Finantsinspektsiooni juhatus määras 27. veebruaril tehtud otsusega Indrek Neivelti osalusel loodud ASile Pocopay reklaamiseaduse rikkumise eest 3000 euro suuruse rahatrahvi.
- Pocopay tegevjuht Indrek Neivelt Foto: Eiko Kink
Finantsinspektsiooni hinnangul rikkus makseasutus AS Pocopay möödunud aastal ajavahemikul 22. august kuni 7. oktoober avaldatud reklaamidega reklaamiseadust, jättes neis kasutatud eksitava sõnastusega tarbijatele mulje, justkui oleks kõnealuse makseasutuse näol tegemist pangaga.
Avalikkust eksitati reklaamidega „Nutisaade 1. osa: Reporter Naan on Pocopay fänniga hädas“, „Nutisaade 2. osa: Reporter Naan teeb Pocopay'ga ühe erilise inimese rõõmsamaks“, „Nutisaade 3. osa: Reporter Naan feat. Surfar, Pocopay, Kassid“. Reklaame näidati Pocopay YouTube'i kanalil, Facebooki-lehel, Apollo kinodes, Apollo raamatukauplustes ning Apollo klubi liikmetele e-postiga saadetud uudiskirjades.
Nende reklaamide tellimise ja avalikustamisega rikkus AS Pocopay reklaami üldnõudeid, mis on reklaamiseaduse järgi karistatav väärteona ja mille eest karistatakse juriidilist isikut rahatrahviga kuni 10 000 eurot. Mõistetud karistuse määra mõjutas muude asjaolude kõrval positiivne fakt, et ettevõte tegi menetluses head ja avatud koostööd.
Pocopay on veidi üle aasta tagasi loodud üleeuroopaline pangandusala idufirma, mille asutajate hulka kuuluvad teiste seas Indrek Neivelt ja Linnar Viik. Neivelt on ka ettevõtte tegevjuht.
infopank
Vaata lisaks Infopangast
Firma põhjendab rikkumist pooliku seadusega
Pocopay teatas pressiteate vahendusel, et lähtus reklaamide tegemisel ja levitamisel Eesti seadusandluses kehtestatud reeglitest oma parimate teadmiste järgi. "Eestis ei ole makseasutuste reklaamipraktika veel hästi välja kujunenud ja teadaolevalt on makseasutuste reklaami koostamise juhend hetkel alles väljatöötamise faasis," seisab teates.
Reklaamide tegemisel toetus ettevõte enda sõnutsi kohalikule ja rahvusvahelisele turupraktikale ja oli diskussioonis ka finantsinspektsiooniga. "Igas reklaamis oleme rõhutanud, et Pocopay on makseasutus ja suunanud kliente meie veebilehele, kus Pocopay teenusega seonduv info on põhjalikult kirjeldatud."
Ettevõte rõhutas, et on käitunud vastutustundlikult ja hoolsalt. Samuti ei ole Pocopay saanud eksitavate reklaamide pärast klientidelt ühtegi kaebust.
Seotud lood
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele