„Siin on olnud võimalus hästi palju alustada. Ja mitte lihtsalt klassikalises mõttes üles-alla hierarhiliselt, vaid vasakule ja paremale. Olen saanud sukelduda uude valdkonda, saanud uue teami uued ülesanded ja pidanud õhku tõusma,“ räägib naine, kes alustas karjääri Hoiupangas, kui tegelda tuli veel hoiuraamatutega.
Ametikõrgenduse kohta ütleb Altroff, et on „humbled“, aga sõna eestikeelne vaste „alandlikkus“ pole justkui see õige, mis tunnet väljendaks. „Usalduse üle on alati hea tunne,“ nendib ta lõpuks.
Neivelt: Aet on tugev juht
Indrek Neivelt, Pocopay juht, endine Hansapanga juht
Ma tean Aet Altroffi väga hästi. Ta oli meie turunduse teami tugev juht. Inimene, kellel olid kogu aeg jalad maas ja tegi kindlalt oma asjad ära. Aet on väga süsteemne ja ei jäta midagi juhuse hooleks. Mul on temaga ainult väga positiivsed mälestused.
Swedbanki ja üldse pankade väljakutsed saavad suured olema. Turule trügivad uued fintech firmad, telekomid, jaekaupmehed ja loomulikult globaalsed tegijad nagu Amazon või Google. Millist segmenti pangad jäävad teenindama, näitab aeg.
Meeskond, mille liikmeid on praegu veidi alla saja, paikneb neljas riigis. „See on keerulisem, kui siis, kui team on kõrvaltoas,“ möönab Altroff. „See eeldab motivatsiooni ja iseseisvust ning juhilt inimeste suuremat usaldamist. Ja juht peab tundma ennast selles mugavalt,“ kirjeldab ta. Küsimuse peale, kas tema tunneb ennast mugavalt, on vastus kõhklematu „jah“. Ka eelmine amet pangas eeldas piirideülest koostööd Balti riikide vahel.
Aet Altroff on neljas Balti riikide taustaga juht Swedbanki tippjuhtkonnas. Lisaks kuuluvad sinna Swedbanki grupi riskijuht Helo Meigas, Balti panganduse juht Priit Perens ning digipanganduse strateegia juht Girts Berzins.
Kiiresti muutuv ala
Altroff möönab, et panganduse ala ja klientide vajadused on muutumises. Teisalt on ja jäävad baasvajadused – teha makseid, võtta laenu, säästa. Kuid klientide vajaduste ampluaa on lai. „Kes tahab igas ajahetkes odavaimat ja on valmis selleks kombineerima kümmet erinevat teenusepakkujat, kel on selleks aega ja kompetentsi, see suudab skaala ühes otsas saavutada endale parima tulemuse. Teisalt on olemas teenusepakkujad, kes katavad kogu spektrumit. Swedbanki tugevus on seal, kus on olemas lai valik,“ pareerib Altroff küsimuse konkurentsist ja fintech firmade peale tulemisest. „Fintech on meie jaoks potentsiaalne partner,“ ütleb ta, kuid ei täpsusta. Vara veel. „Ei välista koostööd.“ „Mugavat äraolemist“ ta endale ja oma meeskonnale ei eelda ega plaani.
Altroff nendib, et pank ei paku ammu enam üksi tooteid, lisandunud on nõustamised, meeldetuletused, soovitused. „Me näeme, et suudame katta kliendi igapäevavajadustest suuremat spektrit info ja nõuannete näol,“ ütleb ta. Uue üksuse ülesanne on jõuda kliendiandmeid põhjalikumalt analüüsides järeldustele, mille põhjalt rohkem isikustatud soovitusi teha. Lihtsamad näited on sellised, kus vanuse järgi vaadates võib kliendile soovitada puhvrite loomist, kui pole näha, et ta säästmist oleks alustanud, või pakkuda kodu- või autokindlustust, kui seda veel pole. Rohkem Altroff ei avalda, kuid möönab, et analüütika võib välja tuua trende või seoseid, mida palja silmaga ei märka. „See on proovikivi, kas suudame seda reaalselt kliendisuhtluses ära kasutada.“
Ja kui kõike saab mugavalt mobiilist ajada, siis tuleb ka pangateenustel kohaneda. Kliendi tarbimisharjumused on praegu üks suuremaid muutusi, ütleb Altroff.