Amserv Grupi juhatuse liikme Raivo Küti sõnul oli USA autotootja General Motorsi (GM) teade Euroopa äri maha müüa pigem siiski üllatav kui kaua oodatud uudis.
- Amservi juhatuse liikme Raivo Küti sõnul ei oska ta veel hinnata, milliseid muutuseid General Motorsi Euroopa äri müük kaasa tuua võib. Foto: Raul Mee
„See pole kauaoodatud tehing. Mingi aeg tagasi käis see info läbi, kuid mõlemale osapoolele on see madalamal tasemel ikka üllatuseks. Ja ega sünergiat sellest ei oska näha ei Opel ega Peugeot. Nad on omavahel ju konkurendid, tegutsevad samade toodetega,“ lausus Kütt.
USA autotootja General Motors teatas täna hommikul, et müüb oma Euroopa äri, millest suurema osa moodustab Saksamaa autotootja Opel, Prantsusmaa autotootjale 2,2 miljardi euro ehk 2,33 miljardi dollari eest.
Küti sõnul on
General Motors olnud Opeliga hädas ju kogu aeg, kuigi Opeli müük on tema sõnul samas olnud ju edukas. „Opel on olnud edukas müügis ja disainis – viimasel kümnendil on Opelil väga hästi läinud, kuid mingil põhjusel on ta kahjumis. Ega me kontserni raamatupidamisse sisse ju ei näe, kuidas kulud ja tulud omavahel kaetakse. General Motorsil on Opel võõrkeha olnud kogu aeg. Ja teiselt poolt on Pegueot'l puudu tootmisvõimsusest. On terve rida mudeleid, millel on väga pikk järjekord ja mida nad ei jaksa toota,“ rääkis Kütt. Ta lisas, et Peugeot'l võiks selles olukorras olla huvi saada veidi suurem turuosa ja tuntust juurde ning samal ajal kindlasti saada juurde tootmisvõimsust.
Küti sõnul on Euroopa autoturu pea kohal küsimärk – kuidas nad jätkavad. „Seda infot kellelgi pole. Ka meie Eestis oleme omapärases seisus, meil on päris mitmes majas koos nii Peugeot kui ka Opel – oleme laulatatud mõlema poolega nii või teisiti. Mida see aga turunduslikult ja juhtimisele kaasa toob, seda ei tea,“ rääkis Kütt.
Küti sõnul ei oska ta ka selle tehingu mõju Amservile hinnata. „Mis saab struktuuridest ja kas jätkavad kaks paralleelselt. Kindlasti hakkavad mudelid ühe märgi pealt teise peale minema ja vastupidi – see on tavaline automaailmas,“ märkis Kütt.
Eestis autoomanikele see Küti sõnul midagi muuta ei tohiks. „Nende jaoks see ei tähenda midagi. Ega Opeli kaubamärk ei kao kuskile, on üks vanimaid märke. Kindlasti ei kao tootmine, esindused ja diilerivõrgud. Küsimus on selles, mis nende märkide pea kohal toimub, muud midagi,“ rääkis Kütt.
Opel on Eestis populaarsuse edetabelis olnud napilt 10. kohal. Kütt usub aga, et populaarsus on kasvamas. „Kui Läti statistikat vaadata, siis Opel oli näiteks eelmisel aastal esiviisikus sees. Kui vaadata kunagist kriitikat Opeli kvaliteedi kohta, siis ühe Saksa uuringu järgi oli Opel viimati isegi kvaliteetsem kui Mercedes-Benz. Populaarsus tõuseb Opelil aasta aastalt,“ lisas Kütt.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.