• OMX Baltic−0,64%269,07
  • OMX Riga0,11%874,76
  • OMX Tallinn−0,13%1 720,67
  • OMX Vilnius−0,23%1 042,54
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,66%8 202,76
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,17
  • OMX Baltic−0,64%269,07
  • OMX Riga0,11%874,76
  • OMX Tallinn−0,13%1 720,67
  • OMX Vilnius−0,23%1 042,54
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,66%8 202,76
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,17
  • 23.04.16, 11:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Üle 100 asja ja ameti, mida isesõitev auto ära kaotab

Joobes juhtimine, kiirusepiirangud ja taksojuhid on vaid mõned nähtustest, mida uued autojuhita sõidukid ära kaotavad. Tööst jäävad ilma ka tuhanded inimesed.
Auto juhtimine muutub tulevikus priviligeeritute võimaluseks.
  • Auto juhtimine muutub tulevikus priviligeeritute võimaluseks. Foto: Raul Mee
Autojuhtimine on enamikule nii ohtlik tegevus, et see on mõistlikum masinale üle anda, on öelnud visionäärist ettevõtja Elon Musk. Ajal, kui mitmed ettevõtted eesotsas tehnikahiiuga Google arendavad autosid, mis ei vaja sõitmiseks autojuhte, loetles futurist Thomas Frey üles nähtused ja ametid, mis inimestelt juhtimise äravõtmine kaotab.
Sõitmisega seotud töökohad, mis kaovad:
Taksojuhid
Uberi, Taxify jt ametid
Kullerid
Jaotusvedude juhid
Bussijuhid
Veokijuhid
Limusiinijuhid
Lisaks autodele on transpordisektoril veel hulk tugitegevusi, mis kaovad samuti:
Tee-ehituse töötajad
Autokoolide sõiduõpetajad
Liiklustöötajad
Autode rendifirmad ja teenused
Erisõidukid – iga sõiduk, mida täna juhib inimene, saab tulevikus autonoomse juhtimise.
Tõstukite juhid
Muruniitjad
Lumekoristajad
Tuletõrjeautode juhid
Veetaksojuhid
Kiirabijuhid
Prügiautojuhid
Puutumata ei jää ka põllumajandus, kus kaovad mitmed ametid.
Traktorijuhid
Kombainijuhid
Mitmesuguste põllutöömasinate juhid
Ehituse ja remondiga seonduvate veoteenuste ametid on samuti ohus.
Kraanajuhid
Seguveokite juhid
Kallurite juhid
Ehitusmaterjalide transportijad
Automüük ja sellega seonduv saab samuti raputatud.
Kindlustusagendid
Finantseerimisega seonduvad töökohad
Automüüjad ja kliendihaldurid
Automüügis klienditeenindusega seotud ametid
Muud transpordiga seotud ametid.
Fooride paigaldajad
Juhtide joovet kontrollivad politseinikud
Teede remondibrigaadid
Autotööstuse lobistid
Reostuse mõõtjad
Teemärgituste paigaldajad, teede joonijad
Nähtused, mis kaovad juhi kadumise tõttu autodest.
Rool
Gaasipedaal
Juhtpaneel juhile
Odomeeter
Turvavöö
Mõjutatud saab ka autode tugiteenuste sektor ja kaovad järgmised asutused-tööd.
Lukksepad
Varuosade kauplused
Remonditöökojad
Tanklad
Autopesulad
Õlivahetus
Rehvikauplused
Kaovad ka mitmed nähtused, mis seotud juhi kui inimesega.
Teeraev
Autode vargused
Teelt eksimine
Auto parklasse ära „kaotamine“
Sõidutestid
Juhilubade saamiseks vajalikud tegevused
Parkimisega seotud tegevused – keskmiselt kasutatakse autot 4% jooksul päevast, mistõttu tuleb sõidukite majutamiseks rajada hulga parkimismaju, parklaid jne. Autode jagamise ja muu säärase tõttu see muutub ning kaovad ära järgmised nähtused.
Parklad
Parkimismajad
Parkimistrahvid
Invaparklad
Lisaks hääbuvad ka mitmed tööd seadusandja poolel.
Liikluspolitseinikud
Patrullautod
Reidid joobes juhtide tabamiseks
Muutuvad ka kiirteed ning kaovad:
Liiklusummikud
Liiklusmärgid
Sõidurajad
Kiirusepiirangud
Kilomeetripostid
Teepiirded
Muutuvad ka sõitmise reeglid ning nende vastu eksimise karistamine.
Kiiruse ületamine
Punase tule eiramine
Joobes juhtimine
Hooletu juhtimine
Vales suunas sõitmine
Ohtlik möödasõit
Ehkki suur osa tänasest kaob, loovad uued seadmed ja tavad ka uusi ameteid. Näiteks:
Liikluskoormuse analüütikud
Autodesse näiteks kiirtoitu tarnivate droonide juhid
Liiklussüsteemi planeerijad, jälgijad ja kujundajad
Automatiseeritud liikluse arhitektid ja insenerid

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele