Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.
- Sass Karemäe ja Allar Karu räägivad sisuturunduslikus Äripäeva raadio saates ettevõtete ostust ja müügist. Foto: Erakogu
Ettevõtte ostu-müügi protsess koosneb mitmest etapist. Nendest etappidest räägivad saates “PwC juhtimistase” PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.
Tehingu eel toimub ettevalmistus müügiks, misjärel minnakse infovahetuse etappi. Kui ostjate huvi püsib, tellitakse due diligence (DD) hindamine. Allar Karu ja Sass Karemäe on seda meelt, et Vendor DD annab ostjale veelgi detailsemalt infot. Kui varem tegi seda iga ostja iseseisvalt, siis viimastel aastatel on müüjad mõistnud, et kasulikuks võib osutada see ise oma ettevõtte kohta.
Kuula saatest, millises etapis muutub hinnakokkulepe siduvaks ja miks ettevõtte juhtkond võiks jääda ka pärast edukat müüki ametisse. Saatekülalised arutlevad ka selle üle, miks nii mõnedki ettevõtte müügid pole õnnestunud ja millal on kõige õigem aeg ettevõtet müüa.
Saadet juhib Juuli Nemvalts.
Ettevõtte ostu-müügitehingu kaalukeeleks saab üks kindel raport
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.
Ettevõtteid tabavad pettused ja rünnakud pole kuhugi kadunud, tõdes audiitorettevõtte PwC juhtimiskonsultatsioonide osakonna juht Erki Mägi.
CER-direktiivist tulenevalt peab osa ettevõtteid uue kohustusena hindama oma toimepidevust ja kriisideks ettevalmistust.
Ettevõtted, kes on ESG aruandluse kohustusega, peavad juba 2025. aastal oma äritegevuses juhinduma kolmest mõõtmest: keskkond (Environment), sotsiaalsed tegurid (Social) ja juhtimisalased tegurid (Governance).
Maailma Kullanõukogu avaldas eelmise aasta lõpus raporti, milles lükati ümber väited, et kulla pikaajaline tootlus on võrreldav inflatsioonitempoga. Uuringust tuleb välja, et kulla hinnatõus on olnud inflatsioonitempost kaks korda kiirem ning kulla hinna peamised mõjutajad on hoopis majanduskasv ning globaalsete aktsia- ja võlakirjaturgude koguväärtus.