Peale investeerimisettevõtte SmartCap saab Arengufondi ümberkorralduste käigus KredEx omale ka fondi alla kuuluva idufirmade programmi Startup Estonia, muudatused toimuvad majandusministeeriumi teatel selle aasta teise kvartali jooksul.
- Lehar Küti juhtiav KredEx saab omale üha rohkem Arengufondi tegevusi. Foto: Andras Kralla
Ettevõtlusminister Liisa Oviir ütles, et konsultatsioonidest iduettevõtete kogukonnaga tuli selgelt välja nende eelistus näha programmi KredExi juures. „Kogukonna esindajad leidsid, et Startup Estonia programmi sisenevate ettevõtete jaoks on tegu parima võimaliku lahendusega, kuna KredExi alla on koondunud kõik riiklikud fondiinvesteeringud ja nii on uued alustavad ettevõtted järgmise faasi investoritele lähemal.“
Minister selgitas, et KredExil on hea maine turuosaliste ja ka ettevõtlusega alustajate hulgas, teadlikkus sihtrühmast ja kapitaliturust.
Oviir rõhutas, et Startup Estonia partnerite jaoks ei muutu midagi. „Programm jätkab tööd ning plaanitud tegevused viiakse lõpuni,“ sõnas ta.
KredExi juht Lehar Kütt ütles, et Startup Estonia programmi tegevuste KredExi alla viimine on loomulik osa protsessist, mille käigus koondatakse riigi riskikapitaliinvesteeringutega seonduv ühte organisatsiooni.
Startup Estonia on majandusministeeriumi algatusel 2011. aastal EASi juurde loodud idufirmade programm. 2014. aastal liikus Arengufondi alluvusse. Programmi eesmärk on koondada idufirmasid, ettevõtjaid, investoreid, mentoreid, äri- ja innovatsioonikiirendeid. Startup Estonia viie aasta eelarve on 7 miljonit eurot, mis tuleb Euroopa regionaalfondist.
Äripäev kirjutas möödunud nädalal, et
KredEx haarab Arengufondi investeeringud. See tähendab, et Arengufondi investeeringuid tegev tütarfirma plaanitakse viia KredExi haldusalasse. Otsus selleks on tehtud, kuid enne otsitakse Arengufondi abil SmartCapile erasektorist fondijuht ja vaja on ka vastavat seadusemuudatust.
Seotud lood
Arengufondile kuuluva SmartCapi riskiraha valitsemine läks üle ettevõtete endistele töötajatele, milles osapooled huvide konflikti ei näe. Valiku teinud inimeste nimed hoiab korraldaja enda teada.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.