Talendiotsingumootori Skillificu põhjaminemise valguses peaks investori ja pokkerimängja Madis Müüri sõnul rahakaasamisplatvorm Fundwise rohkem rõhku panema ettevõtete ajakohaste majandustulemuste vahendamisele.
- Fundwise'i juhi ja asutaja Henri Laupmaa sõnul on ettevõtete ja investorite vaheline suhtluskanal välja töötamisel Foto: Eiko Kink
Fundwise'i kaudu Skillificusse investeerinud Müüri sõnul on päris mitme platvormil raha kaasanud ettevõtte kohta saada väga vähe infot. „Investorsuhetesse on üleolevalt suhtunud sisuliselt kõik peale Ampleri, Karl Disaini ja Skillificu,“ kirjeldas ta Fundwise'is investeeringuid otsinud ettevõtteid. „Skillific vähemalt rääkis probleemidest,“ lisas Müür.
Müür tahaks Fundwise'is tegutsevate ettevõtete tegemiste ja käekäigu kohta näha detailsemat ja regulaarsemat infot. „Numbreid võiks muidugi rohkem olla, müüdud toodete arv näitab üksinda väga vähe. Raamatupidamist ei näe ühegi (ettevõtte – toim) puhul,“ kommenteeris ta, viidates et tema on Fundwise'is raha kaasavatest ettevõtetest näinud ainult Siidrikoja aastaaruannet. „See on kindlasti üks osa, mille Fundwise peaks korda tegema, enne kui ükski kogenum investor nende ettevõtteid vaatama vaevub,“ leidis Müür, tuues võrdluseks, et näiteks Saksamaal idufirmadele raha kaasaval Compastino platvormil on ettevõtetel kohustuslik esitada kvartaalseid raporteid enda majandustulemuste kohta. „Põhilised numbrid, uudised ja tegevjuhi kommentaarid olemas. Polegi vaja börsi tasemel infot – 2 kuni 3 lehekülge on täiesti piisav,“ selgitas Müür.
Hakatakse nõudma aruandeid
Fundwise'i asutaja ja juhi Henri Laupmaa sõnul on Skillific esimene nende platvormil raha kaasanud ettevõte, mis on raskustesse sattunud. Riskid on Laupmaa sõnul uutes valdkondades tegutsevate ettevõtetega paratamatud. „Idufirmadel on raha kaasamise faasid selgelt defineeritud ja kõigil neist tuleb varem või hiljem ületada the Valley of Death (surmaorg – toim). Mõnel see paraku ei õnnestu, tõdes Laupmaa. Ta leidis, et Skillificul olid kõik eeldused eduks olemas, lisades, et Fundwise'i kaudu investeeris Skillificusse ka ettevõtja ja investor Sonny Aswani.
Müüri kriitikale vastas Laupmaa, et ka nemad on vahetuma ja põhjalikuma infoedastamise vajadust mõistnud. Standardiseeritud tagasisidekanal, mis on mõeldud ettevõtetele oma aruannete postitamiseks ja investoritega suhtlemiseks, on tema sõnutsi loomisel. „Samuti kehtestame läbi meie raha kaasanud ettevõtetele kvartaalse aruandluse nõude,“ lisas ta.
Ühtlasi heitis Müür ette, et tema arvates on huvitav, et Fundwise polnud ise Skillificu pankrotiminekut kuskil kommenteerinud või sellest välja teinud. „Jätab mulje nagu jagataks ainult häid uudseid avalikult. Probleemid pühitakse vaiba alla,“ kirjutas Müür. Kui midagi läheb halvasti, tuleks sellest tema meelest ausalt rääkida ning selgitada, mida on plaanis järgmine kord taremini teha.
Müüri etteheitele, et Fundwise pole Skillificu otsa saamise kohta informatsiooni jaganud või seda teadvustanud, vastas Laupmaa, et see ei ole tõsi. „Eile kommunikeerisime seda nii meie Facebooki-lehel, uudiskirjas kui blogis,“ kinnitas ta. Tasub märkida, et Müüri postituse või ajakirjaniku küsimuste esitamise ajal ei olnud Fundwise'i Facebooki-lehele ega blogisse vastavasisulisi postitusi tehtud. Uudis Skillificu tegutsemise lõpetamisest ilmus veebilehele ArcticStartup juba esmaspäeval, digiportaalis Geenius teisipäeval ning Äripäeva veebis kolmapäeval.
Laupmaa sõnul on Fundwise'i huvi investoritele investeeringutega kaasnevatest riskidest selgelt teada anda. Nad soovitavad investoritele parema tulemuse jaoks oma panuseid hajutada. „Arvatavasti paneb käesolev juhtum nad sellele veel tõsisemalt mõtlema, aga olles kuulanud investorite tagasisidet arvame, et see tulevast investeeringute tegemist läbi meie oluliselt ei mõjuta,“ jäi Laupmaa optimistlikuks.
Seotud lood
2016. aasta sügisel raskustesse sattunud ja tegevuse peatanud iduettevõte Skillific kaasas oma talendiotsingumootori väljaarendamiseks ja turuletoomiseks strateegilise investori, Eesti suurima tööjõuteenuste firma Finesta.
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?