil midagi kadunud on.“