Äsja 16 miljonit eurot investeeringuid kaasanud ja eelmisel aastal unelmate tööandjaks valitud Pipedrive’il läheb väga hästi.
Pipedrive'i kindel reegel on, et tööl ei tohi teise inimese päeva ära rikkuda, ütles ettevõtte kaasasutaja, Gaselli Kongressil esinev Martin Henk.
- Pipedrive'i kaasasutaja Martin Henk Foto: Andras Kralla
Heaks tööandjaks ei tee firmat mitte tasuta mahl külmkapis, vaid hästi valitud töötajad, on ta veendunud.
Kuidas Pipedrive’il läheb?
Pipedrive’l läheb väga hästi – muudkui kahekordistame end juba mitu aastat nii inimeste, käibe kui ka klientide arvult. Viimaste ametlike andmete põhjal on Pipedrive’il üle 30 000 maksva kliendi üle kogu maailma. Alles hiljuti kaasasime ka investeeringuid 16 miljonit eurot.
Mis on edu põhjus?
Põhiliselt ikka meie toode, see meeldib inimestele ja nad tahavad seda kasutada. Nad räägivad sellest ka sõpradele ja reklaam levib – see on olnud edu alus.
Mis teeb Pipedrive’i toote unikaalseks?
Fookus, oleme suutnud ennast hoida hästi kitsal alal. Meie toode on mõeldud müügiinimestele väiksemates ettevõtetes, kes müüvad kallist toodet. Fookus on aidanud meil keskenduda õigetele asjadele, teha senist toodet paremaks ja mitte üritada teha tuhandet erinevat asja. Seda on tootest tunda. Müügiinimesed, kes seda kasutavad, näevad, et meie toode on ehitatud müügiinimeste poolt müügiinimestele.
Kuidas müügivõõras inimene sellest aru peaks saama?
Meie keskne osa on müügitoru – see on protsessi juhtimine ja seda ei pea ilmtingimata kasutama müügi jaoks. Igasugune tegevus, mis on elus teiste inimestega seotud ja mis võtab kaua aega, selle saab müügitoru kasutades lõpuni viia. Tavaliselt kasutatakse seda siis, kui on rohkem kui kümme tegevust käsil ja on lihtne ära unustada, kui kaugel mingid tegevused on. See tehing, mis seal müügitorus on, seda võibki nimetada vestluseks sinu ja kellegi teise vahel, kellelt sa üritad midagi osta, talle müüa või midagi kokku leppida. Meie tarkvara aitab asjadel silma peal hoida, et sa midagi ära ei unustaks, et sa teaksid, kui kaugel mingi protsess on, ja et sa oleksid palju efektiivsem.
#lai# Pane tähele!
Gaselli Kongress on tunnustus ja inspiratsiooniüritus gasellettevõtetele
Eesti gaselliliikumine tähistab 17. sünnipäeva – nii kaua on Äripäev koostanud Gaselli TOPi
Gasell on kiiresti kasvanud ettevõte, kes on kasvatanud viimase kolme aasta jooksul käivet ja kasumit vähemalt 50%.
Konverentsil esinevad Bo Henriksson, Jevgeni Kabanov, Helen Sildna, Priit Salumaa jpt.
Registreeri end konverentsile
siin.
Teil on väidetavalt üks väiksema tööjõu voolavusega idufirmasid. Kuidas te oma töötajaid hoiate?
Jah, meil on tööjõu voolavus väga väike ja oleme selle üle väga uhked. On palju firmasid, kus öeldaksegi, et palka kiiresti ja lase kiiresti lahti, kuid oleme otsustanud, et meie nii teha ei taha. Meie palkamise protsess on pikk ja keeruline – tahame enne inimese tööle võtmist selgeks saada, kas see inimene sobib meile ja kas me sobime ka talle. Kui inimesed on juba palgatud, siis teeme kõik, et neil Pipedrive’is töötades hea oleks.
Kui saime eelmisel aastal Eesti unelmate tööandja tiitli, tegi meedia suurt kära selle ümber, et meil on uhke kontor ja töötajad saavad külmkapist tasuta mahla. Lugedes hiljem töötajate ankeete, mis konkursile esitati, sain aru, et 80% inimestest mainisid hoopis töökaaslasi – meil on toredad inimesed, kellega on väga hea töötada ja mõnus tööl olla.
Millised inimesed töötavad Pipedrive’is?
Need, kes meile tööle tulevad, ei ole kindlasti ühesugused, neil kõigil on aga mingi ühisosa, mis võimaldab neil koos töötada. Seda on isegi raske ühe lausega kokku võtta, aga need firma põhiväärtused, mida me palkamise juures ka vaatame ning kontrollime, aitavad sellele kaasa. Meie töötajad on toredad, tolerantsed ja saavad üksteisega hakkama isegi siis, kui nad on väga erinevatest kultuuriruumidest kokku tulnud.
Andke palun kolm soovitust, kuidas tööandja saaks inimesi ettevõttes hoida.
Kindlasti tuleb töötajaid hästi valida. Teiseks on oluline täpselt paika panna, mille alusel inimesi palgatakse ja ka lahti lastakse. Firma väärtused kirjutatakse tihti kuhugi üles ja keegi neid ei tea, siis meie oleme üritanud neist rohkem kinni hoida. Kui üks firma väärtusi on see, et ei tohi teise inimese päeva ära rikkuda, siis me ka vaatame, et ükski inimene seda ei teeks. Loomulikult on oluline ka dialoog, tuleb kuulata inimesi ja seejärel ka tegutseda, midagi ettevõttes muuta. Väga frustreeriv on, kui inimesi kuulatakse, kuid selle järel midagi ei juhtu.
Millised väärtused on olulised?
Üks väga oluline väärtus ongi see, et ei tohi teise inimese päeva ära rikkuda. Loomulikult on oluline sisemine tung – me ei taha otseselt kedagi motiveerida ja eeldame, et inimesed, kes on tööle tulnud, tahavad ka tööd teha, nad tahavad ise paremaks saada ja areneda. Me küll otsime inimesi, kes on milleski väga head, ja tihti on sellele eelnenud ka suur kogemus, kuid samas tahame, et kui inimene tuleb, siis ta ei ürita oma varasemat kogemust meile ühtse koogivormiga peale suruda, ilma et ta aru saaks, kuidas meil asjad käivad.
Mis teid ennast edasi viib ja inspireerib?
See, et Pipedrive on igal aastal erinev. Kui igal aastal töötajaid ja klientuuri kahekordistada, siis on ka erinevad väljakutsed. Hästi mõnus on, kui on võimalus pidevalt õppida ja areneda, sest see hoiab ennast ka erksana. Kui kõik oleks sama, siis 6,5 aastat Pipedrive’s tunduks väga pikk aeg.
Kaasasite just 16miljonilise investeeringu. Miks te otsustasite just nüüd uuesti raha kaasata?
Raha on kaasata hea siis, kui seda otseselt vaja ei ole. Praegu oli just õige hetk, kus me oleks võinud muutuda kasumlikuks. Meil ei olnud seda raha ilmtingimata vaja ja samal ajal on kasv väga kiire ehk meil oli võimalik seda raha kaasata väga soodsatel tingimustel. Kasutame seda veelgi kiiremaks kasvamiseks, mis tähendab inimeste palkamist ja suuremaid investeeringuid turundusse. Lisaks on meie investor Atomico globaalse haardega ettevõte ja need inimesed, kes tänu sellele investeeringuga liituvad, aitavad meil palju häid asju teha.
Pipedrive sai eelmisel aastal USAs gasellide edetabelisse. Kas ja mida see muutis?
Igasugune tunnustus on väga hea. Meedia aitab meid kõige rohkem inimeste palkamisega. On väga oluline saada endale võimalikult häid inimesi ja millegagi silma paistmine muudab palkamise palju lihtsamaks. New York on suur linn, nii et ühel väiksel ettevõttel on raske silma paista. Gaselli edetabelisse pääsemine aitas meid USAs ja kõik need artiklid, mis ka siin kirjutati, aitavad meid siin palkamisega.
Mis teie tulevik toob – kas toimub exit või lähete börsile?
Sellest on veel vara rääkida, sest meil on võimalik veel päris palju ise kasvada. Aga oleme nalja visanud, et kuna meie juhtkonnas ja asutajate seas on inimesi, kes väga kellegi teise jaoks tööd teha ei taha, siis kui see siiski peaks juhtuma, siis eelistaksime IPOt ja mitte kellelegi ettevõtte müümist.
Mis on need küsimused, mis vajaks veel start-up’i poolt vaadates Eestis lahendamist?
Optsioonide maksustamine on Eestis ilmselt mingi vea tõttu väga kummaliselt üles ehitatud. See teeb inimestele optsioonide andmise väga keeruliseks. Kui kõik läheb 100% väga hästi, siis see ei sega inimest. Kui ta tuleb tööle, saab endale osakud ja on firmas tööl neli aastat, siis on kõik hästi. Kõikidel teistel juhtudel karistab riik inimest selle eest, et ta saab osakuid. Tean, et mitmed lobigrupid on üritanud aastaid seda muuta, aga see on aeglane protsess.
Millist nõu annaksite ühele kiiresti arenevale ettevõtjale?
Elu võiks ka olla! Päris palju ja eriti just USAs idealiseeritakse n-ö surnuks töötamist. Minu arvates ei ole see hea mõte. Kui sa tahad ikka aastaid päriselt midagi edukat ja suurt ehitada, pidevalt kahekordistada, siis on läbipõlemine väga kerge tekkima. Mulle endale tundub, et selle vastu aitab see, kui sul on ülejäänud elu ka ja sa ei pane end ööpäev läbi tööorjusesse. Pikas plaanis ei ole see jätkusuutlik.
Kuidas teie olete töö- ja eraelu tasakaalu saavutanud?
Kui sul on organisatsioon, siis tuleb see niimoodi üles ehitada, et sul oleksid inimesed, keda sa usaldad, kes on pädevad ja kellele saad delegeerida ülesandeid, nii sa ei peagi end füüsiliselt surnuks töötama. Sel juhul on su ümber inimesed, kes jagavad selle vastutuse omavahel ära. Kui see on saavutatud, tuleb välja mõelda, mida oma vaba ajaga teha.
Mis on teie jaoks oluline?
Väga oluline on, et inimene ei lõpetaks õppimist ja kunagi ei tunneks, et nüüd on kõik valmis ja tehtud – selle olemasoleva pagasi pealt saab nüüd elu lõpuni liugu lasta. Kui inimesed jõuavad sinna punkti, siis hakkavad asjad viltu vedama. Kuni inimesed jõuavad õppida, areneda ja näha maailma enda ümber, võtta vastu signaale, siis läheb kõik paremini.
Seotud lood
Tundlikke kliendiandmeid omavad advokaadibürood on küberkurjategijate pidevas huviorbiidis, mistõttu nõuab advokatuur, et küberturvalisus oleks tagatud kõrgeimal tasemel. Et nõuded saaksid täidetud ka päriselt ning ka töötajate teadlikkus tõstetud, on mõistlik kaasata oma ala spetsialistid, usub advokaadibüroo TARK juhtivpartner Tanel Tark.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Õigusruum ja ärikultuur riigis on euroopalik
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele